Метою викладання навчальної дисципліни «Психологічна служба» є узагальнення теоретичних та практичних знань з різних психологічних дисциплін, навчитися використовувати їх на практиці з метою ефективної організації психологічної служби.
1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологічна служба» є:
1. Сформувати в студентів знань про теоретичні основи організації психологічної служби, її предмет, мету, завдання та структуру;
2. Ознайомити студентів з вимогами до особистості психолога як суб’єкта психологічної служби та організації його роботи;
3. Ознайомити з моделями діяльності психологічної служби в освітніх закладах;
4. Ознайомити студентів з організацією діяльності психологічних служб різних сфер людської діяльності.
4. Сформувати у студентів розуміння важливості діяльності практичного психолога в сучасному суспільстві.
5. Розвинути у студентів прагнення до професійного особистісного зростання, самовдосконалення.
1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- про теоретичні основи організації психологічної служби, її предмет, мету, завдання та структуру;
- про вимоги до особистості психолога як суб’єкта психологічної служби та організації його роботи;
- про основні напрямки діяльності психолога в системі освіти: психодіагностику, психокорекцію, психологічну консультацію, профілактичну роботу;
- про роботу психолога з дітьми різного віку, їх проблематику, діагностику та засоби корекції;
- про методику роботи психолога з сім’ями учнів різного віку;
- про психологічну роботу з педагогічним колективом;
- про організацію діяльності психологічних служб різних сфер людської діяльності.
вміти:
- планувати діяльність психологічної служби в школі;
- працювати з документацією психологічної служби;
- виконувати свою роботу відповідно до етичного кодексу психолога;
- презентувати роботу психологічної служби;
- діагностувати психологічні порушення дітей різного віку;
- ставити вірний психологічний діагноз на основі отриманої психодіагностичної інформації;
- ідентифікувати акцентуації за словесними характерологічними портретами учнів;
- інтерпретувати характер стосунків по малюнку сім’ї;
- використовувати доцільні питання під час психологічного консультування;
- коригувати психологічні порушення дітей різного віку;
- відбирати та використовувати у своїй практиці спеціальні вправи та ігри для реалізації певних завдань психологічної корекції;
- робити психологічну характеристику учнів різного віку та вчителя за психологічними показниками ефективності його праці;
- виявляти якості та вміння педагога, які вимагають корекції, розвитку та визначати шляхи вирішення даних проблем;
- вирішувати педагогічні конфлікти, гармонізувати внутрішній світ, підвищувати психологічну ефективність педагогів.
- Викладач: Гоцуляк Наталія