лекції.docxлекції.docx

Метою викладання навчальної дисципліни «Психологічна служба» є узагальнення теоретичних та практичних знань з різних психологічних дисциплін, навчитися використовувати їх на практиці з метою ефективної організації психологічної служби.

1.2. Основними завданнями вивчення дисципліни «Психологічна служба» є:

1. Сформувати в студентів знань про теоретичні основи  організації психологічної служби, її предмет, мету, завдання та структуру;

2. Ознайомити студентів з вимогами до особистості психолога як субєкта психологічної служби та організації його роботи;

3. Ознайомити з моделями діяльності психологічної служби в освітніх закладах;

4. Ознайомити студентів з організацією діяльності психологічних служб різних сфер людської діяльності.

4. Сформувати у студентів розуміння важливості діяльності практичного психолога в сучасному суспільстві.

5. Розвинути у студентів прагнення до професійного особистісного зростання, самовдосконалення.

1.3. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-         про теоретичні основи  організації психологічної служби, її предмет, мету, завдання та структуру;

-         про вимоги до особистості психолога як субєкта психологічної служби та організації його роботи;

-         про основні напрямки діяльності психолога в системі освіти: психодіагностику, психокорекцію, психологічну консультацію, профілактичну роботу;

-         про роботу психолога з дітьми різного віку, їх проблематику, діагностику та засоби корекції;

-         про методику роботи психолога з сімями учнів різного віку;

-         про психологічну роботу з педагогічним колективом;

-         про організацію діяльності психологічних служб різних сфер людської діяльності.

вміти:

-         планувати діяльність психологічної служби в школі;

-         працювати з документацією психологічної служби;

-         виконувати свою роботу відповідно до етичного кодексу психолога;

-          презентувати роботу психологічної служби;

-         діагностувати психологічні порушення дітей різного віку;

-          ставити вірний психологічний діагноз на основі отриманої психодіагностичної інформації;

-         ідентифікувати акцентуації за словесними характерологічними портретами учнів;

-         інтерпретувати характер стосунків по малюнку сім’ї;

-         використовувати доцільні питання під час психологічного консультування;

-         коригувати психологічні порушення дітей різного віку;

-         відбирати та використовувати у своїй практиці спеціальні вправи та ігри для реалізації певних завдань психологічної корекції;

-         робити психологічну характеристику учнів різного віку та вчителя за психологічними показниками ефективності його праці;

-         виявляти якості та вміння педагога, які вимагають корекції, розвитку та визначати шляхи вирішення даних проблем;

-         вирішувати педагогічні конфлікти, гармонізувати внутрішній світ, підвищувати психологічну ефективність педагогів.