САМООРГАНІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА навчальна програма.docxСАМООРГАНІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА навчальна програма.docx

Для соціальної роботи як системи професійної діяльності самоорганізація особистості – це надзавдання. Під час вивчення курсу «Професійний самоменеджмент особистості » у студентів спостерігається формування знань з питань становлення та розвитку особистості, формування здатності здійснювати процес самоорганізації на основі прийомів навчальної діяльності; відбувається інтеграція інформації, що забезпечує цілісне пізнання світу та здатності особистості мислити системно під час прийняття рішень. Самоорганізація – це свідома робота над собою з метою вдосконалення емоційних та морально-вольових якостей характеру в діяльності, направлена на розвиток та виконання особистісно-значущих завдань. Самоорганізована особистість виховується завдяки впливу зовнішнього середовища на внутрішню мотиваційну сферу даної особистості. Найважливішу роль для розвитку здатності до самоорганізації мають суспільне середовище та зовнішні умови. Основними якостями, характерними для особистості з високою самоорганізацією є творча самостійність думок, впевненість у собі, відсутність тривоги з приводу свого престижу.

Мета курсу: простежити, проаналізувати й зрозуміти складний процес перетворення індивіда на творчу, відповідальну особистість; сформувати і розвинути у студентів системне бачення її становлення, самоствердження, самореалізації, самоорганізації.

Завдання курсу: сформувати основні уявлення про процеси самоорганізації особистості: особливості формування життєвих цінностей людини, функціонування стереотипів поведінки, складових культури, соціальні групи та соціальні ролі особистості; розвинути необхідність свідомої роботи над собою з метою вдосконалення емоційних та морально-вольових якостей характеру в діяльності, спрямованої на розвиток та виконання особистісно-значущих завдань.

Вивчення навчальної дисципліни «Професійний самоменеджмент особистості» передбачає застосування таких загальних та фахових компетентностей:

Загальні компетентності:

1.                 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

2.                 Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної  мети

3.                 Здатність планувати та управляти часом

4.                 Здатність діяти соціально відповідально та свідомо

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

1.     Здатність до розуміння різних підходів та вивчення особистості, вироблені в системі соціогуманітарних наук; індивідуально-психологічну структуру особистості та її вплив на організацію діяльності, у тому числі і професійної.

2.     Здатність до організації та управління процесами в соціальному забезпеченні.

3.     Здатність до розуміння особливостей організації, управління, контролю та комунікації  в соціальному забезпеченні.

 

Очікувані результати навчання з дисципліни: За підсумками вивчення дисципліни студент повинен знати:

-         визначення поняття самоорганізації, її об’єкт, предмет та функції;

-         самоорганізацію через поняття саморегуляцію та саморозвитку особистості;

-         поняття самооцінки особистості та її вплив на самоорганізацію;

-         особливості життєвого проектування особистості та життєвого успіху;

-         активні методи навчання як фактор самоорганізації особистості;

-         особливості самостійної роботи як елементу організації особистості.

вміти:

- добирати та аналізувати інформацію про моделі та стадії самоорганізації особистості;

- виявляти умови, що визначають поведінку молодої людини;

-визначати самоорганізацію як саморегуляцію, самоактуалізацію, самоідентифікацію особистості;

- визначати власну самооцінку особистості та аналізувати критерії розумної організації життя.

Програмні результати навчання:

1.     Виявляти готовність до взаємодії з колегами по роботі, приймати управлінські рішення в організації роботи виконавців.

2.     Приймати практичні  рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки.

3.     Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі міждисциплінарної команди фахівців.