Навчальна дисципліна «Проєктна діяльність вчителя-дефектолога» передбачає формування комплексу компетентностей майбутніх вчителів-дефектологів щодо реалізації проектних освітніх технологій як у процесі організації навчальної діяльності школярів, так і інших видів діяльності, а також використання проектних технологій у процесі свого професійного розвитку, що передбачає готовність до роботи за концепцією особистісно зорієнтованої, компетентнісної освіти.
Теоретична складова курсу передбачає забезпечення комплексного розуміння сутності проектних технологій, які, безвідносно до сфери застосування, мають спільні теоретичні позиції, структурну організацію, логіку реалізації. Розуміння теорії проектних технологій даватиме можливість адаптувати їх до різних сфер освітньої діяльності, концентруючи увагу на особливостях проєктної діяльності в системі спеціальної, інклюзивної освіти, специфіці освітньої діяльності вчителів-дефектологів.
Практична складова курсу пов’язана з аналізом реальних проблем у сфері спеціальної освіти, які можуть вирішуватися шляхом застосування проектних технологій. Також практичні компетентності вчителя-дефектолога будуть формуватися за рахунок розробки концепції і програми проектування з визначених проблем практики спеціальної освіти, їх апробації (у тому числі в аудиторії здобувачів освіти, а також безпосередньо в практичній діяльності.
На основі опрацювання курсу передбачається проведення самоаналізу своєї компетентності щодо розуміння сутності проектних технологій та їх застосування у практиці організації освітнього процесу.
Тобто, практична складова курсу передбачає на основі засвоєних теоретичних знань формування здатності ЗО до аналізу різних проектів, а також створення своїх проектів за заданими або самостійно вибраними проблемами у сфері професійної освіти, свого професійного саморозвитку.
- Викладач: Докучина Тетяна