Метою викладання навчальної дисципліни 
“Логопедія” є – формування у здобувачів вищої освіти знань про порушеннями мовлення у 
дітей та дорослих; особливості діагностики відхилень у розвитку мовлення, причин, що їх 
обумовлюють; методи та прийоми корекції порушень мовлення у дітей, дорослих та підлітків, 
особливості проведення пропедевтичної роботи з дітьми з метою попередження у них 
виникнення порушень розвитку мовлення. 
Мета практичних занять  - закріплення наукових знань, одержаних під час лекцій, 
аналіз інформації засвоєної здобувачами під час самостійного опрацювання додаткових 
наукових джерел і посібників; вивчення здобувачами практичного досвіду корекційної роботи 
з дітьми-логопатами. 
Метою проведення лабораторні занять є формування у здобувачів практичних вмінь 
проведення обстеження дітей, дорослих і підлітків з порушеннями мовлення, розробки та 
проведення індивідуальних, фронтальних логопедичних занять, складання програм для 
проведення корекційно відновлювальної роботи з логопатами.

ПрограмаНейромоторні.pdfПрограмаНейромоторні.pdf

Метою викладання навчальної дисципліни  “Нейромоторні технології в логопедії ” є формування у здобувачів вищої освіти (надалі ЗВО): цілісного уявлення про механізми нейромоторного розвитку, особливості діагностики порушень моторної сфери в осіб з ПМР та специфіка застосування нейромоторних технології для подолання порушень мовлення та спілкування.  

Мета практичних занять  - закріплення наукових знань, одержаних під час лекцій, аналіз інформації засвоєної здобувачами вищої освіти під час самостійного опрацювання додаткових наукових джерел і посібників; формування у них практичного досвіду дослідження моторної сфери та її корекції.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Нейромоторні технології в логопедії” є: 1) формування розуміння вікових особливостей розвитку моторної сфери, нейромеханізмів, що забезпечують її функціонування; 2) засвоєння особливостей застосування нейродіагностики з метою вивчення особливостей моторної сфери в осіб з ПМР та її порушень; 2) формування уміння моделювати структуру порушення моторної сфери; виявляти найбільш слабкі механізми та її сильні ланки; визначати прямий шлях нейрокорекції та обхідний необхідний для інтенсифікації розвитку, відновлення чи корекції порушень моторики в осіб з ПМР; 4) формування уміння підбирати оптимальну нейромоторну технологію, що відповідає виявленому порушенню та реалізовувати її в процесі логокорекції.

Навчальна дисципліна «Логопедичний практикум: корекція фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення» передбачає  вивчення  практико-методичних основ подолання найбільш поширених порушень мовлення серед дитячого населення, які  стосуються фонологічного компоненту мовленнєвої діяльності.

У курсі здобувачі вищої освіти розглянуть закономірності опанування фонетичною системою української мови; ознайомляться з орфоепічними нормами та з нормами фонології;  опанують практичними навичками фонологічного аналізу  (аудіології) власного мовлення та мовлення інших. Практикум сприятиме виробленню базових професійних умінь з корекції порушень фонематичного сприймання, слухової уваги, фонематичного контролю та уявлень; з формування / нормалізації артикуляційного праксису; з використання спеціальних  (механічних, апаратних, ін.) засобів логопедичної роботи під час корекції фонетичного недорозвитку мовлення  у дітей.

Силабус 2023нейромотрорні технологіїГаврилова.docxСилабус 2023нейромотрорні технологіїГаврилова.docx

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Нейромоторні технології в логопедії” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки “Спеціальна освіта (Логопедія)” напряму підготовки (спеціальності) 016 Спеціальна освіта.

Тип дисципліни: цикл професійної та професійно-практичної (професійно-орієнтованої) підготовки, дисципліна професійно-педагогічної підготовки (вибіркова).

Предметом навчальної дисципліни є: нейромоторні технології, що застосовуються в логопедії.