Метою викладання навчальної дисципліни “Нейромоторні технології в логопедії ” є формування у здобувачів вищої освіти (надалі ЗВО): цілісного уявлення про механізми нейромоторного розвитку, особливості діагностики порушень моторної сфери в осіб з ПМР та специфіка застосування нейромоторних технології для подолання порушень мовлення та спілкування.
Мета практичних занять - закріплення наукових знань, одержаних під час лекцій, аналіз інформації засвоєної здобувачами вищої освіти під час самостійного опрацювання додаткових наукових джерел і посібників; формування у них практичного досвіду дослідження моторної сфери та її корекції.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Нейромоторні технології в логопедії” є: 1) формування розуміння вікових особливостей розвитку моторної сфери, нейромеханізмів, що забезпечують її функціонування; 2) засвоєння особливостей застосування нейродіагностики з метою вивчення особливостей моторної сфери в осіб з ПМР та її порушень; 2) формування уміння моделювати структуру порушення моторної сфери; виявляти найбільш слабкі механізми та її сильні ланки; визначати прямий шлях нейрокорекції та обхідний необхідний для інтенсифікації розвитку, відновлення чи корекції порушень моторики в осіб з ПМР; 4) формування уміння підбирати оптимальну нейромоторну технологію, що відповідає виявленому порушенню та реалізовувати її в процесі логокорекції.
Навчальна дисципліна «Логопедичний практикум: корекція фонетико-фонематичного недорозвитку мовлення» передбачає вивчення практико-методичних основ подолання найбільш поширених порушень мовлення серед дитячого населення, які стосуються фонологічного компоненту мовленнєвої діяльності.
У курсі здобувачі вищої освіти розглянуть закономірності опанування фонетичною системою української мови; ознайомляться з орфоепічними нормами та з нормами фонології; опанують практичними навичками фонологічного аналізу (аудіології) власного мовлення та мовлення інших. Практикум сприятиме виробленню базових професійних умінь з корекції порушень фонематичного сприймання, слухової уваги, фонематичного контролю та уявлень; з формування / нормалізації артикуляційного праксису; з використання спеціальних (механічних, апаратних, ін.) засобів логопедичної роботи під час корекції фонетичного недорозвитку мовлення у дітей.
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Нейромоторні технології в логопедії” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки “Спеціальна освіта (Логопедія)” напряму підготовки (спеціальності) 016 Спеціальна освіта.
Тип дисципліни: цикл професійної та професійно-практичної (професійно-орієнтованої) підготовки, дисципліна професійно-педагогічної підготовки (вибіркова).
Предметом навчальної дисципліни є: нейромоторні технології, що застосовуються в логопедії.