АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПЛАВАННЯ
1. Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і методика плавання» спеціальності 017 Фізична культура і спорт першого (бакалаврського) рівня є забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності; надання студентам знання змісту навчального матеріалу та його планування відповідно до програми загально-освітніх навчальних закладів. Навчальна дисципліна «Теорія і методика плавання» взаємопов'язана з такими навчальними дисциплінами: гігієна, анатомія людини з основами спортивної морфології, теорія і методика викладання рухливих ігор і забав, теорія і методика викладання легкої атлетики
2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.
Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 30 травня 2017 року, протокол за № 6) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються наступні загальні компетентності:
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- використання під час навчання та виконання професійних завдань базові знання з теорії і методики фізичного виховання та спортивної підготовки;
- використання різних методів та прийомів навчання, виховання та соціалізації особистості;
Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.
Спеціальні (фахові) компетентності:
1. Застосування професійно-профільних знань в галузі педагогіки та теорії фізичної культури для розв’язання педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням індивідуальних психолого-фізіологічних особливостей дітей, соціальних особливостей учнівських колективів у конкретних педагогічних ситуаціях.
При вивчені дисципліни здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вчяться застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури; знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок; володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності; володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
2. Використання професійно-профільних знань та практичних вмінь і навичок в проведенні тренувальних занять з плавання.
Тренер з плавання володіє знаннями про техніку безпеки та способи надання допомоги потерпілому; форми організації і методику проведення занять; особливості методики проведення занять плавання з дітьми, підлітками та дорослими, методики проведення конденсійних тренувань; підготовку місць занять з плавання (в басейні та на водоймищах); виконувати завдання, щодо складання і проведення окремих частин тренування з наступним його аналізом.
3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами
Змістовий модуль 1
Ознайомчий курс з дисципліни «Теорія і методика плавання»
Тема 1. Вступ в дисципліну «Теорія і методика плавання».
Тема 2. Історія і розвиток плавання у світі та в Україні.
Тема 3. Техніка безпеки на заняття з плавання.
Змістовий модуль 2. Аналіз техніки і організація навчально-тренувального процесу з плавання
Тема 1. Технічні особливості навчання спортивних стилів плавання.
Тема 2. Організація та планування процесу початкового навчання плаванню.
Тема 3. Методичні особливості проведення кондиційного тренування з плавання для різних груп населення.
Тема 4. Організація роботі ДЮСШ
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:
- кількість кредитів ЄКТС – 4;
- кількість годин – 120;
- кількість аудиторних годин – 40 (14*), 16 (6*) годин лекцій, 24 (8*) годин практичних занять;
- кількість годин самостійної роботи – 80 (106*).
* - перелік годин на заочній формі навчання
5. Форма семестрового контролю – залік.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:
Зубаль М. В., доцент; Райтаровська І. В., старший викладач.
7. Перелік основної літератури:
1. Ванджура В. Я. Рекомендації та план-конспекти навчання дітей плаванню. Тернопіль: видавництво «Горлиця», 2009. 22 с. з іл.
2. Викулов А. Д. Плавание . Москва: 2001. 150 с.
3. Глазирін І.Д. Плавання: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2006. 502 с.
4. Платонов В. Н. Плавание. Київ: Олімпійська література, 2000. 495 с.
5. Райтаровська І. В., Шишкін О. П. Теорія і методика викладання плавання / методичні рекомендації. Київ КНТ, 2017. 50 с.
6. Шишкін О. П., Райтаровська І. В. Плавання. Навчально-методичний посібник. Кам'янець-Подільський: ПП Буйницький О. А., 2007. 156 с.
- Викладач: Зубаль Майя
- Викладач: Райтаровська Ірина