АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПЛАВАННЯ

 

1.                  Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і методика плавання» спеціальності 017 Фізична культура і спорт першого (бакалаврського) рівня є забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності; надання студентам знання змісту навчального матеріалу та його планування відповідно до програми загально-освітніх навчальних закладів. Навчальна дисципліна «Теорія і методика плавання» взаємопов'язана з такими навчальними дисциплінами: гігієна, анатомія людини з основами спортивної морфології, теорія і методика викладання рухливих ігор і забав, теорія і методика викладання легкої атлетики

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 30 травня 2017 року, протокол за № 6) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються наступні загальні компетентності:

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

- використання під час навчання та виконання професійних завдань базові знання з теорії і методики фізичного виховання та спортивної підготовки;

- використання різних методів та прийомів навчання, виховання та соціалізації особистості;

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

Спеціальні (фахові) компетентності:

1. Застосування професійно-профільних знань в галузі педагогіки та теорії фізичної культури для розв’язання педагогічних, навчально-виховних і науково-методичних завдань з урахуванням індивідуальних психолого-фізіологічних особливостей дітей, соціальних особливостей учнівських колективів у конкретних педагогічних ситуаціях.

При вивчені дисципліни здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вчяться застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури; знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок; володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності; володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.

2. Використання професійно-профільних знань та практичних вмінь і навичок в проведенні тренувальних занять з плавання.

Тренер з плавання володіє знаннями про техніку безпеки та способи надання допомоги потерпілому; форми організації і методику проведення занять; особливості методики проведення занять плавання з дітьми, підлітками та дорослими, методики проведення конденсійних тренувань; підготовку місць занять з плавання (в басейні та на водоймищах); виконувати завдання, щодо складання і проведення окремих частин тренування з наступним його аналізом.

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1

Ознайомчий курс з дисципліни «Теорія і методика плавання»

Тема 1. Вступ в дисципліну «Теорія і методика плавання».

Тема 2. Історія і розвиток плавання у світі та в Україні.

Тема 3. Техніка безпеки на заняття з плавання.

Змістовий модуль 2. Аналіз техніки і організація навчально-тренувального процесу з плавання

Тема 1. Технічні особливості навчання спортивних стилів плавання.

Тема 2. Організація та планування процесу початкового навчання плаванню.

Тема 3. Методичні особливості проведення кондиційного тренування з плавання для різних груп населення.

Тема 4. Організація роботі ДЮСШ

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС – 4;

- кількість годин – 120;

- кількість аудиторних годин – 40 (14*), 16 (6*) годин лекцій, 24 (8*) годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 80 (106*).

* - перелік годин на заочній формі навчання

5. Форма семестрового контролю – залік.

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Зубаль М. В., доцент; Райтаровська І. В., старший викладач.

7. Перелік основної літератури:

1.     Ванджура В. Я. Рекомендації та план-конспекти навчання дітей плаванню. Тернопіль: видавництво «Горлиця», 2009. 22 с. з іл.

2.     Викулов А. Д. Плавание . Москва: 2001. 150 с.

3.     Глазирін І.Д. Плавання: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2006. 502 с.

4.     Платонов В. Н. Плавание. Київ: Олімпійська література, 2000. 495 с.

5.     Райтаровська І. В., Шишкін О. П. Теорія і методика викладання плавання / методичні рекомендації. Київ КНТ, 2017. 50 с.

6.     Шишкін О. П., Райтаровська І. В. Плавання. Навчально-методичний посібник. Кам'янець-Подільський: ПП Буйницький О. А., 2007. 156 с.