1. Метою      навчальної дисципліни «Адаптивний спорт» здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт: є формування необхідних знань, умінь й навичок з фізичного виховання в осіб з психофізичними порушеннями. Забезпечити студентів викладацькими та тренерськими вміннями для оздоровчих фізичних занять з різних видів спорту, в яких люди з обмеженими фізичними можливостями можуть приймати участь.

«Адаптивний спорт» у системі вищої освіти орієнтує бакалавра з фізичного виховання і спорту на активізацію, підтримку та відновлення фізичних сил, які витрачаються людьми з обмеженими фізичними спроможностями за допомогою фізичних вправ. Забезпечення психологічного комфорту й зацікавленості людей, котрі беруть участь в змаганнях, за рахунок повної свободи вибору засобів, методів і форм занять.

Навчальна дисципліна «Адаптивний спорт» взаємопов’язана з такими навчальними дисциплінами як: «Біомеханіка», «Анатомія людини», «Історія фізичної культури», «Паралімпійський спорт», «Адаптивна фізична культура»

 

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 25 квітня 2019 року, протокол за  № 4) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються спеціальні (фахові) компетентності:

- здатність визначати заходи з фізкультурно-спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують.

 

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

- обґрунтовувати вибір заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту для осіб, що їх потребують (сучасний фахівець у сфері фізичної культури і спорту може застосовувати сучасні технології  фізкультурно-спортивної реабілітації, різних видів оздоровчої рухової активності з метою покращення фізичного та психоемоційного стану людей з різними нозологіями).

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1.

Організаційні основи адаптивного спорту

 

Тема 1.  Місце адаптивного спорту в міжнародній олімпійській системі.

Тема 2. Адаптивний спорт як соціальне явище.

Тема 3. Особливості спортивної роботи з особами з інвалідністю.

Тема 4.Особливості підготовки спортсменів з відхиленням розумового розвитку, з ураженням опорно-рухового апарату та з ураженням зору.

Тема 5. Основні тенденції розвитку адаптивного спорту в міжнародному Олімпійському русі.

Тема 6. Історичні аспекти становлення адаптивного спорту в міжнародній Олімпійській системі.

Тема 7.  Характеристика адаптивного спорту як соціального явища.

Тема 8.  Спортивна робота з особами з інвалідністю.

Тема 9. Спортивна підготовка спортсменів з відхиленням розумового розвитку.

Тема 10. Спортивна підготовка спортсменів  з ураженням опорно-рухового апарату.

Тема 11. Спортивна підготовка спортсменів з ураженням зору.

Тема 12. Характеристика Сурдлімпійського спорту.

Тема 13. Характеристика Спеціальних Олімпіад.

Тема 14. Тенденції розвитку адаптивного спорту.

 

Змістовий модуль 2.

Організаційні основи паралімпійського спорту

 

Тема 1. Міжнародний Паралімпійський комітет та його діяльність

Тема 2. Характеристика паралімпійських видів спорту

Тема 3. Функціональні параолімпійські класифікації

Тема 4. Організація та проведення змагань у параолімпійському спорті

Тема 5. Спеціальне обладнання в параолімпійському спорті

Тема 6. Паралімпійський спорт у міжнародній олімпійській системі

Тема 7. Генеза Паралімпійського спорту

Тема 8. Перший Паралімпійський період

Тема 9. Другий Паралімпійський період

Тема 10. Третій Паралімпійський період

Тема 11. Міжнародний Паралімпійський комітет

Тема 12. Паралімпійський спорт в Україні. Організація змагань у Паралімпійському спорті

Тема 13. Сучасні Паралімпійські види спорту (літні види спорту)

Тема 15. Сучасні Паралімпійські види спорту (зимові види спорту)

 

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС –8;

- кількість годин – 240;

- кількість аудиторних годин – 90, 30 годин лекцій, 60 годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 120.

                                         

5. Форма семестрового контролю – Екзамен.

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Стасюк Вадим Анатолійович – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, старший викладач

7. Перелік основної літератури:

 

 

1.     Бріскін Ю. А. Спорт інвалідів: [підруч. для студ. ВНЗ фіз. виховання і спорту]. К.: Олімпійська література, 2006. 263 с.

2.     Бріскін Ю. А. Адаптивний спорт. Спеціальні Олімпіади: навчальний посібник.  Львів: “Ахіл”, 2003. 128 с.

3.     Бріскін Ю. А. Організаційні основи Паралімпійського спорту: навчальний посібник. Л.:“Кобзар”, 2004. 180 с., іл.

4.     Бріскін Ю. А., Передерій А. В. Вступ до теорії спорту інвалідів: навчальний посібник. Л.:”Апріорі”, 2008  70 с.

 

Мова викладання: українська.