АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ПЛАВАННЯ

1. Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і методика викладання плавання» спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) першого (бакалаврського) рівня є забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності; надання студентам знання змісту навчального матеріалу та його планування відповідно до програми загально-освітніх навчальних закладів. Навчальна дисципліна «Теорія і методика викладання плавання» взаємопов'язана з такими навчальними дисциплінами: гігієна, анатомія людини з основами спортивної морфології, теорія і методика викладання рухливих ігор і забав, теорія і методика викладання легкої атлетики 

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 30 травня 2017 року, протокол за № 6) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються наступні компетентності:

- здатність до самовдосконалення та саморозвитку (фундаментальна здатність людини ставати і бути справжнім суб'єктом свого життя, перетворювати власну життєдіяльність на предмет практичної перебудови, здійснювати особистісний вибір на основі пізнання себе);

- здатність вільно спілкуватися державною мовою (усно і письмово) (забезпечувати здобуття учнями і студентською молоддю освіти у фізичному вихованні державною мовою);

Спеціальні компетентності спеціальності:

- здатність формувати в учнів предметні компетентності з фізичного виховання, медико-біологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури (учні здобувають знання, потрібні для успішного навчання в профільній школі, поглибленої спортивної підготовки, продовження освіти у вищих навчальних закладах);

- здатність до володіння педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвитку рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей (вміння самостійно розробляти методики і технології для представників різних груп населення);

- здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, здатність до розробки методики та технологій для розвитку рухових умінь і навичок та фізичних (рухових) якостей на основі розуміння положень фізіології, морфології, біохімії, біомеханіки (вміння ефективно проводити системний аналіз на основі отриманих знань, вмінь та навичок);

- здатність здійснювати профілактику травматизму, забезпечувати охорону життя і здоров’я дітей (вміння надання першої долікарської допомоги);

- здатність виховувати в учнів соціально-особистісні якості: цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, комунікативність (формувати нові відносини зі світом через соціальні ролі учня, однокласника в спілкуванні з вчителями, батьками, однолітками);

- здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (здійснювати в поєднанні з фізичним вихованням дітей та молоді з урахуванням стану здоров'я, рівня фізичного та психічного розвитку).

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1

Аналіз техніки та методика навчання спортивного і прикладного плавання

Тема 1. .Визначення і зміст предмету. Правила поведінки на воді.

Тема 2. Основи побудови техніки плавання.

Тема 3. Формування рухових навичок під час навчання плавання.

Тема 4. Методика навчання техніці спортивного плавання.

Тема 5. Основи методики прикладного плавання.

Тема 6. Основи багаторічного тренування спортсменів.

Тема 7. Спортивні споруди для занять плаванням. Оздоровче та лікувальне плавання.

Тема 8. Організація та проведення свят та змагань з плавання.

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС – 4;

- кількість годин – 120;

- кількість аудиторних годин – 40 (14*), 16 (6*) годин лекцій, 24 (8*) годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 80 (106*).

* - перелік годин на заочній формі навчання

5. Форма семестрового контролю – залік. 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Зубаль Майя Вікторівна, доцент;

Райтаровська Ірина Валентинівна, старший викладач.

7. Перелік основної літератури:

1. Ванджура В. Я. Рекомендації та план-конспекти навчання дітей плаванню. Тернопіль: видавництво «Горлиця», 2009. 22 с. з іл.

2. Викулов А. Д. Плавание . Москва: 2001. 150 с.

3. Глазирін І.Д. Плавання: Навчальний посібник. К.: Кондор, 2006. 502 с.

4. Платонов В. Н. Плавание. Київ: Олімпійська література, 2000. 495 с.

5. Райтаровська І. В., Шишкін О. П. Теорія і методика викладання плавання / методичні рекомендації. Київ КНТ, 2017. 50 с.

6. Шишкін О. П., Райтаровська І. В. Плавання. Навчально-методичний посібник. Кам'янець-Подільський: ПП Буйницький О. А., 2007. 156 с.