АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Професійна майстерність тренера

 

Метою навчальної дисципліни «Професійна майстерність тренера» у контексті підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, Спеціальності 017 Фізична культура і спорт  є допомога майбутньому тренерові поєднати теоретичні знання і технологію тренерської праці, тобто вчити бути тренером, опановувати майстерність. А це припускає розвиток певних особистих якостей, здібностей, творчого потенціалу. Майбутній тренер повинен навчитися удосконалювати головний об'єкт успіху – самого себе.

Навчальна дисципліна «Професійна майстерність тренера»  взаємопов’язана з такими навчальними дисциплінами: «Основи теорії і методики спортивного тренування», «Теорія і методика фізичного виховання», «Теорія і методика спортивних ігор», «Біомеханіка», «Анатомія людини», «Історія фізичної культури», «Психологія спорту».

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 30 травня 2017 року, протокол за  № 6) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються наступні загальні компетентності:

- здатність проведення досліджень на відповідному рівні;

- здатність до пошуку оброблення інформації з різних джерел.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

- використання теоретичних знань з дисципліни «Професійна майстерність тренера»  для виконавської, педагогічної, науково-дослідницької та спортивно-масової роботи.

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

Тренер, володіє понятійним апаратом, вміє визначати: актуальність, мету, завдання, обʼєкт, предмет, наукову новизну, практичне значення дослідження. Використовуючи загальнонаукові, педагогічні, психологічні, медико-біологічні, соціологічні методи дослідження в змозі провести констатувальний чи формувальний педагогічний експеримент. За результатами проведених досліджень може робити відповідні висновки, впроваджувати результати наукових досліджень у практику.

2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Тренер має знати принципи пошуку та джерела інформації, уміти проводити збір та аналіз отриманої інформації використовуючи логічні, математичні та статистичні методи її обробки, поширювати результати аналізу інформації та нові знання, нести відповідальність за зроблені висновки. Володіти понятійним апаратом, уміти класифікувати літературні джерела. Використовуючи всесвітню мережу Інтернет пошукові системи Google, YouTube та інші майбутні вчителі здійснюють пошук необхідної новітньої інформації щодо різних засобів, методів, методик вимірювань у фізичному вихованні та спорті.

 

Спеціальні (фахові) компетентності.

1. Використання теоретичних знань з дисципліни «Професійна майстерність тренера»  для виконавської, педагогічної, науково-дослідницької та спортивно-масової роботи.

Набуття та використання теоретичних знань для професійної діяльності  у процесі вивчення навчальної дисципліни «Професійна майстерність тренера»  забезпечується відповідним теоретичним підґрунтям здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.  У першу чергу це стосується наступних тем навчальної дисципліни: «Сутність педагогічної майстерності спортивного педагога», «Професійне самовдосконалення», «Особистість спортивного педагога», «Професійне становлення особистості спортивного педагога».

 

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1

Основи тренерської майстерності

Тема 1. Сутність педагогічної майстерності спортивного педагога

Тема 2. Професійне самовдосконалення

Тема 3. Особистість спортивного педагога

Тема 4. Професійне становлення особистості спортивного педагога

 

Змістовий модуль 2.

Прикладні аспекти  професійної майстерності

Тема 5. Спортивно-педагогічна взаємодія

Тема 6. Конфлікти в спортивно-педагогічній взаємодії

Тема 7. Творчість у педагогічному процесі

Тема 8. Спортивна дидактика

Тема 9. Тренер-професіонал

Тема 10. Специфіка дидактичних принципів у спорті

Тема 11. Педагогічна діяльність тренера

Тема 12. Психологічні чинники успішності процесу підготовки

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС – 5,5;

- кількість годин – 165;

- кількість аудиторних годин – 66, 30 годин лекцій, 36 годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 99.

 

5. Форма семестрового контролю – екзамен.

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Стасюк Іван Іванович, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, декан факультету фізичної культури, доцент.

Стасюк Вадим Анатолійович, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, викладач.

 

7. Перелік основної літератури:

1. Воронова В.І. Психологія спорту: Навчальний посібник. К.: Олімпійська література, 2007. 298 с.

2. Деркач А.А. Исаев А.А,  Педагогическое мастерство тренера. М.: Физкультура и спорт, 1981. 375 с.

3. Жмарев Н.В. Управленческая и организаторская робота тренера. К.: Здорове, 1986.  128с.

4. Зязюн І.А., Крамущенко Л.В., Кривонос І.Ф. та ін. Педагогічна майстерність: Підручник. 2-ге вид. допов. і переробл. К.: Вища шк., 2004.  422 с.

5. Лисенчук Г.А. Управление подготовкой футболистов. К. Олимпийская литература, 2003.  272 с.

6. Малов В.И. 100 великих футбольних тренеров, серия «100 великих». Текст представлен издательством http: //litres. Ru / 100 великих футбольных тренеров: Вече; Москва; 2010. 330 с.

7. Михайлова Т.В.  Социально-педагогические основы деятельности тренера: монография. М.: Физическая культура, 2009. 288 с.

8. Мулик Вячеслав. Сучасні вимоги до рівня підготовленості тренера. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2002  Вип. 4. С. 11-15.

9. Петровська Т.В. Майстерність спортивного педагога: навч.посіб. К.: НУФВСУ, вид-во «Олімп. л-ра», 2015. 184 с.