1.   Анотація до курсу

 Навчальний курс “Логопедія”, який викладається студентам І - IV курсів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр»  є провідною у системі професійної  підготовки майбутніх фахівців спеціальності 016 Спеціальна освіта. Логопедія. Спеціальна психологія. В межах навчального курсу студентам будуть представлені такі змістові модулі: Науково-теоретичні основи логопедії; Порушення усного мовлення: фонетико-фонематичне недорозвинення; Порушення усного мовлення: загальне недорозвинення мовлення; Порушення фонаційної організації мовлення;Порушення писемного мовлення; Організаційні аспекти логопедичної роботи.

Студенти ознайомляться:  - з етіологією та симптоматикою таких логопатологій: дислалія, ринолалія, дизартрія, дисфонія, алалія, загальне недорозвинення мовлення, дислексія, дисграфія; - з методиками їх діагностики та корекції, з напрямками та змістом профілактичної роботи щодо порушень мовлення у дітей та дорослих; - опанують практичні уміння зі збору та аналізу анамнестичних даних у осіб з порушеннями мовлення; - уміння з обстеження вимовних (фонетичних), фонематичних, лексико-граматичних, фонаційних умінь, навичок письма та читання; - ознайомляться з методиками корекційної роботи за наявності голосових порушень, фонетико-фонематичного та загального недорозвинення мовлення, порушень письма та читання; - відпрацюють практичні навички застосування цих методик; - розглянуть нормативно-правове забезпечення організації логопедичної роботи.

Тип дисципліни: цикл нормативних дисциплін  (дисципліни професійної підготовки). На вивчення навчальної дисципліни відводиться 885 годин / 29,5 кредитів ECTS.

 2.     Мета та цілі курсу:  Метою викладання навчальної дисципліни «Логопедія» є формування у студентів знань про:  мовленнєву функціональну систему; про будову та функції мовленнєвих органів;   порушення мовлення у дітей та дорослих, їх причини, механізми та симптоматику;  особливості діагностики порушень мовлення та причин, що їх обумовлюють;   методи та прийоми корекції порушень мовлення у дітей, дорослих та підлітків; ­­­обливості роботи із запобігання порушень мовлення у дітей та дорослих.

3.     Формат курсу:   заочний 

 4.     Результати навчання:  Відповідно до освітньої (освітньо-професійної) програми студенти повинні:

знати: причини, симптоматику, структуру і механізми дислалії, ринолалії, дизартрії, дисфонії, алалії, загального недорозвинення мовлення, дислексії, дисграфії; методи та прийоми діагностики цих мовленнєвих порушень;  особливості психічного розвитку осіб з цими порушеннями мовлення; прийоми та методи профілактики та корекції фонетико-фонематичних порушень мовлення, загального недорозвинення мовлення, порушень  голосу, письма та читання; систему організації логопедичної роботи у закладах освіти та ін; нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення логопедичної роботи.

вміти: здійснювати діагностику дислалії, ринолалії, дизартрії, дисфонії, алалії, загального недорозвинення мовлення, дислексії, дисграфіїу дітей/дорослих, в тому числі диференційну; застосовувати прийоми корекційної роботи з подолання цих порушень мовлення; планувати та здійснювати добір дидактичних матеріалів для проведення логокорекції зазначених порушень мовлення; здійснювати просвітницьку діяльність серед медичних та психолого-педагогічних працівників у контексті особливостей запобігання мовленнєвим порушенням; вести документацію та складати плани організації логопедичної роботи.