Шановні студенти!
Метою викладання навчальної дисципліни “Гігієна ” є оволодіння студентами сучасних положень загальної гігієни, шкільної гігієни та гігієни фізичного виховання, знання яких необхідні для ефективного і якісного керування процесом фізичного розвитку і здоров'я людини.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Гігієна ” є поглиблення природничо-наукової (фундаментальної), медико-біологічної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту та інтеграція знань, отриманих з різних природничих та гуманітарних дисциплін; підготовка студентів до науково-обгрунтованого використання гігієнічних знань під час тренувального процесу з урахуванням вікових особливостей когтингенту; опанування студентами практичних навичок, умінь формування санітарно-гігієнічної культури та здорового способу життя серед різного контингенту осіб.
Студенти повинні:
знати:
v вплив чинників навколишнього середовища на самопочуття та працездатність людини;
v гігієнічне значення, вимоги та норми споживання питної води;
v принципи та методики загартувальних процедур;
v біоритмологічні основи навчально-виховної та фізкультурно-оздоровчої роботи в закладах;
v фізіолого-гігієнічні вимоги до організації раціонального харчування школярів та спортсменів, принципи превентивного і дієтичного харчування;
v правила дотримання особистої гігієни, санітарно-гігієнічні вимоги до одягу та взуття під час занять фізичною культурою і спортом;
v гігієнічні вимоги до умов занять фізичною культурою і спортом;
v гігієнічні вимоги до плануванню, благоустрою та обладнання дитячих закладів і спортивних споруд;
v гігієнічні основи фізичного виховання учнів.
v гігієну навчально-виховного процесу в школі та гігієнічні вимоги до занять окремими видами спорту.
вміти:
v використовувати знання теоретичних положень медико-біологічних дисциплін в практиці оздоровчого фізичного виховання і спорту;
v з позицій гігієнічної науки оцінювати організацію навчально-виховної роботи в установах;
v сформувати навички особистої гігієни, режиму праці і відпочинку, використання засобів оздоровлення організму;
v оцінювати гігієнічні умови при проведенні занять фізкультурою, оздоровчих тренувань та змагань;
v використовувати засоби для прискорення перебігу відновних процесів після напруженої фізичної і розумової діяльності;
v складати харчовий раціон і поєднувати харчові продукти з метою організації раціонального харчування спортсменів;
v оцінювати ефективність загартувальних процедур;
v аналізувати позакласну спортивно-оздоровчу роботу з позиції шкільної гігієни;
v оцінювати рівень гігієнічної підготовленості молоді;
v розробляти системи та методики гігієнічного навчання і виховання свідомої відповідальності учнів за дбайливе ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших членів суспільства.
На вивчення навчальної дисципліни "Гігієна фізичногої культури і спорту" відводиться 120 годин / 4 кредити ECTS, з яких 8 годин лекційних занять, 12 годин лабораторних занять та 100 години самостійної роботи.
Підсумковий вид контролю - екзамен.
З повагою, кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання Евеліна Олександрівна Жигульова.
- Викладач: Жигульова Евеліна