Шановні студенти!

Метою викладання навчальної дисципліни  “Гігієна ” є оволодіння студентами сучасних положень загальної гігієни, шкільної гігієни та гігієни фізичного виховання, знання яких необхідні для ефективного і якісного керування процесом фізичного розвитку і здоров'я людини.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Гігієна ” є поглиблення природничо-наукової (фундаментальної), медико-біологічної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури і спорту та інтеграція знань, отриманих з різних природничих та гуманітарних дисциплін; підготовка студентів до науково-обгрунтованого використання гігієнічних знань під час тренувального процесу з урахуванням вікових особливостей когтингенту; опанування студентами практичних навичок, умінь формування санітарно-гігієнічної культури та здорового способу життя серед різного контингенту осіб.

 

Студенти повинні:

знати:

вплив чинників навколишнього середовища на самопочуття та працездатність людини;

гігієнічне значення, вимоги та норми споживання питної води;

принципи та методики загартувальних процедур;

біоритмологічні основи навчально-виховної та фізкультурно-оздоровчої роботи в закладах;

фізіолого-гігієнічні вимоги до організації раціонального харчування школярів та спортсменів, принципи превентивного і дієтичного харчування;

правила дотримання особистої гігієни, санітарно-гігієнічні вимоги до одягу та взуття під час занять фізичною культурою і спортом;

гігієнічні вимоги до умов занять фізичною культурою і спортом;

гігієнічні вимоги до плануванню, благоустрою та обладнання дитячих закладів і спортивних споруд;

гігієнічні основи фізичного виховання учнів.

гігієну навчально-виховного процесу в школі та гігієнічні вимоги до занять окремими видами спорту.

 

вміти:

використовувати знання теоретичних положень медико-біологічних дисциплін в практиці оздоровчого фізичного виховання і спорту;

з позицій гігієнічної науки оцінювати організацію навчально-виховної роботи в установах;

сформувати навички особистої гігієни, режиму праці і відпочинку, використання засобів  оздоровлення організму;

оцінювати гігієнічні умови при проведенні занять фізкультурою, оздоровчих тренувань та змагань;

використовувати засоби для прискорення перебігу відновних процесів після напруженої фізичної і розумової діяльності;

складати харчовий раціон і поєднувати харчові продукти з метою організації раціонального харчування спортсменів;

оцінювати ефективність загартувальних процедур;

аналізувати позакласну спортивно-оздоровчу роботу з позиції шкільної гігієни;

оцінювати рівень гігієнічної підготовленості молоді;

розробляти системи та методики гігієнічного навчання і виховання свідомої відповідальності учнів за дбайливе ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших членів суспільства.

На вивчення навчальної дисципліни "Гігієна  фізичногої культури і спорту" відводиться 120 годин / 4 кредити ECTS, з яких 8 годин лекційних занять, 12 годин лабораторних занять та 100 години самостійної роботи.

Підсумковий вид контролю -   екзамен. 

З повагою, кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання Евеліна Олександрівна Жигульова.