Тип дисципліни: Дисципліни професійної і практичної підготовки.

Предметом практики є професійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, яке  відбувається у процесі ідентифікації себе як професіонала, який оволодіває та реалізує на власному педагогічному досвіді професійні якості педагога.

Міждисциплінарні зв’язки: мистецтвознавство, культурологія, методика музичного виховання, теорія музики, етнографія, спеціальний музичний інструмент, хорове диригування, українська література, історія мистецтв.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

Змістовий модуль 1.   Практична підготовка

1.1. Завдання з методики музичного виховання.

1.2. Завдання з педагогіки.

1.3. Завдання з психології.

Педагогічну практику студенти 4 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) проходять у VІІ семестрі (4 тижні).

Мета Виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти – формування всебічно підготовленого фахівця для закладів загальної середньої освіти, здібного на високому рівні організувати та провести урочну, позакласну та позашкільну музично-виховну роботу, розвинути у школярів почуття прекрасного у житті та мистецтві.

Головні завдання Виробничої педагогічної практики у закладах загальної середньої освіти:

- розвивати інтерес до професії вчителя музичного мистецтва/мистецтва 5-7 класів;

- забезпечити необхідною системою знань теорії та методики музичного виховання;

- формувати вміння та навички для музичного виховання учнів;

- навчати здійснювати керівництво музично-творчою діяльністю учнів;

- виховувати потребу вивчати нові досягнення музичної культури та передовий педагогічний досвід для впровадження його у навчально-виховний процес.

Виробнича педагогічна практика у закладах загальної середньої освіти спрямована на формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

-         здатність до музично-педагогічної діяльності в закладахзагальної середньої освіти;

-         володіння методикою музичного виховання в закладах загальної середньої освіти.

-         формування навичок та умінь роботи в команді;

-         підвищення здатності до працевлаштування;

-         отримання здобувачем вищої освіти досвіду роботи, необхідного для присвоєння професійної кваліфікації.

Програмні результати навчання:

-         Уміння застосовувати на практиці теоретичні та практичні знання.

-         Вміти застосовувати на практиці основні принципи, методи і прийоми навчання та виховання;

-         Методично грамотно планувати і проводити уроки різних типів;

-         Використовувати різні форми організації навчально-виховної діяльності школярів у закладах загальної середньої освіти;

-          Організовувати, планувати та проводити різноманітні за формою і змістом виховні заходи.

Студенти повинні знати: необхідний матеріал з методики музичного виховання у закладі загальної середньої освіти. А саме: ознайомитись з методами і прийомами музичного виховання у закладі загальної середньої освіти, з новітніми досягненнями у галузі музичної культури та з передовим педагогічним досвідом для впровадження його у навчально-виховний процес; із завданнями та сучасними концепціями в галузі музичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти; професійними вимогами до вчителя музичного мистецтва/мистецтва закладів загальної середньої освіти; теоретичними та історичними аспектами музичного виховання; науково-методичною літературою, підручниками, посібниками, програмами з музичного мистецтва/мистецтва 5-7 класів; можливостями моделювання навчального процесу, прогнозування та корекції результатів музично-естетичної діяльності учнів 5-7 класів; методами творчого підходу їх застосування у роботі та варіювання ними в умовах закладу загальної середньої освіти.

Студенти повинні вміти: здійснювати навчально-виховну роботу в закладі загальної середньої освіти; використовувати знання з методики музичного виховання учнів 5-7 класів на практиці; розробляти конспекти уроків та сценарії музично-виховних заходів, проводити уроки музичного мистецтва/мистецтва у 5-7 класах, музично-виховні заходи, вільно оперувати художньо-ілюстративним матеріалом, знаходити контакт з аудиторією; володіти методами формування вмінь та навичок музичного виховання учнів 5-7 класів, розвитку почуття прекрасного у житті та мистецтві; працювати з першоджерелами, з науково-методичною літературою, з хрестоматійними посібниками; використовувати на практиці новітні методики музичного виховання учнів 5-7 класів, досвід українських та зарубіжних вчених, педагогів-музикантів, а також дослідження у сфері суміжних галузей наук – музичної педагогіки, психології, музикознавства, народознавства, тощо.

 

-        Академічна характеристика практики:

-        галузь знань 01 Освіта/Педагогіка

-        спеціальність 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)

-        кваліфікація – Вчитель музичного мистецтва

-        термін навчання - 3 роки 10 місяців

-        рік навчання –4

-         семестр – 7

-        термін практики - 4 тижні

-        кредити ECTS – 6 (180 год)

-        вид підсумкового контролю  – диференційований залік

Терміни проходження практики: Виробнича педагогічна практика у закладах загальної середньої освіти запланована на четвертому курсі навчання VІІ семестр (січень-лютий), термін – 4 тижні.

Бази практики: заклади загальної середньої освіти м. Камянця-Подільського.