Навчальна дисципліна «Музична інформатика» є складовою частиною спеціальних дисциплін, пов’язаних з інформаційно-комп’ютерними технологіями. "Музична інформатика” готує студентів до практичного опанування комп’ютерних технологій, призначених для вирішення конкретних завдань, що постають у роботі музиканта – таких як набір нотного тексту, синтез звуку, обробка та створення фонограм тощо. Опанування матеріалу навчальної дисципліни має для майбутнього музиканта і музикознавця практичне значення, оскільки дозволяє широко застосовувати інформаційні технології в практичній, творчій та дослідницькій діяльності.

Метою навчальної дисципліни «Музична інформатика»  є  засвоєння студентами теоретичних і практичних навичок свідомого застосування комп’ютерних технологій у музичному мистецтві, що сприятиме розвиткові їх креативних здібностей та спонукатиме до самореалізації, значно активізує пізнавальні процеси.

Завдання навчальної дисципліни:

–       збагачення музичного кругозору та організація художньо-оціночної діяльності студентів в музичній інформатиці;

–       ознайомлення студентів з принципом набору нотного тексту та основними прийомами комп’ютерного аранжування;

–       розвиток практично-творчого відношення студентів до різних напрямків у музичному мистецтві;

–       підвищення рівня ідейно-художнього виховання майбутніх педагогів засобами музичного мистецтва;

–       озброєння студентів знаннями та навичками, необхідними для самостійної роботи з інформаційно-комп’ютерними технологіями в галузі музичного мистецтва.

Технічне і програмне забезпечення     

–       комп’ютерні системи із професійними звуковими картами;

–       MIDI-клавіатури з додатковим обладнанням (MIDI-шнури, блоки живлення);

–       активні звукові колонки;

–       навушники;

–       комп’ютерні програми: Finale, WaveLab, Cubase.

Компетентності:

–       обізнаність у галузі цифрового звуку, музичного (аналогового, цифрового) апаратного та програмного забезпечення;

–       здатність творчо використовувати набуті знання з музичної інформатики в музично-педагогічній діяльності.

–       здатність до створення музичних партитур, ефективної роботи з мультимедійним контентом.

 

Теми занять

Змістовий модуль 1. Практичний курс нотного письма на персональному комп’ютері, запису та редагування аудіофайлів.

Тема 1. Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології в навчальному процесі.

Тема 2. Сучасні комп’ютерні технології та музичні програми навчального змісту.

Тема 3. Програма-нотатор Finale та її основні характеристики.

Тема 4. Набір нотного тексту в режимі Simple Entry

Тема 5. Редагування нотного тексту

Тема 6. Набір нотних партитур для різного складу виконавців.

Тема 7. Запис та редагування аудіо файлів з використанням програми WaveLab.

Тема 8. Основи комп’ютерного аранжування з використанням програми Cubase

Література        

1. Горемичкін А. Основи музичної мови. Мелітополь, 2005. с. 245.

2. Козлін В. Дитина, музика, комп’ютер // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2000. №1 с. 46-49.

3. Морзе Н. Теорія і практика використання комп’ютерних програм у навчальному процесі. Київ, 2006. с. 124.

4. Несторенко О.В. Інформаційне суспільство і масова інформаційна просвіта // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2004, №4, С.3-5.

5. Олійник В.Ф. Методика застосування комп’ютерних технологій в музиці. Кам’янець-Подільський: «Абетка», 2006, 168 с.

6. Олійник В. Основи комп’ютерного аранжування музичних творів з використанням програми Cubase SX. Кам’янець-Подільський: «Абетка», 2006, 88 с.

7. Олійник В. Практичний курс нотного письма на персональному комп’ютері. Кам’янець-Подільський: «Абетка-НОВА», 2007. 116 с.

8. Олійник В. Робота з музичним нотатором FINALE. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, редакційно-видавничий відділ, 2005, 32 с.

9. Смаглій Г.А. Маловик Л.В. Основи теорії музики. Харків : «Факт», 2005. 382с.

10. Чайковська О. Використання мультимедійних технологій в мистецькій освіті // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2004. №2, С.18-19.