Навчальна
дисципліна «Музична інформатика» є складовою частиною спеціальних дисциплін,
пов’язаних з інформаційно-комп’ютерними технологіями. "Музична
інформатика” готує студентів до практичного опанування комп’ютерних технологій,
призначених для вирішення конкретних завдань, що постають у роботі музиканта –
таких як набір нотного тексту, синтез звуку, обробка та створення фонограм
тощо. Опанування матеріалу навчальної дисципліни має для майбутнього музиканта
і музикознавця практичне значення, оскільки дозволяє широко застосовувати
інформаційні технології в практичній, творчій та дослідницькій діяльності.
Метою навчальної дисципліни «Музична інформатика» є засвоєння студентами теоретичних і практичних навичок свідомого застосування комп’ютерних технологій у музичному мистецтві, що сприятиме розвиткові їх креативних здібностей та спонукатиме до самореалізації, значно активізує пізнавальні процеси.
Завдання навчальної дисципліни:
– збагачення музичного кругозору та організація художньо-оціночної діяльності студентів в музичній інформатиці;
– ознайомлення студентів з принципом набору нотного тексту та основними прийомами комп’ютерного аранжування;
– розвиток практично-творчого відношення студентів до різних напрямків у музичному мистецтві;
– підвищення рівня ідейно-художнього виховання майбутніх педагогів засобами музичного мистецтва;
– озброєння студентів знаннями та навичками, необхідними для самостійної роботи з інформаційно-комп’ютерними технологіями в галузі музичного мистецтва.
Технічне і програмне забезпечення
– комп’ютерні системи із професійними звуковими картами;
– MIDI-клавіатури з додатковим обладнанням (MIDI-шнури, блоки живлення);
– активні звукові колонки;
– навушники;
– комп’ютерні програми: Finale, WaveLab, Cubase.
Компетентності:
– обізнаність у галузі цифрового звуку, музичного (аналогового, цифрового) апаратного та програмного забезпечення;
– здатність творчо використовувати набуті знання з музичної інформатики в музично-педагогічній діяльності.
– здатність до створення музичних партитур, ефективної роботи з мультимедійним контентом.
Теми занять
Змістовий модуль 1. Практичний курс нотного письма на персональному комп’ютері, запису та редагування аудіофайлів.
Тема 1. Сучасні інформаційно-комп’ютерні технології в навчальному процесі.
Тема 2. Сучасні комп’ютерні технології та музичні програми навчального змісту.
Тема 3. Програма-нотатор Finale та її основні характеристики.
Тема 4. Набір нотного тексту в режимі Simple Entry
Тема 5. Редагування нотного тексту
Тема 6. Набір нотних партитур для різного складу виконавців.
Тема 7. Запис та редагування аудіо файлів з використанням програми WaveLab.
Тема 8. Основи комп’ютерного аранжування з використанням програми Cubase
Література
1. Горемичкін А. Основи музичної мови. Мелітополь, 2005. с. 245.
2. Козлін В. Дитина, музика, комп’ютер // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2000. №1 с. 46-49.
3. Морзе Н. Теорія і практика використання комп’ютерних програм у навчальному процесі. Київ, 2006. с. 124.
4. Несторенко О.В. Інформаційне суспільство і масова інформаційна просвіта // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2004, №4, С.3-5.
5. Олійник В.Ф. Методика застосування комп’ютерних технологій в музиці. Кам’янець-Подільський: «Абетка», 2006, 168 с.
6. Олійник В. Основи комп’ютерного аранжування музичних творів з використанням програми Cubase SX. Кам’янець-Подільський: «Абетка», 2006, 88 с.
7. Олійник В. Практичний курс нотного письма на персональному комп’ютері. Кам’янець-Подільський: «Абетка-НОВА», 2007. 116 с.
8. Олійник В. Робота з музичним нотатором FINALE. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, редакційно-видавничий відділ, 2005, 32 с.
9. Смаглій Г.А. Маловик Л.В. Основи теорії музики. Харків : «Факт», 2005. 382с.
10. Чайковська О. Використання мультимедійних технологій в мистецькій освіті // Комп’ютер у школі та сім’ї. Київ, 2004. №2, С.18-19.
- Викладач: Пухальський Тарас Дмитрович