1. Мета вивчення навчальної дисципліни «Масові види спорту у фізичному вихованні: атлетична гімнастика» є – розкриття технології організації та проведення занять з атлетичної гімнастики, оволодіння знаннями, вміннями та навичками з організації навчально-тренувальних занять з атлетичної гімнастики з учнями старших класів та студентської молоддю: визначати першочергові завдання для досягнення з урахуванням індивідуальних особливостей підопічних та відповідні шляхи їх вирішення; здійснювати оптимальний підбір засобів та методів тренувального впливу з урахуванням індивідуального рівня розвитку функціональних систем, рухових здібностей та рівня тренованості учнівської та студентської молоді; розробляти програми тренування та набуття вмінь організовувати оздоровчу фізичну активність засобами атлетичної гімнастики для різних груп населення.

 

 

2. Обсяг дисципліни

Найменування показників

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Рік навчання

2021-2022

2020-2021

Семестр навчання

3

1

Кількість кредитів ЄКТС

4

1

Загальний обсяг годин

120

120

Кількість годин навчальних занять

40

16

Лекційні заняття

20

8

Практичні заняття

20

8

Семінарські заняття

-

-

Лабораторні заняття

-

-

Самостійна та індивідуальна робота

80

104

Форма підсумкового контролю

залік

залік

 

3. Статус дисципліни

Вибіркові компоненти, дисципліни вільного вибору студента, вибір з каталогу.

 

4. Передумови для вивчення дисципліни: вивченню навчальної дисципліни «Масові види спорту у фізичному вихованні: атлетична гімнастика» передують наступні навчальні дисципліни - Методика викладання фізичної культури у профільній середній школі; Теорія і методика спортивно-масової роботи; Методика викладання фізичної культури у закладі вищої освіти; Теорія і методика базових спортивно-педагогічних дисциплін; Нетрадиційні види масової фізичної активності різних груп населення

 

5. Програмні компетентності навчання

Загальні вимоги до якостей випускників освітнього ступеня «магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура) за освітньою програмою Середня освіта (Фізична культура) реалізуються на основі системи здобутих теоретичних знань та практичних умінь і навичок, достатніх для успішного виконання професійних обов’язків за обраною спеціальністю й набутих загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей для:

·         здійснення виробничих функцій;

·         вирішення завдань професійної та соціальної діяльності;

·         розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у галузі фізичної культури або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

·         забезпечення здатності випускника здійснювати професійну діяльність на первинній посаді одразу після закінчення терміну навчання.

Результатом навчання є формування інтегральних, загальних і спеціальних (фахових, предметних) компетентностей:

 

Інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої та вищої освіти, організації спортивно-масової роботи та спортивно-оздоровчого туризму, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій, застосування теорій та методів педагогіки,  фізичного виховання і спорту, методик викладання фізичної культури у закладі середньої та вищої освіти і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов та вимог організації навчально-виховного процесу.

 

Загальні компетентності:

 ЗК 04 Володіти передовими методами керівництва учнями та студентами, навичками виховної роботи у відповідних навчальних закладах.

ЗК 06 Здатність генерувати нові ідеї (креативність)

ЗК 08 Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети

ЗК 09 Прихильність безпеці

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

СК 01 Володіти особливостями методики проведення занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти.

СК 02 Вміння планувати індивідуальну і самостійну роботу зі студентами з метою стимулювання їх до збереження та зміцнення здоров’я засобами фізичної культури

СК 04 Здатність до загальної орієнтації у застосуванні основних теоретичних положень та технологій оздоровчої рухової активності старшокласників

СК 05 Здатність розв’язувати практичні проблеми за невизначених умов в окремих видах спорту та організації спортивних секцій у відповідних навчальних закладах

 

6. Очікувані результати навчання з дисципліни

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми у здобувачів вищої освіти мають сформуватися такі програмні результати навчання:

ПРН 3 Планувати індивідуальну роботу зі студентами з метою стимулювання їх до спортивно-масової діяльності;

ПРН 6 Пояснювати принципи, засоби та методи фізичного виховання; інтерпретувати теорію навчання рухових дій; описувати методики розвитку рухових якостей; визначати форми організації занять у фізичному вихованні;  враховувати особливості фізичного виховання дітей та молоді;

ПРН 7 Знати сучасні тенденції розвитку фітнес-індустрії. Здійснювати розробку комплексів фізичних вправ та фітнес-програм;

ПРН 11 Здійснювати організацію і керівництво спортивними секціями у відповідних навчальних закладах;

ПРН 14 Дотримуватися рекомендацій щодо тривалості та інтенсивності оздоровчої рухової активності протягом тижня.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі вищої освіти після закінчення курсу мають знати: визначення базових понять предмету ««Масові види спорту у фізичному вихованні: атлетична гімнастика»»; теорію та методику занять проведення занять з атлетичної гімнастики; теоретичний матеріал для вирішення завдань пов’язаних з визначенням навантаження на опорно-руховий апарат та інші системи органів людини, в процесі занять атлетичною гімнастикою; основні принципи складання плану тренувального заняття з атлетичної гімнастики; володіти актуальними технологіями педагогічного контролю і корекції навчально-тренувальних занять.

уміти: володіти методикою навчання вправ атлетичної гімнастики; володіти методами оцінки впливу фізичних вправ на організм людини; підібрати та скласти комплекси вправ для вирішення різноманітних завдань атлетичної гімнастики (з власною вагою, з гирями, з гантелями, штангою, на тренажерах), застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, біохімії для розвитку фізичних (силових) якостей, формування рухових умінь і навичок людей різних вікових груп; застосовувати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок, володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності; здійснювати профілактичні заходи щодо травматизму; вдосконалює руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок; контролювати і давати оцінку (самооцінку) учасникам педагогічної діяльності; створювати проблемні ситуації", умови для розвитку пізнавальних процесів почуттів і волі; встановлювати психолого-педагогічний контакт з аудиторією; моделювати, висувати гіпотези, проводити експеримент.

 

7. Засоби діагностики результатів навчання

На лекціях дається установка, орієнтація та уявлення про силові тренування різних верст населення; закладається основа глибоких та твердих знань з найважливіших питань теорії, практики та методики викладання; забезпечується формування переконань і професійної цікавості; вказується напрямок роботи по іншим формам організації навчальних занять; висвітлюються дані найновіших наукових досліджень.

На практичних заняттях поглиблюються та перевіряються знання з найважливіших тем курсу із застосуванням під час доповіді та її обговорення елементів ділових ігор та моделей різних ситуацій, які зустрічаються в практичній роботі.

Засобами діагностики виступають завдання поточного та підсумкового контролю,  завдання модульної контрольної роботи та семестровий екзамен.