1. Мета вивчення навчальної дисципліни Формувати всебічно підготовленого спеціаліста для шкіл різного типу навчання, здібного на високому рівні організувати та провести урочну, позакласну та позашкільну музично-естетичну роботу, засвоївши принципи вітчизняної педагогіки і методики, для використання в багатогранному процесі навчання дітей гри на музичних інструментах та для викладання музичного мистецтва в школах різного типу.
2. Обсяг дисципліни
Найменування показників |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
|
Освітня програма, спеціальність |
Середня освіта (Музичне мистецтво) ПП04 |
Середня освіта (Музичне мистецтво) ПП04 |
Рік навчання/ рік викладання |
перший /2021-2022 |
перший /2021-2022 |
Семестр вивчення |
сьомий |
третій |
нормативна/вибіркова |
вибіркова |
вибіркова |
Кількість кредитів ЄКТС |
3 кредити ЄКТС |
3 кредити ЄКТС |
Загальний обсяг годин |
90 год. |
90 год |
Кількість годин навчальних занять |
30 год. |
10 год |
Лекційні заняття |
14 год. |
4 год |
Практичні заняття |
12 год. |
4 год |
Семінарські заняття |
0 год. |
0 год |
Лабораторні заняття |
4 год. |
2 год |
Самостійна та індивідуальна робота |
80 год. |
80 год |
Форма підсумкового контролю |
екзамен |
екзамен |
3. Статус дисципліни _ вибіркова – вільного вибору студента
- Програмні компетентності навчання
- інформативна обізнаність особливостей організації, змісту та методики проведення уроків музичного мистецтва з дітьми, які мають порушення слухового, зорового аналізаторів, а також з дітьми-олігофренами;
- розвиток творчого мислення, здатності до аналітичного осмислення музично-педагогічної діяльності в спеціалізованих навчальних закладах;
- здатність визначати особливості впливу музики на психіку дитини-олігофрена, дітей з вадами зору, слуху, дітей дошкільного віку;
- володіння базовою музикознавчою термінологією в спеціалізованих навчальних закладах;
- здатність визначати специфіку позакласної та позашкільної роботи у спеціальній школі з дітьми-олігофренами, дітьми із вадами зорового та слухового аналізатора;
- обізнаність вимог щодо організації, проведення та змісту уроку в ДМШ;
- володіння навичками аналізу видів освітньої діяльності в дитячій музичній школі; організації і структури музичних занять у ДНЗ.
- спроможність визначати коригуючу ефективність музичного мистецтва на аудиторію спеціалізованих навчальних закладів.
4. Очікувані результати навчання з дисципліни інформативна обізнаність особливостей організації, змісту та методики проведення уроків музичного мистецтва з дітьми, які мають порушення слухового, зорового аналізаторів, а також з дітьми-олігофренами; розвиток творчого мислення, здатності до аналітичного осмислення музично-педагогічної діяльності в спеціалізованих навчальних закладах; здатність визначати особливості впливу музики на психіку дитини-олігофрена, дітей з вадами зору, слуху, дітей дошкільного віку; володіння базовою музикознавчою термінологією в спеціалізованих навчальних закладах; здатність визначати специфіку позакласної та позашкільної роботи у спеціальній школі з дітьми-олігофренами, дітьми із вадами зорового та слухового аналізатора; обізнаність вимог щодо організації, проведення та змісту уроку в ДМШ; володіння навичками аналізу видів освітньої діяльності в дитячій музичній школі; організації і структури музичних занять у ДНЗ. спроможність визначати коригуючу ефективність музичного мистецтва на аудиторію спеціалізованих навчальних закладів.
Здобуті внаслідок вивчення дисципліни компетентності можуть бути реалізовані в процесі проведення навчальної (використовуватись на уроках спеціального музичного інструменту, постановки голосу (вокалу), сольфеджіо, музичної літератури, уроках мистецтва, тощо) і виховної роботи зі школярами (бесід музично-естетичного спрямування, музичних лекторіїв-концертів, музичної гурткової роботи та ін.) спеціалізованих навчальних закладів.
5. Засоби діагностики результатів навчання: екзамен, тести.
- Викладач: Совік Тетяна Віталіївна