Мета вивчення навчальної дисципліни Формувати всебічно підготовленого спеціаліста для шкіл різного типу навчання, здібного на високому рівні організувати та провести урочну, позакласну та позашкільну музично-естетичну роботу, засвоївши принципи вітчизняної педагогіки і методики, для використання в багатогранному процесі навчання дітей гри на музичних інструментах та для викладання музичного мистецтва в школах різного типу.

2.      Обсяг дисципліни

Найменування показників

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Освітня програма, спеціальність

Середня освіта (Музичне мистецтво) ПП04

Середня освіта (Музичне мистецтво)   ПП04

Рік навчання/ рік викладання

перший /2021-2022

перший /2021-2022

Семестр вивчення

сьомий

третій

нормативна/вибіркова

вибіркова

вибіркова

Кількість кредитів ЄКТС

3 кредити ЄКТС

3 кредити ЄКТС

Загальний обсяг годин

90 год.

90 год

Кількість годин навчальних занять

30 год.

10 год

Лекційні заняття

14 год.

4 год

Практичні заняття

12 год.

4 год

Семінарські заняття

0 год.

0 год

Лабораторні заняття

4 год.

2 год

Самостійна та індивідуальна робота

80 год.

80 год

Форма підсумкового контролю

екзамен

екзамен

3.    Статус дисципліни _ вибіркова – вільного вибору студента

  • Програмні компетентності навчання
  • інформативна обізнаність особливостей організації, змісту та методики проведення уроків музичного мистецтва з дітьми, які мають порушення слухового, зорового аналізаторів, а також з дітьми-олігофренами;
  • розвиток творчого мислення, здатності до аналітичного осмислення музично-педагогічної діяльності в спеціалізованих навчальних закладах;
  • здатність визначати особливості впливу музики на психіку дитини-олігофрена, дітей з вадами зору, слуху, дітей дошкільного віку;
  • володіння базовою музикознавчою термінологією в спеціалізованих навчальних закладах;
  • здатність визначати специфіку позакласної та позашкільної роботи у спеціальній школі з дітьми-олігофренами, дітьми із вадами зорового та слухового аналізатора;
  • обізнаність вимог щодо організації, проведення та змісту уроку в ДМШ;
  • володіння навичками аналізу видів освітньої діяльності в дитячій музичній школі; організації і структури музичних занять у ДНЗ.
  • спроможність визначати коригуючу ефективність музичного мистецтва на аудиторію спеціалізованих навчальних закладів.

4.     Очікувані результати навчання з дисципліни інформативна обізнаність особливостей організації, змісту та методики проведення уроків музичного мистецтва з дітьми, які мають порушення слухового, зорового аналізаторів, а також з дітьми-олігофренами; розвиток творчого мислення, здатності до аналітичного осмислення музично-педагогічної діяльності в спеціалізованих навчальних закладах; здатність визначати особливості впливу музики на психіку дитини-олігофрена, дітей з вадами зору, слуху, дітей дошкільного віку; володіння базовою музикознавчою термінологією в спеціалізованих навчальних закладах; здатність визначати специфіку позакласної та позашкільної роботи у спеціальній школі з дітьми-олігофренами, дітьми із вадами зорового та слухового аналізатора; обізнаність вимог щодо організації, проведення та змісту уроку в ДМШ; володіння навичками аналізу видів освітньої діяльності в дитячій музичній школі; організації і структури музичних занять у ДНЗ. спроможність визначати  коригуючу ефективність  музичного мистецтва на аудиторію спеціалізованих навчальних закладів.

Здобуті внаслідок вивчення дисципліни компетентності можуть бути реалізовані в процесі проведення навчальної (використовуватись на уроках спеціального музичного інструменту, постановки голосу (вокалу), сольфеджіо, музичної літератури, уроках мистецтва, тощо) і виховної роботи зі школярами (бесід музично-естетичного спрямування, музичних лекторіїв-концертів, музичної гурткової роботи та ін.) спеціалізованих навчальних закладів.

5.  Засоби діагностики результатів навчання: екзамен, тести.

6.   Програма навчальної дисципліни

Денна форма навчання

 

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. Методика викладання музичного мистецтва в спеціалізованих навчальних закладах

Тема 1. Структура музикальності та вікові рівні музичного розвитку дітей дошкільного віку. Методика викладання музичного мистецтва в ДНЗ.

 

4

2

 

 

12

 

Тема 2. Особливості викладання музичного мистецтва в допоміжній школі.

 

2

2

 

 

12

 

Тема 3. Викладання музичного мистецтва в школах для дітей з порушенням зорового аналізатора. 

 

2

2

 

 

12

 

Тема 4. Викладання музичного мистецтва в школах для дітей з порушенням слухового аналізатора.

 

2

2

 

 

12

 

Тема 5. Методика викладання музичного мистецтва в дитячій музичній школі. 

 

4

4

 

4

12

 

Разом за змістовим модулем 1

 

14

12

 

4

60

 

Разом годин

90

14

12

 

4

60

 

Заочна форма навчання

 

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

Лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. Методика викладання музичного мистецтва в спеціалізованих навчальних закладах

Тема 1. Структура музикальності та вікові рівні музичного розвитку дітей.

 

2

2

 

 

16

 

Тема 2. Особливості викладання музичного мистецтва в допоміжній школі.

 

 

 

 

 

13

 

Тема 3. Викладання музичного мистецтва в школах для дітей з порушенням зорового аналізатора. 

 

 

 

 

 

13

 

Тема 4. Викладання музичного мистецтва в школах для дітей з порушенням слухового аналізатора

 

 

 

 

 

14

 

Тема 5. Методика викладання музичного мистецтва в дитячій музичній школі. 

 

2

2

 

2

24

 

Разом за змістовим модулем 1

 

4

4

 

2

80

 

Разом годин

90

8

8

 

2

80

 

 

7.   Форми поточного та підсумкового контролю: екзамен