Опис (анотація) навчальна дисципліна формує практичні навички методичної та диригентської роботи майбутніх керівників народно-інструментальних колективів з народно-інструментальним колективом, а також соціально-історичний підхід до культури інструментального виконавства, сприяє засвоєнню сучасних завдань у галузі пропаганди та практичного використання народного музичного інструментарію.
Тип: дисципліна вільного вибору студента.
Термін вивчення: 1,4 роки (І, ІІ, ІІІ семестри).
Кількість кредитів: 6,0 кредитів ОСТS: загальна кількість годин – 180; з них: 2 год. лекційних, 68 год. практичних; 110 год. – самостійна робота.
Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва Чабан-Чайка С.В.
Мета дисципліни: підготовка студентів до організації та здійснення керівництва шкільними народно-інструментальними колективами в умовах позакласної та позашкільної роботи.
Основні завдання дисципліни:
- формування у студентів професійних умінь та навичок гри в оркестрі; виховання навичок колективного виконавства;
- опанування студентами репертуаром для роботи з шкільними народно-інструментальними колективами;
- формування у студентів інтересу, потребу та установку на музично-педагогічну діяльність керівника шкільного НІКу;
- формування психолого-педагогічних та спеціальних умінь, які складають основу професійно-методичного досвіду роботи керівника шкільного НІКу.
Результати навчання: студенти повинні знати:
- вимоги Галузевого стандарту вищої освіти до особистості та компетентності педагога;
- термінологічний та понятійний апарат музичної педагогіки;
- закономірності, принципи, форми і методи навчання і виховання;
- історичний розвиток народно-інструментального виконавства в Україні;
- організаційно-педагогічні основи створення дитячого народно-інструментального та вокально-хорового колективу;
- вимоги до створення матеріальної бази для ансамблю, оркестру, хору;
- музичні здібності та психофізіологічні особливості дітей молодшого та старшого віку;
- теоретичні відомості про методичну роботу вчителя-керівника дитячого НІКу та хору.
студенти повинні вміти:
- реалізувати свій творчо-художній потенціал в роботі над музичним твором в оркестровому колективі;
- раціонально об’єднувати і підпорядковувати індивідуальну гру колективному виконавству;
- визначати конкретні напрями в узгоджені виконавських операцій щодо відтворення загально-технічних та художніх аспектів оркестрового виконавства.
Методи викладання дисципліни: розповідь, пояснення, власний показ, консультування, самостійна теоретико-аналітична, організаційно-методична робота студентів.
Методи оцінювання: поточне усне опитування (індивідуальне та колективне виконання оркестрових партій) та теоретичного матеріалу.
- Викладач: Чабан-Чайка Світлана