Опис (анотація) навчальна дисципліна формує практичні навички методичної та диригентської роботи майбутніх керівників народно-інструментальних колективів з народно-інструментальним колективом, а також соціально-історичний підхід до культури інструментального виконавства, сприяє засвоєнню сучасних завдань у галузі пропаганди та практичного використання народного музичного інструментарію.

Тип: дисципліна вільного вибору студента.

Термін вивчення: 1,4 роки (І, ІІ, ІІІ семестри).

Кількість кредитів: 6,0 кредитів ОСТS: загальна кількість годин – 180; з них: 2 год.  лекційних, 68 год. практичних; 110 год. – самостійна робота.

Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва Чабан-Чайка С.В.

Мета дисципліни: підготовка студентів до організації та здійснення керівництва шкільними народно-інструментальними колективами в умовах позакласної та позашкільної роботи.

Основні завдання дисципліни:

-         формування у студентів професійних умінь та навичок гри в оркестрі; виховання навичок колективного виконавства;

-         опанування студентами репертуаром для роботи з шкільними народно-інструментальними колективами;

-         формування у студентів інтересу, потребу та установку на музично-педагогічну діяльність керівника шкільного НІКу;

-         формування психолого-педагогічних та спеціальних умінь, які складають основу професійно-методичного досвіду роботи керівника шкільного НІКу.

Результати навчання: студенти повинні знати:

-         вимоги Галузевого стандарту вищої освіти до особистості та компетентності педагога;

-         термінологічний та понятійний апарат музичної педагогіки;

-         закономірності, принципи, форми і методи навчання і виховання;

-         історичний розвиток народно-інструментального виконавства в Україні;

-         організаційно-педагогічні основи створення дитячого народно-інструментального та вокально-хорового колективу;

-         вимоги до створення матеріальної бази для ансамблю, оркестру, хору;

-         музичні здібності та психофізіологічні особливості дітей молодшого та старшого віку;

-         теоретичні відомості про методичну роботу вчителя-керівника дитячого НІКу та хору.

студенти повинні вміти:

-         реалізувати свій творчо-художній потенціал в роботі над музичним твором в оркестровому колективі;

-         раціонально об’єднувати і підпорядковувати індивідуальну гру колективному виконавству;

-         визначати конкретні напрями в узгоджені виконавських операцій щодо відтворення загально-технічних та художніх аспектів оркестрового виконавства.

 

Методи викладання дисципліни: розповідь, пояснення, власний показ, консультування, самостійна теоретико-аналітична, організаційно-методична робота студентів.

Методи оцінювання: поточне усне опитування (індивідуальне та колективне виконання оркестрових партій) та теоретичного матеріалу.