Анотація дисципліни |
Навчальна дисципліна «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами» є складовою частиною спеціальних дисциплін вокально-хорової та інструментально-виконавської підготовки, що формують професійні, світоглядні, естетичні погляди, виконавську майстерність студентів та забезпечують підготовку майбутнього вчителя музичного мистецтва до керівництва шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами. |
Мета навчальної дисципліни |
Метою навчальної дисципліни професійної підготовки «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами» є підготовка студентів до організації та здійснення вокально-хорової та інструментально-виконавської діяльності в умовах позакласної та позашкільної роботи |
||||||||||||||
Завдання навчальної дисципліни |
- формування у студенів професійних умінь та навичок колективного виконавства; - оволодіння системою пізнавально-технологічної і художньо-творчої діяльності студентів у процесі роботи над музичним твором, реалізації його художнього потенціалу; - формування у студентів інтересу, потребу та установку на музично-педагогічну діяльність керівника шкільного вокального та народно-інструментального колективів. |
||||||||||||||
Пререквізити навчальної дисципліни |
Програма враховує набуті студентами знання з історії музики, гри на народних інструментах, основного музичного інструмента, додаткового музичного інструмента, постановки голосу, хорового класу, хорового диригування. |
||||||||||||||
Технічне і програмне забезпечення |
Народні музичні інструменти. |
||||||||||||||
Політика навчальної дисципліни |
- позитивне налаштування на творчу атмосферу та ефективну роботу над вдосконаленням виконавської майстерності студентів в оркестровому класі; - дотримання студентами термінів виконання усіх видів робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни; - поведінка студентів в аудиторії має відповідати встановленим в університеті правилам. |
||||||||||||||
Результати навчання. Знати: |
- музичний інструментарій, його будову, стрій, діапазон та його функціональні можливості в оркестровому виконавстві; - особливості голосового апарату, його будову, діапазон та функціональні можливості у хоровому виконавстві; - організаційні, психологічні та музично-педагогічні основи роботи вчителя музичного мистецтва – керівника шкільного вокально-хорового та народно-інструментального колективів.
|
||||||||||||||
Вміти: |
- реалізувати власний творчо-художній потенціал в роботі над музичним твором у студентському хоровому та оркестровому колективах; - раціонально об’єднувати і підпорядковувати індивідуальну гру та спів колективному виконавству; - визначати конкретні напрями в узгоджені виконавських операцій щодо відтворення загально-технічних та художніх аспектів вокального та оркестрового виконавства.
|
||||||||||||||
Компетентності |
інтегральні: - здатність самостійно інтегрувати набуті знання музично-історичного змісту та музично-теоретичного змісту в музично-педагогічній діяльності вчителя музичного мистецтва - керівника шкільного вокального та народно-інструментального колективів; загальні: - здатність досконало володіти українською мовою та понятійним апаратом з метою використання у професійній діяльності; - здатність творчо і критично мислити; - здатність осягнути духовні культурно-історичні цінності України та усвідомити їх місце в системі світової культури; - спеціальні (фахові, предметні): - володіння понятійним апаратом та музичною термінологією; - здатність реалізувати вокальні та інструментальні музично-виконавських уміння й навички колективного виконавства у професійній діяльності; - здатність управляти музично-педагогічним процесом вивчення та виконанням музичних творів шкільним вокальним та народно-інструментальним колективами; - готовність до концертних виступів у шкільних творчих колективах. |
||||||||||||||
Теми занять |
Змістовий модуль 1. Колективне професійно-художнє виконання оркестрових творів Тема 1. Зміст та завдання змістового модуля «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами» в структурі підготовки вчителя музичного мистецтва до професійної діяльності Тема 2. Вивчення класичних творів вітчизняних та зарубіжних композиторів. Тема 3. Вивчення оригінального твору, обробки, варіацій або естрадно-джазової композиції. Тема 4. Вивчення твору великої форми. |
||||||||||||||
Розповідь, власний показ, демонстрація гри на інструментах. |
|||||||||||||||
Методи перевірки результатів навчання |
Практичні |
||||||||||||||
Форма оцінювання |
Залік |
||||||||||||||
Умови оцінювання
|
Виконання практичних завдань в кінці 1 і 1 семестрів (згідно робочої програми) |
||||||||||||||
Оцінювання (он-лайн/очно (е-портфоліо) |
очно |
||||||||||||||
Критерії оцінювання |
Основними критеріями сформованості в студентів художньо-виконавських вмінь та навичок колективного виконавства є: - якість і точність відтворення нотного тексту; прийомів звуковидобування й аплікатури; штрихів та артикуляції; темпоритму; динамічної шкали твору; - здатність до художньо-емоційного відчуття та ансамблевої злагодженості. |
||||||||||||||
Розподіл балів, що отримують студенти |
|
||||||||||||||
Перспектива професійного розвитку (кар’єри) |
Після закінчення навчання курсу випускник здатний до керівництва шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами в умовах позакласної роботи. |
||||||||||||||
Література |
1. Гуцал В. Грає оркестр українських народних інструментів. // Бібліотечка художньої самодіяльності «РАЙДУГА», № 11 Київ : Мистецтво, 1978. С. 5–50. 2. Гуцал В. Грає оркестр українських народних музичних інструментів. Київ., 1978. 168 с. 3. Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: Репертуарно-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2006. 136 с. 4. Дем’янчук В. Теорія та практика роботи з дитячим вокальним ансамблем. Тернопіль, 2001. 48 с. 5. Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Волощук В.О., 2014. Вип. ІІ. 166 с. 6. Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Волощук В.О., 2016. Вип. ІІІ. 198 с. 7. Маринін І.Г., Олійник В.Ф. Народно-інструментальне мистецтво Південно-Західного Поділля: ансамбль троїстих музик Олексія Беца: монографія. Кам’янець-Подільский: видавець Зволейко Д.Г. 2011. 320 с. 8. Мартинюк Л.В. Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Хоровий клас та практикум роботи з хором» // Навчально-методичний посібник / Мартинюк Любов Василівна. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 60 с. 9. Мархлевський А.Ц. Практичнi основи роботи в хоровому класi. Київ : Музична Україна, 1986. 96 с. 10. Пасічняк Л. Особливості формування репертуарних тенденцій академічних народно-інструментальних ансамблів. // Феномен школи в музично-виконавському мистецтві: тези міжн. конф. (22-23 березня 2005 р., Київ). Київ, Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського, 2005. С. 63-65. 11. Трофимчук О. Український оркестр народних інструментів: метаморфози жанру. // Народна музика. 2005. № 1. С. 2-5. 12. Трофимчук О. Темброва еволюція в українській народно-оркестровій музиці: дис. …канд. мист-ва: спец. 17.00.03. Київ, 2007. 200 с. |
- Викладач: Мартинюк Любов
- Викладач: Чабан-Чайка Світлана