Силабус Практикум (1,4 р.).docxСилабус Практикум (1,4 р.).docx

Анотація дисципліни

Навчальна дисципліна «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами»  є складовою частиною спеціальних дисциплін вокально-хорової та інструментально-виконавської підготовки, що формують професійні, світоглядні, естетичні погляди, виконавську майстерність студентів та забезпечують підготовку майбутнього вчителя музичного мистецтва до керівництва шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами. 


Мета навчальної дисципліни

Метою навчальної дисципліни професійної підготовки «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами» є підготовка студентів до організації та здійснення вокально-хорової та інструментально-виконавської діяльності  в умовах позакласної та позашкільної роботи

Завдання навчальної дисципліни

-       формування у студенів професійних умінь та навичок колективного виконавства;

-       оволодіння системою пізнавально-технологічної і художньо-творчої діяльності студентів у процесі роботи над музичним твором, реалізації його художнього потенціалу;

-      формування у студентів інтересу, потребу та установку на музично-педагогічну діяльність керівника шкільного вокального та народно-інструментального колективів.

Пререквізити навчальної дисципліни

Програма враховує набуті студентами знання з історії музики, гри на народних інструментах, основного музичного інструмента, додаткового музичного інструмента, постановки голосу, хорового класу, хорового диригування.

Технічне і програмне забезпечення

Народні музичні інструменти.

Політика навчальної дисципліни

-         позитивне налаштування на творчу атмосферу та ефективну роботу над вдосконаленням виконавської майстерності студентів в оркестровому класі;

-         дотримання студентами термінів виконання усіх видів робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни;

-         поведінка студентів в аудиторії має відповідати встановленим в університеті правилам.

Результати навчання.

Знати:

 

-      музичний інструментарій, його будову, стрій, діапазон та його функціональні можливості в оркестровому виконавстві;

-      особливості голосового апарату, його будову, діапазон та функціональні можливості у хоровому виконавстві;

-      організаційні, психологічні та музично-педагогічні основи роботи вчителя музичного мистецтва – керівника шкільного вокально-хорового та народно-інструментального колективів.

 

Вміти:

-       реалізувати власний творчо-художній потенціал в роботі над музичним твором у студентському хоровому та оркестровому колективах;

-       раціонально об’єднувати і підпорядковувати індивідуальну гру та спів колективному виконавству;

-       визначати конкретні напрями в узгоджені виконавських операцій щодо відтворення загально-технічних та художніх аспектів вокального та оркестрового виконавства.

 

Компетентності

інтегральні:

-        здатність самостійно інтегрувати набуті знання музично-історичного змісту та музично-теоретичного змісту в музично-педагогічній діяльності вчителя музичного мистецтва  - керівника шкільного вокального та народно-інструментального колективів;

загальні:

-        здатність досконало володіти українською мовою та понятійним апаратом з метою використання у професійній діяльності;

-        здатність творчо і критично мислити;

-         здатність осягнути духовні культурно-історичні цінності України та усвідомити їх місце в системі світової культури;

-        спеціальні (фахові, предметні):

-        володіння понятійним апаратом та музичною термінологією;

-        здатність реалізувати вокальні та інструментальні музично-виконавських уміння й навички колективного виконавства у професійній діяльності;

-        здатність управляти музично-педагогічним процесом вивчення та виконанням музичних творів шкільним вокальним та народно-інструментальним колективами;

-         готовність до концертних виступів у шкільних творчих колективах.

Теми занять

Змістовий модуль 1. Колективне професійно-художнє виконання оркестрових творів

Тема 1. Зміст та завдання змістового модуля «Практикум роботи зі шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами» в структурі підготовки вчителя музичного мистецтва до професійної діяльності

Тема 2. Вивчення класичних творів вітчизняних та зарубіжних композиторів.

Тема 3. Вивчення оригінального твору, обробки, варіацій або естрадно-джазової композиції.

Тема 4.  Вивчення твору великої  форми.

Методи навчання

Розповідь, власний показ, демонстрація гри на інструментах.

Методи перевірки результатів навчання

Практичні

Форма оцінювання

Залік

Умови оцінювання

 

Виконання практичних завдань в кінці 1 і 1 семестрів (згідно робочої програми)

Оцінювання (он-лайн/очно (е-портфоліо)

очно

Критерії оцінювання

Основними критеріями сформованості в студентів художньо-виконавських вмінь та навичок колективного виконавства є:

-                   якість і точність відтворення нотного тексту; прийомів звуковидобування й аплікатури; штрихів та артикуляції; темпоритму; динамічної шкали твору;

-                  здатність до художньо-емоційного відчуття та ансамблевої злагодженості.

Розподіл балів, що отримують студенти

 

Поточний і модульний контроль (100 балів)

Сума

Змістовий модуль 1 (100 балів)

 

    100

 

Залік

Поточний контроль

МКР

 

Самостійна тробота

 

35 балів

50 балів

15 балів

Перспектива професійного розвитку (кар’єри)

Після закінчення навчання курсу випускник здатний до керівництва шкільними вокальними та народно-інструментальними колективами в умовах позакласної роботи.

Література

1.      Гуцал В. Грає оркестр українських народних інструментів. // Бібліотечка художньої самодіяльності «РАЙДУГА», № 11               Київ : Мистецтво, 1978.  С. 5–50.

2.      Гуцал В. Грає оркестр українських народних музичних інструментів. Київ., 1978.  168 с.

3.      Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: Репертуарно-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2006. 136 с.

4.      Дем’янчук В. Теорія та практика роботи з дитячим вокальним ансамблем. Тернопіль, 2001. 48 с.

5.      Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Волощук В.О., 2014. Вип. ІІ. 166 с.

6.      Маринін І.Г. Вибрані твори для оркестру народних інструментів: репертуарно-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Видавець Волощук В.О., 2016. Вип. ІІІ. 198 с.

7.      Маринін І.Г., Олійник В.Ф. Народно-інструментальне мистецтво Південно-Західного Поділля: ансамбль троїстих музик Олексія Беца: монографія. Кам’янець-Подільский: видавець Зволейко Д.Г. 2011.  320 с.

8.      Мартинюк Л.В. Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Хоровий клас та практикум роботи з хором» // Навчально-методичний посібник / Мартинюк Любов Василівна. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 60 с.

9.       Мархлевський А.Ц.  Практичнi основи роботи в хоровому класi. Київ : Музична Україна, 1986. 96 с.

10.  Пасічняк Л. Особливості формування репертуарних тенденцій академічних народно-інструментальних ансамблів. // Феномен школи в музично-виконавському мистецтві: тези міжн. конф. (22-23 березня 2005 р., Київ). Київ, Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського, 2005. С. 63-65.

11.  Трофимчук О. Український оркестр народних інструментів: метаморфози жанру. // Народна музика. 2005. № 1. С. 2-5.

12.  Трофимчук О. Темброва еволюція в українській народно-оркестровій музиці: дис. …канд. мист-ва: спец. 17.00.03. Київ, 2007.  200 с.