Комплексний екзамен з нормативних навчальних дисциплін: Методика музичного виховання. Хорове диригування. Музично-інструментальні дисципліни: основний музичний інструмент та концертмейстерський клас.

З методики музичного виховання студент-випускник повинен знати: необхідний систематизований програмний матеріал з теорії і практики музичного виховання молодших школярів та учнів підліткового віку; питання історії, теорії і методики музичного виховання; специфічні методи і принципи музичного виховання; сучасні завдання музично-естетичного виховання учнів і відповідні вимоги до вчителя-музиканта; сучасні наукові тенденції та експериментальну музично-виховну роботу, яка проводиться провідними діячами в галузі методики музичного виховання.

Студент-випускник повинен уміти: аналізувати основні проблеми музичного виховання; робити висновки, узагальнення, виходячи з конкретного навчального матеріалу; визначати дидактичні основи музичного виховання, враховуючи специфіку уроків музичного мистецтва; розробляти плани-конспекти стандартних і нестандартних уроків музичного мистецтва а також їх фрагментів (за видами музичної діяльності); розробити творчі завдання та дидактичні ігри для школярів; пояснити конкретні психолого-педагогічні спостереження, методи, виходячи з загальних проблем музичного виховання в школі; творчо застосувати практичні вміння і навички проведення музично-виховної роботи в початкових і середніх класах.

Виконавство на музичному інструменті  (фортепiано, баян, акордеон, скрипка, гітара, бандура, домра, труба, кларнет, флейта та ін.) передбачає виконання двох контрастних за характером i рiзних за стилем, формою i жанром інструментальні твори:

    а) твiр багаточастинної форми або полiфонiчний твiр; 

   б) оригінальний твір, естрадно-джазовий твір, варіації, фантазія тощо).

На державному іспиті з основного музичного інструмента випускник-інструменталіст повинен продемонструвати:

-         засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму творів різних епох та стилів вітчизняних та зарубіжних композиторів;

-         навички виконавського саморегулювання  виконання музичних творів, сценічну культуру на високому художньо-технічному рівні та психологічну стійкість.

У частині екзамену з хорового диригування передбачається виконання одного хорового твору: із супроводом або a cappella. Програми студентів може бути підпорядкована єдиному художньому, технологічному або педагогічному принципу. Твори можуть об’єднуватися за жанровими, стильовими або іншими ознаками. Великий педагогічний сенс має залучення до участі в державних екзаменах кращих художніх колективів (перш за все дитячих), керованих студентами, що поєднують навчання в університеті з роботою в цих колективах.

Твір, відібраний для державного іспиту, має відзначатися глибиною художнього змісту, різноманітністю диригентсько-технічних і педагогічних завдань, високим виховним потенціалом, врахуванням творчого потенціалу та естетичних потреб студента. Все це сприятиме виявленню кращих рис творчої індивідуальності випускника.