Сьогодні, в умовах організаційно-юридичного становлення психологічної служби та спрямування її діяльності на якісні показники розвитку професійна підготовка психологів  потребує посиленої уваги. Сучасні завдання психологічного забезпечення різних видів діяльності вимагають від психологів знання професійних технологій, форм та методів психологічної роботи. У цьому контексті важливе значення має введення на психологічних факультетах вищих навчальних закладів дисципліни “Методика організації роботи практичного психолога”, яка дасть змогу сформувати методологічну основу діяльності психолога.
У запропонованому посібнику представлено навчально-методичний комплекс з дисципліни, який включає п’ять розділів. У першому описується навчальна та робоча програми  з методики організації роботи практичного психолога: здійснюється загальна характеристика навчальної дисципліни, визначається її мета, завдання, структура, пропонуються вимоги до знань та умінь студентів.
У другому розділі розглянуто тематику лекційних занять та подано зміст теоретичної підготовки. Основний акцент зроблено на вивченні нормативно-правового, кадрового, методологічного забезпечення діяльності психологічної служби: описано її завдання, структуру, стан і перспективи розвитку. Детально охарактеризовано принципи та методи психологічної роботи,  представлено службову документацію практичного психолога. Важливе місце відводиться питанням організації різних видів психологічної діяльності: психодіагностичної, психоконсультативної, психокорекційної, психотерапевтичної, психореабілітаційної. Описується специфіка психологічної роботи з дітьми, що мають психофізичні вади. У посібнику детально розглянуто прикладні аспекти діяльності психолога:  організаційні засади  роботи у закладах системи освіти, охорони здоров’я, трудових колективах.
Важливе місце надається питанням практичної та самостійної підготовки: висвітлено зміст практичних, лабораторних занять, подано методичні рекомендації до проведення самостійної роботи та виконання індивідуальних навчально-дослідних завдань.

Один з розділів книги присвячений проблемам контролю якості навчального процесу з дисципліни. У ньому викладено програму семестрового іспиту, охарактеризовано критерії та норми оцінювання знань, умінь, навичок з навчальної дисципліни, що допомогає студентам здійснювати моніторинг отриманих фахових знань.

Для перенесення засвоєних вмінь та навичок у практичну діяльність у посібнику детально охарактеризовано програму та запропоновано методичні рекомендації щодо проведення практики з дисципліни. 

Навчальний матеріал, поданий у посібнику, опрацьовується на лекційних, практичних, лабораторних заняттях.  Під час занять студенти засвоюють основні теоретичні положення, одержують необхідний обсяг практичних умінь, навичок та формують здатність застосовувати знання у практичній роботі.

Лекції спрямовано на ознайомлення з основними теоретичними та нормативно-правовими засадами організації діяльності психологічної служби, оволодіння професійною термінологією. На початковому етапі інформують про мету, завдання, принципи  роботи психолога. На основному важливу роль надають вивченню методів та прийомів професійного зростання.

На практичних заняттях закріплюють теоретичні питання курсу, ознайомлюють з методикою підготовки програм психокорекційної роботи,  конспектів психокорекційних та психопрофілактичних занять, навчають складати плани занять відповідно до психологічної проблематики. 

Лабораторні заняття спрямовано на формування вмінь та навичок використовувати засвоєні знання у різних сферах і видах діяльності психолога.

 Курс призначений для студентів психологічних факультетів вищих навчальних закладів, водночас він є корисним у практичній діяльності психологів різних  прикладних галузей.