+Робоча програма_ЛАХТ_2019-2020.docx+Робоча програма_ЛАХТ_2019-2020.docx

Опис (анотація): Літературознавчий аналіз твору – дисципліна, яка теоретично і практично готує студентів до професійної діяльності вчителя чи викладача. Літературознавчий аналіз твору досліджує специфіку аналізу та інтерпретації твору в літературознавчому аспекті.

Тип: дисципліна вільного вибору студента.

Термін вивчення: 1 курс (1 семестр).

Кількість кредитів: 4,5 кредити ECTS: всього 135 год., з них: денна форма навчання – 46 год. аудиторних: 24 год. лекційних, 22 год. практичних занять.

Викладацький склад: канд. філол. наук, старший викладач кафедри історії української літератури та компаративістики Волковинська І.В.

Мета курсу: розвиток у студентів практичних навичок аналізу та тлумачення художніх текстів, вдосконалення творчих мовленнєвих умінь, формування загальнокультурної, комунікативної та професійної компетенцій.

Основні завдання дисципліни:

-       ознайомити студентів зі специфікою літературознавчого аналізу твору;

-       удосконалювати вміння оперувати теоретико-літературними поняттями і термінами як інструментом аналізу твору;

-       навчити вдало підбирати методи та прийоми аналізу твору залежно від його особливостей та відповідно до поставленої мети;

-       розвивати навички дослідницької діяльності студентів;

-       розвивати практичні навички аналізу та інтерпретації художнього твору;

-       навчити здійснювати літературознавчий аналіз художнього твору як естетичного феномену та виявляти його ідейну сутність через інтерпретацію текстової та позатекстової інформації.

Результати навчання. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні

-       знати основні літературознавчі категорії та поняття; закономірності побудови художнього твору; основні методи і прийоми літературознавчого аналізу; етапи розвитку літературознавчого аналізу у вітчизняному літературознавстві.

-       уміти розглядати твір як єдність ідейно-естетичного змісту та архітектонічно-мовленнєвої форми; аналізувати художні твори різних жанрів на усіх рівнях текстової структури; поєднувати текстову та позатекстову інформацію для більш повного й адекватного тлумачення твору; здійснювати комплексний літературознавчий аналіз твору.

-       мати навички самостійно здійснювати аналіз твору починаючи від фіксації і завершуючи інтерпретацією.

Досягнення запланованих результатів передбачає формування у студентів наступних компетенцій:

-          загальнокультурної (здатність застосовувати філологічні знання для формування світоглядних позицій);

-          комунікативної (здатність до творчої комунікації у письмовій та усній формах; готовність до участі у фахових дискусіях);

-          професійної (здатність демонструвати знання основних положень і концепцій у галузі літературознавства; здійснювати професійний аналіз літературних фактів й адекватну інтерпретацію художнього твору).

Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, мультимедійна презентація, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), робота з таблицями, схемами, опитування, створення та розв'язання проблемних ситуацій, виконання самостійних та індивідуальних завдань, опрацювання наукової та навчально-методичної літератури, конспектування, дискусії тощо.

Методи оцінювання: усне опитування, виконання самостійних та індивідуальних завдань, модульна контрольна робота.

 

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

 

Поточний контроль

 

Самостійна робота

 

МКР

 

 

Залік

 

 

50 балів

20 балів

30 балів

100 балів

 

 

Форма підсумкового контролю: залік.

 

Перелік основної літератури:

1.       Вишницька Ю. В. Аналіз та інтерпретація художнього тексту: навчально-методичний посібник зі спецкурсу з історії зарубіжної літератури / Вишницька Юлія Василівна. – К. : Київ. університет ім. Б. Грінченка, 2012. – 204 с.

2.       Волковинська І. В. Від аналізу до інтерпретації: проблеми тлумачення художнього твору : навчально-методичний посібник / Інна Волковинська. ‒ Кам’янець-Подільський : ТОВ "Друкарня "Рута", 2018. — 87 с.

3.       Іванишин П. В. Теорія будови та інтерпретації літературного твору : навчальний посібник / П. В. Іванишин. – Дрогобич : РВВ ДДПУ, 2009. — 78 с.

4.       Марко В. П. Аналіз художнього твору : навч. посібник / В. П. Марко. – К. : Академвидав, 2013. – 280 с.

5.       Ситченко А. Л. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу : [монографія] / Анатолій Люціанович Ситченко. –  К. : Ленвіт, 2004. – 304 с.

6.       Скорина Л. Аналіз художнього твору : навч. посібник для студентів гуманітарних спеціальностей (філологія, літературна творчість, журналістика) / Л. Скорина. — Тернопіль : Навчальна книга–Богдан, 2013. – 424 с.

 

Мова викладання: українська.