Програмні компетентності навчання композиції містять загальні компетентності, які діляться на  інструментальні, що передбачають здатність здобувати й аналізувати інформацію з різних джерел, використовувати у професійній діяльності художника знання з композиції, як базові загальні знання в галузі образотворчого мистецтва; використання принципів композиційної побудови творів видатних майстрів у реалізації власних творчих проектів, а також системні: усвідомлення  того, що повсякденна праця над композицією – запорука професійного успіху;  міжособистісні: здатність до критики і самокритики, толерантність, уміння працювати в колективі, загальна культура, прихильність до етичних та естетичних цінностей.
Фахові компетентності  - це оволодіння: теоретичними і практичними основами художньо-композиційної діяльності; законами, правилами та  прийомами композиційних побудов; використанням для підкреслення ідеї твору, форм, фактур, пропорцій, ритміки, контрастів та інше;   компонентами і засобами композиції в їх динаміці; особливостями реалістичної, стилізованої та авангардної композиції, здатністю аналізувати композиційні та стилістичні рішення творів різних видів мистецтв, вести самостійний творчий пошук нових композиційних рішень; виконувати практичні художні завдання.