Мета вивчення навчальної дисципліни – опанування студентами специфіки мистецьких наукових дослідницьких робіт; ознайомлення зі структурою та вимогами до наукових досліджень, методами наукового дослідження; прищеплення студентам інтересу до наукового дослідження, поглиблення й розширення теоретичних знань з даної дисципліни; вміння творчо застосовувати теоретичні знання і практичні вміння з психолого-педагогічних й мистецьких дисциплін, критично оцінювати фахову літературу, самостійно здобувати дослідним шляхом нові мистецько-педагогічні знання, вдосконалювати теорію та практику мистецької освіти; підготовити студентів до майбутньої професійної діяльності учителя музики шляхом осмислення з позицій сучасного розвитку вітчизняної педагогічної науки.
Програмні компетентності навчання:
- Володіння методами та навичками планування та прогнозування наукової діяльності в галузі освіти;
- Здатність планувати та прогнозувати наукову діяльність у галузі освіти;
- Здатність застосовувати методичний інструментарій прогнозування в галузі
освіти;
- Здатність приймати рішення щодо доцільності та ефективності наукових досліджень;
- Здатність організовувати пошук джерельної бази наукового дослідження;
- Здатність застосовувати технологію дослідницької роботи;
- Здатність оприлюднювати результати наукового дослідження;
- Здатність визначати інформацію, необхідну для наукових досліджень;
- Здатність аналізувати результати наукових досліджень у галузі освіти;
- Здатність збирати, обробляти, систематизувати та узагальнювати інформацію щодо дослідження музично-педагогічної сфери;
- Здатність використовувати та удосконалювати методичний
інструментарій дослідження музично-педагогічної сфери, вивчати та впроваджувати передові педагогічні технології, проводити наукові дослідження з визначених напрямків музичного мистецтва;
- Здатність усвідомлювати себе як частку соціального колективу та суспільства.
Очікувані результати навчання з дисципліни.
Студенти мають знати:
- специфіку мистецьких досліджень;
- структуру й вимоги до наукового дослідження;
- особливості вивчення інформаційних джерел;
- методи наукового дослідження;
- особливості проведення педагогічного експерименту (види експерименту; якісну та кількісну характеристику результатів дослідження; критерії педагогічної діагностики художнього розвитку особистості, тощо).
Студенти мають уміти: застосовувати набуті знання при написанні науково-дослідної діяльності; узагальнювати, систематизувати, поглиблювати знання із соціально-гуманітарних дисциплін та фахових предметів, адже навчальним планом передбачено організацію, написання та захист кожним студентом науково-дослідної роботи (курсової, магістерської); студент повинен уміти також продумано організовувати самостійну роботу, яка забезпечує успішне оволодіння не тільки програмовим матеріалом, але й навичками творчої дослідницької діяльності; студент має уміти виявляти зв’язки між процесами розвитку музично-педагогічної, філософської та художньо-естетичної думки; аргументувати власні погляди при вирішенні сучасних проблем художньо-педагогічної практики.
Засоби діагностики результатів навчання: контроль засвоєння теоретичних знань (опитування на практичних заняттях), контроль самостійної роботи студентів (виконання письмових завдань, виконання ІНДЗ), виконання МКР.
- Викладач: Аліксійчук Олена