Тип дисципліни: Дисципліни професійної і практичної підготовки.

Предметом практики є професійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, яке  відбувається у процесі ідентифікації себе як професіонала, який оволодіває та реалізує на власному педагогічному досвіді професійні якості педагога.

Міждисциплінарні зв’язки: мистецтвознавство, культурологія, методика музичного виховання, теорія музики, етнографія, спеціальний музичний інструмент, хорове диригування, українська література, історія мистецтв.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

Змістовий модуль 1.   Практична підготовка

1.1. Завдання з методики музичного виховання.

1.2. Завдання з педагогіки.

1.3. Завдання з психології.

Педагогічну практику студенти 3 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) проходять у VІ семестрі (4 тижні).

Мета Виробничої педагогічної практики в початковій школі – формування всебічно підготовленого фахівця для закладів початкової освіти, здібного на високому рівні організувати та провести урочну, позакласну та позашкільну музично-виховну роботу, розвинути у школярів почуття прекрасного у житті та мистецтві.

Головні завдання Виробничої педагогічної практики в початковій школі:

- розвивати інтерес до професії вчителя музичного мистецтва 1-4 класів;

- забезпечити необхідною системою знань теорії та методики музичного виховання;

- формувати вміння та навички для музичного виховання учнів;

- навчати здійснювати керівництво музично-творчою діяльністю учнів;

- виховувати потребу вивчати нові досягнення музичної культури та передовий педагогічний досвід для впровадження його у навчально-виховний процес.

Виробнича педагогічна практика в початковій школі спрямована на формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:

-         здатність до музично-педагогічної діяльності в закладах початкової освіти.

-         Володіння методикою музичного виховання в закладах початкової освіти.

-         формування навичок та умінь роботи в команді;

-         підвищення здатності до працевлаштування;

-         отримання здобувачем вищої освіти досвіду роботи, необхідного для присвоєння професійної кваліфікації.

Програмні результати навчання:

-         Уміння застосовувати на практиці теоретичні та практичні знання.

-         Вміти застосовувати на практиці основні принципи, методи і прийоми навчання та виховання;

-         Методично грамотно планувати і проводити уроки різних типів;

-         Використовувати різні форми організації навчально-виховної діяльності молодших школярів;

-          Організовувати, планувати та проводити різноманітні за формою і змістом виховні заходи.

Студенти повинні знати: необхідний матеріал з методики музичного виховання у початковій школі. А саме: ознайомитись з методами і прийомами музичного виховання у початковій школі, з новітніми досягненнями у галузі музичної культури та з передовим педагогічним досвідом для впровадження його у навчально-виховний процес; із завданнями та сучасними концепціями в галузі музичного виховання учнів молодшого шкільного віку; професійними вимогами до вчителя музичного мистецтва початкової школи; теоретичними та історичними аспектами музичного виховання; науково-методичною літературою, підручниками, посібниками, програмами з музичного мистецтва 1-4 класів; можливостями моделювання навчального процесу, прогнозування та корекції результатів музично-естетичної діяльності молодших школярів; методами творчого підходу їх застосування у роботі та варіювання ними в умовах закладу початкової освіти.

Студенти повинні вміти: здійснювати навчально-виховну роботу в закладі початкової освіти; використовувати знання з методики музичного виховання дітей молодшого шкільного віку на практиці; розробляти конспекти уроків та сценарії музично-виховних заходів, проводити уроки музичного мистецтва у 1-4 класах, музично-виховні заходи, вільно оперувати художньо-ілюстративним матеріалом, знаходити контакт з аудиторією; володіти методами формування вмінь та навичок музичного виховання молодших школярів; володіти методами формування вмінь та навичок у школярів розвитку почуття прекрасного у житті та мистецтві; працювати з першоджерелами, з науково-методичною літературою, з хрестоматійними посібниками; використовувати на практиці новітні методики музичного виховання початкової школи, досвід українських та зарубіжних вчених, педагогів-музикантів, а також дослідження у сфері суміжних галузей наук – музичної педагогіки, психології, музикознавства, народознавства, тощо.

 

-        Академічна характеристика практики:

-        галузь знань 01 Освіта/Педагогіка

-        спеціальність 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)

-        кваліфікація – Вчитель музичного мистецтва

-        термін навчання - 4 роки

-        рік навчання –3

-         семестр – 6

-        термін практики - 4 тижні

-        кредити ECTS – 6 (180 год)

-        вид підсумкового контролю  – диференційований залік

Терміни проходження практики: Виробнича педагогічна практика в початковій школі запланована на третьому курсі навчання VІ семестр (січень-лютий), термін – 4 тижні.

Бази практики: заклади початкової освіти м. Камянця-Подільського.