Тип дисципліни: Дисципліни професійної і
практичної підготовки.
Предметом практики є професійне становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, яке відбувається у процесі ідентифікації себе як професіонала, який оволодіває та реалізує на власному педагогічному досвіді професійні якості педагога.
Міждисциплінарні зв’язки: мистецтвознавство, культурологія, методика музичного виховання, теорія музики, етнографія, спеціальний музичний інструмент, хорове диригування, українська література, історія мистецтв.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
Змістовий модуль 1. Практична підготовка
1.1. Завдання з методики музичного виховання.
1.2. Завдання з педагогіки.
1.3. Завдання з психології.
Педагогічну практику студенти 3 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво) проходять у VІ семестрі (4 тижні).
Мета Виробничої педагогічної практики в початковій школі – формування всебічно підготовленого фахівця для закладів початкової освіти, здібного на високому рівні організувати та провести урочну, позакласну та позашкільну музично-виховну роботу, розвинути у школярів почуття прекрасного у житті та мистецтві.
Головні завдання Виробничої педагогічної практики в початковій школі:
- розвивати інтерес до професії вчителя музичного мистецтва 1-4 класів;
- забезпечити необхідною системою знань теорії та методики музичного виховання;
- формувати вміння та навички для музичного виховання учнів;
- навчати здійснювати керівництво музично-творчою діяльністю учнів;
- виховувати потребу вивчати нові досягнення музичної культури та передовий педагогічний досвід для впровадження його у навчально-виховний процес.
Виробнича педагогічна практика в початковій школі спрямована на формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей:
- здатність до музично-педагогічної діяльності в закладах початкової освіти.
- Володіння методикою музичного виховання в закладах початкової освіти.
- формування навичок та умінь роботи в команді;
- підвищення здатності до працевлаштування;
- отримання здобувачем вищої освіти досвіду роботи, необхідного для присвоєння професійної кваліфікації.
Програмні результати навчання:
- Уміння застосовувати на практиці теоретичні та практичні знання.
- Вміти застосовувати на практиці основні принципи, методи і прийоми навчання та виховання;
- Методично грамотно планувати і проводити уроки різних типів;
- Використовувати різні форми організації навчально-виховної діяльності молодших школярів;
- Організовувати, планувати та проводити різноманітні за формою і змістом виховні заходи.
Студенти повинні знати: необхідний матеріал з методики музичного виховання у початковій школі. А саме: ознайомитись з методами і прийомами музичного виховання у початковій школі, з новітніми досягненнями у галузі музичної культури та з передовим педагогічним досвідом для впровадження його у навчально-виховний процес; із завданнями та сучасними концепціями в галузі музичного виховання учнів молодшого шкільного віку; професійними вимогами до вчителя музичного мистецтва початкової школи; теоретичними та історичними аспектами музичного виховання; науково-методичною літературою, підручниками, посібниками, програмами з музичного мистецтва 1-4 класів; можливостями моделювання навчального процесу, прогнозування та корекції результатів музично-естетичної діяльності молодших школярів; методами творчого підходу їх застосування у роботі та варіювання ними в умовах закладу початкової освіти.
Студенти повинні вміти: здійснювати навчально-виховну роботу в закладі початкової освіти; використовувати знання з методики музичного виховання дітей молодшого шкільного віку на практиці; розробляти конспекти уроків та сценарії музично-виховних заходів, проводити уроки музичного мистецтва у 1-4 класах, музично-виховні заходи, вільно оперувати художньо-ілюстративним матеріалом, знаходити контакт з аудиторією; володіти методами формування вмінь та навичок музичного виховання молодших школярів; володіти методами формування вмінь та навичок у школярів розвитку почуття прекрасного у житті та мистецтві; працювати з першоджерелами, з науково-методичною літературою, з хрестоматійними посібниками; використовувати на практиці новітні методики музичного виховання початкової школи, досвід українських та зарубіжних вчених, педагогів-музикантів, а також дослідження у сфері суміжних галузей наук – музичної педагогіки, психології, музикознавства, народознавства, тощо.
- Академічна характеристика практики:
- галузь знань 01 Освіта/Педагогіка
- спеціальність 014 Середня освіта (Музичне мистецтво)
- кваліфікація – Вчитель музичного мистецтва
- термін навчання - 4 роки
- рік навчання –3-й
- семестр – 6-й
- термін практики - 4 тижні
- кредити ECTS – 6 (180 год)
- вид підсумкового контролю – диференційований залік
Терміни проходження практики: Виробнича педагогічна практика в початковій школі запланована на третьому курсі навчання VІ семестр (січень-лютий), термін – 4 тижні.
Бази практики: заклади початкової освіти м. Кам’янця-Подільського.
- Викладач: Совік Тетяна Віталіївна