АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ В ОБРАНОМУ ВИДІ СПОРТУ

 

1. Метою вивчення навчальної дисципліни здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт є визначення змісту, ролі й завдань навчальної дисципліни у підготовці фахівців із фізичної культури та спорту. Забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності. Знання змісту навчального матеріалу та його планування відповідно до програми ДЮСШ. Досконале виконання основних технічних прийомів і тактичних дій. Формування системи знань з основ техніки і тактики проведення занять в навчальній, позашкільній роботі з фізичного виховання в шкільній секції, оздоровчому таборі, по місцю проживання, набутті знань та організаційних навичок проведення спортивних свят «Веселі старти» та ін.

Навчальна дисципліна «Сучасні технології підготовки спортсменів в обраному виді спорту» взаємопов’язана з такими навчальними дисциплінами як: «Рекреаційні ігри і оздоровчий туризм», «Теорія і методика спортивних ігор», «Теорія і методика викладання плавання», «Одноборства», «Спортивні та національні види боротьби», «Теорія і методика легкої атлетики», «Теорія і методика гімнастики».

 

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 25 квітня 2019 року, протокол за № 4) у здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня формуються наступні загальні компетентності:

- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

- здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах;

-здатність використовувати нетрадиційні методи, засоби і технології в організації масової фізичної культури різних верств населення.

 

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

1. Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах.

Випускники факультету фізичної культури, тренери з обраного виду спорту спеціальності 017 Фізична культура і спорт упродовж своєї педагогічної діяльності повинні володіти методами та засобами організаційної роботи у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді, літніх оздоровчих таборах, показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення, здійснювати аналіз суспільних процесів, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем.  Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами. Використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості. Знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини.

2. Здатність використовувати нетрадиційні методи, засоби і технології в організації масової фізичної культури різних верств населення.

Випускники повинні знати основи «сучасної технології підготовки спортсменів в обраному виді спорту» прийняття рішень, вміти використовувати нетрадиційні методи, засоби і технології в організації масової фізичної культури різних верств населення та застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних завдань. Вміти організовувати змагання оздоровчої спрямованості з людьми різного віку та рівня фізичної підготовленості.

Спеціальні (фахові) компетентності.

1. Здійснення підготовчої роботи і виконавської діяльності з усіх видів рухової активності за навчальною програмою. Застосування традиційних та авторських форм та методів організації і методики проведення спортивно-масових форм.

Вчитель фізичної культури, організатор спортивно-масової роботи та спортивно-оздоровчого туризму вміє планувати, організовувати і впроваджувати традиційні та авторські форми та методи організації і методики проведення спортивно-масових заходів, експериментальні програми та технології в галузі фізичного виховання. Вміє використовувати здоров’язберігаючі технології фізичної культури; готовність до систематизації, узагальнення та поширення вітчизняного та закордонного досвіду в професійній сфері. Здатен аналізувати та проектувати на сучасному рівні освітній процес, науково-дослідну, організаційно-управлінську, спортивну, фізкультурно-оздоровчу діяльність, у тому числі в умовах інклюзивної освіти, розробляти проекти й методичну документацію в сфері фізичної культури і спорту з обліком соціальних, морфофункціональних, психологічних особливостей контингенту різної статі та віку, природничих і економічних особливостей регіону.

2. Здатність до організації та проведення туристичних походів оздоровчої спрямованості.

Вміння випускника закладу вищої освіти володіти організаторськими здібностями з людьми різного віку та рівня фізичної підготовленості. Організовувати туристичні походи оздоровчої спрямованості.

3. Здатність організовувати спортивні змагання, свята, туристичні та комплексні заходи.

Магістри, вчителі з фізичної культури володіють вміннями організовувати і проводити спортивно-масові заходи, змагання, свята та мотивувати молодь до самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності. Використовують нетрадиційні методи та рекреаційні технології в організації масової фізичної культури. Здійснюють пропаганду фізичної культури, спорту, туризму, здорового способу життя з використанням сучасних інформаційних технологій. Здійснюють професійну та особистісну самоосвіту, проектують подальші освітні маршрути і професійну кар’єру.

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1

Техніка, розвиток рухових здібностей, навчання руховим діям в ОВС

Тема 1. Вступ до сучасних технологій підготовки спортсменів з обраного виду спорту.

Тема 2. Багаторічна система підготовки спортсменів з ОВС.

Тема 3.Характеристика та структура процесу підготовки спортсменів з ОВС.

Тема 4. Засоби та методи спортивного тренування у сучасних технологіях підготовки спортсменів з ОВС.

Тема 5. Фізична та технічна підготовка спортсменів з ОВС.

Тема 6. Характеристика навантажень з ОВС.

Тема 7. Структура управління обраним видом спорту.

Тема 8. Характеристика проведення змагань з ОВС.

 

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС – 4;

- кількість годин – 120;

- кількість аудиторних годин – 40, 16 годин лекцій, 24 годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 80.

 

5. Форма семестрового контролю – екзамен.

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Ліщук Василь Володимирович, заслужений тренер України, доцент.

 

7. Перелік основної літератури:

1.     Бойко В.Ф., Данько Г.В.  Физическая подготовка борцов. / К., Олимпийская литература,  2004.  164 с.

2.                  Костюкевич В.М. Теорія і методика тренування спортсменів високої кваліфікації: Навчальний посібник./   К:  «Освіта України».  2009.  279 с.

3.                  Москаленко Н. В., Кожедуб Т. Г. Інноваційні підходи до теоретичної підготовки у фізичному вихованні: навчальний посібник. Дніпропетровськ: Інновація, 2015. 108 с.

4.                  Прозар М.В., Козак Є.П. Волейбол: Навчальний посібник. / Кам'янець-Подільський: ПП Буйницький О.А.,  2010.  180 с. 

5.                  Поплавський Л.Ю. Баскетбол. /  Київ. Олімпійська література.  2004. 448 с. 

6.                  Платонов В.Н.  Общая теория и ее практические предложения. Учебник тренера высшей квалификации. / К.:  Олимпийская литература.  2004.   808 с. 

7.                  Петров О.П. Методика навчання футболу: Навчально-методичний посібник. / Кам'янець-Подільський: Кам'янець-Подільський державний університет, редакційно-видавничий відділ, 2006. 128с.

8.                  Стасюк І.І., Чистякова М.О., Шишкін О.П., Приходько В.М., Іваськов О.Б.  Різновиди спортивних одноборств: навчальний посібник для студентів факультетів фізичної культури вищих навчальних закладів / Камя'нець-Подільський, 2019. 176 с.

9.                   Рубин В.С. Олимпийские и годичные циклы тренировки. Теория и практика: [учеб.пособ] / М.: Сов. спорт, 2004.

10.               Солопчук М.С., Шишкін О.П., Стасюк І.І., Солопчук Д.М. Нетрадиційні види спорту. / Кам'янець-Подільський: Кам'янець-Подільський державний університет, редакційно-видавничий відділ.  2006.  104с.

11.              Фармакология спорта / [под общ.ред. С.А.Олейника, Л.Н.Гуниной, Р.Д.Сейфуллы].  К. Олимп. Лит., 2010.  640 с.

12.              Шинкарук  О.А.,  Чередниченко О.О., Шульга Л.М., Русанова.О.М.  Теорія та методика викладання обраного виду спорту (веслувальний спорт): навч. посіб. для вищ. нав. закл.фіз. виховання і спорту /К.: Олімп. літературара.  2011.  128с.