АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

СПОРТ В ОСВІТІ

 

Метою навчальної дисципліни «Спорт в освіті» у контексті підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, Спеціальності 017 Фізична культура і спорт  є допомога майбутньому тренерові з'єднати теоретичні знання і технологію тренерської праці, тобто організовувати спортивно-масову роботу в ДЮСШ, організовувати спортивно-масову роботу в ЗВО, організовувати спортивно-масову роботу в спортивних клубах та закладах вищої освіти, знати структуру комітету з фізичного виховання та спорту МОН України. Майбутній тренер повинен орієнтуватися в документації яка потрібна під час проведення змагань. А це припускає розвиток певних особистих якостей, здібностей, творчого потенціалу. Майбутній тренер повинен навчитися удосконалювати головний об'єкт успіху – самого себе.

 

Навчальна дисципліна «Сорт в освіті»  взаємопов’язана з такими навчальними дисциплінами: «Теорія і методика юнацького спорту», «Управління у сфері фізичної культури і спорту», «Теорія і методика фізичного виховання», «Теорія і методика спортивного тренування», «Професійна майстерність тренера». «Теорія і методика спортивних ігор».

2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.

Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 30 травня 2017 року, протокол за  № 6) у здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня формуються наступні загальні компетентності:

- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;

- здатність мотивувати людей до досягнення спільної мети;

- здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами із інших галузей знань/видів економічної діяльності);

- здатність працювати в міжнародному контексті;

- здатність виявляти ініціативу та підприємливість;

- здатність розробляти та управляти проектами;

- здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:

- здатність застосовувати знання, вміння та навички під час практичного вирішення професійних завдань у різних суб’єктах сфери фізичної культури і спорту;

- здатність організовувати та реалізовувати просвітницьку та освітню діяльність для різних груп населення у сфері фізичної культури і спорту;

- здатність до самоосвіти, самовдосконалення та саморефлексії для успішної професіоналізації у сфері фізичної культури і спорту;

- здатність визначати суперечності та прогалини у наявній системі знань з функціонування та розвитку сфери фізичної культури і спорту.

Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.

Тренери з обраного виду спорту спеціальності 017 Фізична культура і спорт упродовж своєї педагогічної діяльності здатні вчитися та оволодівати сучасними знаннями в галузі фізичної культури і спорту, правильно використовувати наукові знання, уміння й навички в повсякденній роботі, оволодівати теоретичними основами програмового матеріалу зі спеціальності. Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.

2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Тренер має знати принципи пошуку та джерела інформації, уміти проводити збір та аналіз отриманої інформації використовуючи логічні, математичні та статистичні методи її обробки, поширювати результати аналізу інформації та нові знання, нести відповідальність за зроблені висновки. Володіти понятійним апаратом, уміти класифікувати літературні джерела. Використовуючи всесвітню мережу Інтернет пошукові системи Google, YouTube та інші майбутні вчителі здійснюють пошук необхідної новітньої інформації щодо різних засобів, методів, методик вимірювань у фізичному вихованні та спорті.

 

Спеціальні (фахові) компетентності.

1. Використання теоретичних знань з дисципліни «Спорт в освіті»  для виконавської, педагогічної, науково-дослідницької та спортивно-масової роботи.

Набуття та використання теоретичних знань для професійної діяльності  у процесі вивчення навчальної дисципліни «Спорт в світі»  забезпечується відповідним теоретичним підґрунтям здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 017 Фізична культура і спорт.  У першу чергу це стосується наступних тем навчальної дисципліни: «Загальні основи теорії і методики організації спортивно-масової роботи», «Форми організації фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи», «Технологія організації спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи в системі освіти України», «Комітет МОН (Універсіада, Гімназіада)».

 

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами

Змістовий модуль 1

Загальні основи теорії і методики організації спортивно-масової роботи

1.1. Джерела інформації з вивчення спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи.

1.2. Основні терміни і поняття спортивно-масової роботи

1.3. Оздоровчі, виховні та освітні завдання

1.4.Напрями і принципи використання спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи

 

 

Змістовий модуль 2

Форми організації фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи

2.1. Особливості роботи у спортивних секціях.

2.2. Фізкультурно-спортивні клуби (ФСК) та їх об’єднання.

2.3. Планування і методики проведення індивідуальних занять.

 

Змістовий модуль 3

Технологія організації спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи в системі освіти України

Тема 3.1. Організація спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи в ДЮСШ

Тема 3.2. Особливості організації фізкультурно-оздоровчої роботи в системі професійно-технічної освіти (ПТО)

Тема 3.3. Спортивно-масова і фізкультурно-оздоровча робота у ЗВО

Тема 3.4. Фізкультурно-оздоровча робота у спортивно-оздоровчих таборах.

Тема 3.5. Завдання і роль спортивного клубу як громадської організації фізкультурно-спортивної спрямованості.

 

Змістовий модуль 4

Комітет МОН (Універсіада, Гімназіада)

Тема 4.1. Всеукраїнські змагання комітету з фізичного виховання та спорту МОН України.

Тема 4.2. Документація для проведення Універсіади.

Тема 4.3. Документація для проведення Гімназіади.

 

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

- кількість кредитів ЄКТС – 5;

- кількість годин – 150;

- кількість аудиторних годин – 50, 20 годин лекцій, 30 годин практичних занять;

- кількість годин самостійної роботи – 100.

 

5. Форма семестрового контролю – екзамен.

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:

Чобітько Микола Григорович, доктор педагогічних наук, професор 

Стасюк Вадим Анатолійович, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, викладач.

 

7. Перелік основної літератури:

1. Вільчковський Е.С, Курок О.І. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку: Навчальний посібник. Суми: Університетська книга, 2010. 428с.

2. Дудчак М.В. Спорт для всіх у світовому контексті. К.: Олімпійська література, 2007.  112 с.

3. Жданова О.М. Управління фізичною культурою: Навчальний посібник. Львів, 1996.  128 с.

4. Іващенко Л.Я., Савицький П.Ф., Левицький В.В. Організація і методика масової фізичної культури: Навчальна програма для фізкультурних вузів. К.: Спорт,1994.  27 с.

5. Куроченко І.О. Фізична культура і спорт. К., 2004.  1184 с.

6. Мічуда Ю.П. Сфера фізичної культури і спорту в умовах ринку. К.: Олімпійська література, 2007. 216 с.

7. Савицкий П.Ф. Організація фізкультурно-оздоровчої роботи. К.: КДІФК, 1992.  32 с.

8. Сергієнко В.М., Полтавцева Т.І. Технології організації спортивно-масової і фізкультурно-оздоровчої роботи: Навчальний посібник для студентів спеціальності “Фізична культура”.  2-е вид., перероб. і доп.  Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2008. 164 с.