Проблема зайнятості в Україні – одна з серйозних соціальних проблем сучасного світу. Наслідками безробіття є не тільки падіння рівня матеріального стану населення, а й духовна, моральна, соціальна деградація людей. Тому вирішення про­блем зайнятості – одне з першочергових завдань цивілізованої країни. Соціальна робота має у своєму арсеналі комплекс про­цедур, які сприяють вирішенню проблем зайнятості населення.

Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни “Соціальна робота у сфері зайнятості” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра галузі знань 23  Соціальна робота.

Мета вивчення навчальної дисципліни «Соціальна робота у сфері зайнятості» - розкриття проблем зайнятості населення в Україні та виокремлення можливих шляхів їх вирішення, оволодіння знаннями та навичками щодо здійснення соціальної роботи у сфері зайнятості. Вивчення цієї дисципліни надасть можливість студентам оптимально здійснювати соціальну роботу у сфері зайнятості, здійснювати підбір профорієнтаційного методологічного інструментарію відповідно до об’єкту допомоги. 

Тип дисципліни – дисципліна професійної та практичної підготовки самостійного вибору навчального закладу.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є: процеси, закономірності та механізми надання соціальної допомоги у сфері зайнятості.

Передумови для вивчення дисципліни: соціальна допомога різним категоріям населення, інституційне забезпечення соціальної сфери, ведення професійної документації,  технології соціальної роботи, практична психологія в соціальній роботі. 

Основними завданнями вивчення дисципліни “Соціальна робота у сфері зайнятості”  є:

теоретичні: дати уявлення про мету, зміст і форми соціальної допомоги у сфері зайнятості; ознайомити з особливостями діяльності у різних закладах соціального спрямування щодо вирішення проблеми зайнятості населення (Державної служби зайнятості, ЦСССДМ та ін.); засвоїти специфіку вирішення проблеми безробіття серед молоді, осіб пенсійного віку, жінок, студентів і т.д.

практичні: сформувати у студентів уміння застосовувати відповідні форми і методи соціальної допомоги щодо подолання проблеми безробіття; проводити профорієнтаційні бесіди та професійні консультації, психодіагностичні методики для визначення схильності до певного типу професій; закріпити вміння проводити індивідуальну і групову форми профорієнтаційної роботи з безробітними.