Метою викладання даної навчальної дисципліни є формування здатності у студентів розв’язувати складні спеціалізовані й практичні проблеми щодо розвитку підприємств на основі аналізу факторів середовища та використання результатів дослідження для обґрунтування управлінських рішень щодо формування адекватних моделей взаємодії підприємства та середовища.

Основними завданнями вивчення даної дисципліни є:

ознайомлення з основами управління в умовах змін в діловому середовищі бізнесу, загальною концепцією сталого розвитку підприємств, її соціально-економічної спрямованості, а також з основами формування і вдосконалення як системи, так і механізму управління організаційним розвитком;

засвоєння основ організації та управління розвитком підприємств різних форм власності та організаційно-правових форм;

придбання теоретичних знань й практичних навичок щодо обґрунтування напрямків розвитку підприємств та розробки відповідних управлінських рішень на усіх рівнях;

застосування на практиці теоретичних, методичних та організаційних підходів щодо розвитку підприємств через комплексне та раціональне використання різних методів впливу в залежності від специфіки обраного напряму розвитку та стадії життєвого циклу організації;

обґрунтування економічної ефективності визначеного напряму розвитку підприємств;

підготовка студентів до самостійного вміння вибору, обґрунтування та прийняття рішень щодо управління розвитком підприємств.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є процес розвитку підприємств в мінливому середовищі.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є інструменти забезпечення розвитку на мікрорівні у урахуванням особливостей функціонування підприємств.

Міждисциплінарні зв'язки: "Теорія організації", "Менеджмент", "Стратегічне управління", "Управління змінами".

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лек- ційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час семінарських занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів. Усі види занять розроблені відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

основні теорії, принципи і методи аналізу та оцінювання процесів розвитку організації;

складові процесу розвитку підприємств та ієрархію форм реалізації організаційного розвитку на підприємстві;

технологічні і економічні інтереси усіх учасників, що утворюють єдиний ланцюг матеріального руху, з метою досягнення загальносистемних цілей розвитку підприємств;

методологічні засади проектування ефективних організаційних структур управління та організації (філій підприємства) для забезпечення розвитку підприємств;

основні підходи до моделювання розвитку підприємств з урахуванням особливостей їх функціонування.

вміти:

організовувати процес управління розвитком підприємства та розробляти його раціональні форми;

визначати альтернативи розвитку підприємств та забезпечувати на стадії планування високий рівень збалансованості її складових елементів;

визначати напрями розвитку підприємств з урахуванням факторів середовища, в якому воно функціонує;

синхронізувати зусилля, розподіляти діяльність у часі та просторі;

забезпечувати упорядкованість організаційної системи, підтримання її у стані динамічного розвитку й адаптації;

розраховувати потреби в усіх видах ресурсів для досягнення цілей розвитку підприємств.