Мета вивчення навчальної дисципліни Теорія еволюції: формування знань студентів про походження, причини різноманітності, подібності та відмінності видів та надвидових структур, механізми й закони, за якими розвивається органічний світ.

Статус дисципліни: вибіркові навчальні дисципліни, дисципліни вільного вибору навчального закладу, дисципліни професійної підготовки.

Програмні компетентності навчання:

Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук, біології та географії і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій)  середній школі.

Загальні компетентності (ЗК):

ЗК 01 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 04 Здатність працювати в команді.

ЗК 05 Здатність до пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 06 Здатність застосовувати набуті знання в практичних ситуаціях.

ЗК 07 Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК 10 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

Фахові компетентності (ФК):

ФК 01 Здатність оперувати поняттями, законами, концепціями, вченнями і теоріями біології.

ФК 02 Здатність розкривати загальну структуру біологічної науки на основі взаємозв’язку основних учень біології для характеристики живих систем різного рівня організації. 

ФК 03 Здатність характеризувати досягнення біологічної науки та її роль у житті суспільства для цілей збереження біорізноманіття.

ФК 04 Здатність розуміти та вміти застосовувати сучасні методи дослідження для визначення будови, функцій, життєдіяльності, розмноження, класифікації, походження, поширення, використання   та    інтерпретувати результати досліджень.

ФК 05 Здатність дотримуватися принципу науковості при трансляції наукових біологічних знань у площину шкільного навчального предмета біології.

Очікувані результати навчання з дисципліни:

ПРН 1. Знає біологічну термінологію та номенклатуру

ПРН 2. Знає та розуміє основні концепції, теорії та загальну структуру біологічної науки. 

ПРН 6. Знає основні закони і положення генетики, молекулярної біології, теорії еволюції.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-     мету й завдання еволюційного вчення;

-     історію становлення й розвитку еволюційних уявлень в різні історичні періоди;

-     теорії походження життя на Землі;

-     розуміти сутність еволюції органічного світу;

-     основні етапи розвитку життя на Землі та основні еволюційні явища;

-     сутність сучасних доказів еволюції органічного світу на основі даних різних наук;

-     сутність мікроеволюції;

-     розуміти популяцію як елементарну одиницю еволюції, знати структуру, динаміку популяції;

-     сутність, закономірності мінливості, спадковості, їх роль в еволюційному процесі;

-     сутність та механізми природного і штучного добору;

-     значення та різноманіття адаптацій;

-     розуміти визначення, критерії та концепції виду,

-     механізми видоутворення;

-     особливості онтогенетичних основ еволюції;

-     закономірності еволюції органів та функцій;

-     сутність та механізми філогенезу таксонів;

-     сутність та особливості коадаптивної еволюції;

-     сутність еволюційного прогресу та регресу;

-     основні етапи антропогенезу.

вміти:

- дати визначення, пояснити мету й завдання дисципліни теорія еволюції;

- пояснити сутність існуючих теорій походження життя на Землі;

- обгрунтувати сучасні докази еволюції;

- охарактеризувати популяцію як елементарну одиницю еволюції;

- охарактеризувати типи та еволюційне значення мутацій, мінливості;

- пояснити сутність, еволюційне значення, механізми та форми природного добору;

- дати визначення виду та обґрунтувати критерії виду;

- пояснити особливості механізмів видоутворення;

- визначити стадії онтогенезу, пояснити як відбувалась еволюція стадій онтогенезу;

- проаналізувати особливості еволюції органів та функцій;

- дати визначення та пояснити сутність філогенезу таксонів, навести приклади;

- охарактеризувати різні прояви та значення коадаптивної еволюції;

- проаналізувати основні етапи антропогенезу.

Дисципліна містить 1 змістовий модуль  "ІСТОРИЧНИЙ РОЗВИТОК ТА СУЧАСНІ АСПЕКТИ ЕВОЛЮЦІЙНОГО ВЧЕННЯ"

Форми поточного та підсумкового контролю: поточне усне та письмове опитування, перевірка робочих зошитів, конспектів, виконання ІНДЗ, проектів, самостійної роботи, виконання модульної контрольної роботи, залік.