Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка

спеціальність 017 Фізична культура і спорт

за освітньою програмою Тренер з видів спорту

І КУРС

                                                                          Вступ до спеціальності

Опис (анотація): Вивчення навчальної дисципліни є розуміння практичної діяльності вищих навчальних закладів виявлення спектра професійної підготовки фахівців галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, спеціальності 017 Фізична культура і спорт, який передбачає підготовку: вчителів фізичної кльтури, з основ безпеки життєдіяльності, валеології, тренерів з обраного виду спорту, фахівців із фізкультурно-оздоровчої роботи, з фізичної реабілітації.

Тип: цикл професійної та практичної підготовки (нормативна).

Термін вивчення: 1 курс (1 семестр).

Кількість кредитів: 4 кредитів ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 48 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 28 год. семінарських занять; заочна форма навчання – 16 год. аудиторних: 6 год. лекційних, 10 год. семінарських занять.

Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спорту і спортивних ігор Алєксєєв О.О.

Метою викладання навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності» є визначення змісту, ролі й завдань дисципліни у підготовці фахівців з фізичної культури і спорту, забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності.

Завданням вивчення дисципліни «Вступ до спеціальності» є:

-                     допомогти вчорашнім школярам швидше пристосуватися до нових умов, змісту навчання, організаційних особливостей навчально-пізнавальної діяльності у вищому навчальному закладі;

-                     надати можливість першокурсникам, спрогнозувати та уявити собі специфіку своєї фахової діяльності, ознайомитися з особливостями професії та вимогами, які будуть висуватися до нього як до фахівця з вищою педагогічною освітою;

-                     сприяти створенню передумов для цілеспрямованої навчально-пізнавальної діяльності по оволодінню професією „вчитель фізичної культури”.

Знати:

-                     визначення базових понять предмету “Вступ до спеціальності”: фізична культура, фізичне виховання, спорт, фізична реабілітація, фізична рекреація, розвиток, виховання, система фізичного виховання, Єдина спортивна класифікація України, фізична підготовленість, професія, спеціальність, спеціалізація, навчальний план, робоча навчальна програма, індивідуальний навчальний план, лекція, лабораторне заняття, практичне заняття, семінарське заняття, індивідуальне заняття, консультація, курсова робота, бакалаврська робота, самостійна робота, спортивне вдосконалення, наукова робота, практична підготовка, екзамен, диференційований залік, державний екзамен, педагогічний експеримент, педагогічне спостереження, хронометрування, контрольні випробування, акредитація, ректор, декан, кафедра, окремі нормативні положення, що регламентують навчальну діяльність студента у закладі вищої освіти;

-                     історичні етапи розвитку фізичної культури як суспільного явища;

-                     галузеву термінологію;

-                     фізкультурно-спортивний рух в Україні та за кордоном;

-                     програмно-нормативні засади розвитку галузі фізичної культури;

-                     організаційні засади, структуру і матеріальну основу розвитку фізкультурно-спортивного руху в Україні;

-                     професійну діяльність фахівців фізичної культури;

-                     професійну діяльність вчителя фізичної культури та фахівця з фізичної реабілітації;

-                     систему кадрового забезпечення галузі;

-                     організацію навчального процесу у закладах вищої освіти;

-                     основи науково-дослідної роботи;

-                     особливості навчання і побуту студентів вищого навчального закладу;

-                     історичні віхи у розвитку університету та факультету фізичної культури.

 

Вміти:

-                     використовувати отримані знання у процесі навчання на факультеті фізичної культури;

-                     проаналізувати історичні етапи становлення фізичної культури як частини загальної культури суспільства;

-                     проаналізувати історичні аспекти становлення університету та факультету фізичної культури;

-                     користуватися вихідними термінологічними поняттями в процесі пізнання під час навчання в університеті.

Методи викладання дисципліни: Словесні методи навчання: пояснення, інструктаж, розповідь, бесіда (вступна, повідомлення, повторення, контрольна, репродуктивна) навчальна дискусія. Наочні методи навчання: ілюстрування, демонстрування, самостійне спостереження. Інші методи (індукція і дедукція, метод аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, конкретизації, виділення головного).

Методи оцінювання: опитування, написання модульної контрольної роботи, контроль за виконанням домашніх завдань.

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

Поточний і модульний контроль (60 балів)

Екзамен

Сума

Змістовий модуль 1 (45 балів)

Змістовий модуль 2 (15 балів)

 

 

40

 

 

100

Поточний

контроль

Поточний

контроль

20 балів

10 балів

МКР 30 балів

 

Форма підсумкового контролю: екзамен.

Перелік основної літератури:

1.  Бесарабчук Г.В. Вступ до спеціальності „Фізична культура”. / Г.В. Бесарабчук Кам’янець-Подільський, ПП Заріцький, 2007. – 120 с.

2.  Выдрин В.М. Введение в специальность. / В.М. Выдрин – М., Физкультура и спорт, 1974. – 159 с.

3.  Зубалій М.Д. Короткий спортивний словник-довідник. / М.Д. Зубалій, В.В. Сиркізюк Кам’янець-Подільський, Абетка-НОВА, 2003. – 216

4.  Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания: учебник. – В 2-х т. Т.2 / Т.Ю. Круцевич Методика физического воспитания различных групп населения. – К., Олимпийская литература, 2003. – 391 с.

5.  Круцевич Т.Ю. Теория и методика физического воспитания: учебник. – В 2-х т. Т.1 / Т.Ю. Круцевич – К., Олимпийская литература, 2003. – 423 с.

6.  Сінгаєвський С.М. Організаційні основи змісту професійно-педагогічного практикування студентів (спеціальність: вчитель фізичної культури). / С.М. Сінгаєвський, А.О. Леоненко – Кам’янець-Подільський, 2000. – 238 с.

7.  Солопчук М.С. Історія фізичної культури та спорту / М.С. Солопчук Кам’янець-Подільський, Абетка-НОВА, 2001. – 235 с.

8.  Шиян Б.М. ТМФВ школярів / Б.М. Шиян ч.1 Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2001. – 271 с.

9.  Шиян Б.М. ТМФВ школярів / Б.М. Шиян ч.2 Тернопіль, Навчальна книга – Богдан, 2002. – 247 с.

 

Мова викладання: українська.