У курсі розглядаються: мета і завдання вивчення дисципліни стосовно майбутньої спеціальності. Характеристика предмета спеціальної методики викладання історії, роль та місце дисципліни в системі підготовки вчителя-дефектолога.

Аналіз навчальної програми з історії для спеціальної школи. Знайомство з пояснювальною запискою до програми з історії та її основними завданнями. 

Реалізація основних принципів навчання в шкільній програмі з історії. Пропедевтика вивчення історичного матеріалу. Особливості розуміння історичних понять, історичного часу, причинно-наслідкових зв’язків учнями зі стійким порушенням інтелектуальної сфери. Педагогічні шляхи удосконалення формування історичних знань в учнів спеціальної школи. Форми і методи вивчення історичного матеріалу. Характеристика словесних, наочних і практичних методів. Види наочності. План розгляду та аналізу історичного предмета, предметної чи сюжетної картини. Використання художніх творів на уроках історії, робота з історичними документами, історичною картою.

Організація самостійної роботи з історії в навчальному процесі спеціальної школи. Місце дидактичних вправ та ігор під час формування пізнавальної активності учнів на уроках історії. Принципи та форми позакласної роботи з історії в спеціальній школі, її загальні та специфічні завдання, шляхи їх розв’язання. Краєзнавча робота в школі.

Правове навчання й виховання учнів зі стійким порушенням пізнавальної сфери – важливий етап формування соціально зрілої особистості, громадянина правової держави. Зміст правового навчання. Завдання правового виховання. Особливості засвоєння правових знань учнями спец. школи. Значення юридичних та соціальних інститутів суспільства в розв’язанні проблем правового статусу аномального підлітка.

Урок історії в допоміжній школі – основна форма навчально-виховної роботи з формування історичних знань. Етапи підготовки вчителя історії до уроку. Зміст підготовки до викладання всього курсу. Календарно-тематичне планування. Розробка конспекту уроку. Основні типи уроків залежно від дидактичної мети. Структура, основні вимоги до уроку історії в спец.школі. Аналіз структури уроку. Зміст програми початкового курсу історії України в 7-9 класах спец. школи.