Метою викладання навчальної дисципліни “Основи наукових досліджень”: дати студентам систематизовані знання про теоретичне і практичне підґрунтя для ефективного проведення наукових досліджень, ознайомити з методологією і методами наукових дослідженнь, інформаційним забезпеченням науково-дослідної роботи,організацією та етапами проведення наукових досліджень, основними вимогами щодо оформлення наукових результатів, елементами наукової творчості у професійному орієнтуванні дисципліни, про наукову культуру корекційних педагогів,логопедів, психологів, соціальних педагогів та працівників.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Основи наукових досліджень ” є: навчити майбутніх корекційних педагогів, логопедів, психологів, соціальних педагогів та працівників обґрунтовувати актуальність обраної теми дослідження, обирати оптимальні шляхи досягнення мети і розв’язання поставлених у роботі завдань, визначати об’єкт і предмет дослідження, аналізувати науково-методичну літературу, а також літературно і технічно правильно оформлювати наукові результати, визначати їх практичну значущість і наукову новизну в даній галузі дослідження.

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми : знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: теоретичних основи та методології наукових досліджень; основних категорій : наука, наукові дослідження; історії становлення та розвитку науки, предмету і завдань курсу, наукових досліджень як виду творчої діяльності; системи науково-дослідницьких закладів України; академічної, галузевої  науки та науки вищих навчальних закладів;  наукових  та науково-педагогічних кадрів; нормативно-правової бази;  методології наукових досліджень; щодо розмежування методології та методів наукового дослідження ; фундаментальних  принципів та підходів наукових досліджень; структури наукового дослідження; етапи вибору тематики наукової роботи ; категоріальний  апарат наукового дослідження; етапів первинного і вторинного аналізу  інформації; типології письмових, образотворчих, архівних та інших джерел, методик їх пошуку та опрацювання ; положення про зміст інтернет-ресурсів та  специфіку їх використання; наукових бібліотек, їх документальних ресурсів; методичних прийомів викладу наукових матеріалів, їх характеристику; літературного та технічного оформлення результатів дослідження.; бібліографічного опису: загальні вимоги та правила складання; щодо написання та підготовки до захисту курсової,  магістерської роботи; наукових комунікацій у сучасних масово-інформаційних процесах; щодо популяризації результатів наукових досліджень; системи фахової періодики для публікації результатів дослідження.

Уміння: володіти методами і технологіями організації науково-дослідницької діяльності; аналізувати теоретико-практичні основи наукових досліджень, структуру та зміст курсу; розкривати сутність понять: наука, наукові дослідження; підібрати комп’ютерні програми та фільми з питання історії становлення та розвитку науки, характеристики системи науково-дослідницьких закладів України; давати порівняльний аналіз організації та форм науково-дослідної роботи студентів; підібрати комп’ютерні  та відео матеріали з проблеми підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів; розробляти мультимедійну  презентації з питання методології наукового дослідження, основних методичних прийомів викладу наукових матеріалів, характеристики різних видів  комунікації через Інтернет; давати порівняльний аналіз розмежування методології та методів  наукового дослідження; підбирати комп’ютерні  та практичні матеріали з тематики наукового дослідження (бакалаврські та магістерські роботи);  створювати мультимедійні презентації наукових досліджень; розробляти робочий план курсової, магістерської роботи; робити огляд науково-теоретичної літератури з обраної проблематики; самостійно підготувати питання з техніки збирання і систематизації ілюстративних і зображальних матеріалів , з фіксації та використання усних свідчень та аудіовізуальних матеріалів у науковій роботі; аналізувати магістерські та дисертаційні роботи із відповідних напрямків дослідження; підібрати комп’ютерні  та практичні комунікативні матеріали  для наукових робіт різного рівня .

Навички: організації наукової діяльності; підбору методів дослідження; розробки мультимедійних презентацій; розробки  практичних матеріалів з проблеми наукових досліджень; правильного аналізу принципів та прийомів наукового дослідження; підбору комп’ютерних  матеріалів  з проблеми методології наукового дослідження; аналізу та використання спеціальних методів дослідження проблеми; аналізу та розробити  категоріального апарату наукового дослідження (мета, об’єкт, предмет, завдання, методи , теоретичну та практичну значущість наукового дослідження) ; складання схеми аналізу наукових досліджень; аналізу комп’ютерних  і практичних матеріалів з проблеми пошуку, накопичення та обробки наукової інформації; обробки письмових, образотворчих, архівних та інших джерел; підібору інтернет-ресурсів до власного наукового дослідження; розробки комп’ютерних  та практичних матеріалів щодо літературного й технічного оформлення результатів наукового дослідження ; бібліографічного опису основних джерел наукового дослідження згідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи; підготовки наукових доповідей та статей за темою курсової, магістерської роботи.