КЛАСИЧНА ТЕОРІЯ ТЕСТІВ (Classical test theory) - підхід, що домінував в тестології до 60-х років ХХ століття - до появи IRT (теорії тестових завдань). КТТ базується на уявленні про те, що індивідуальний тестовий бал є сумою істинного бали випробуваного і незалежної помилки вимірювання. З кількох нескладних посилок про ці дві компонентах виводиться уявлення про співвідношення вірогідності, надійності та інших статистичних показниках якості тестів.
Головним інструментом конструювання тестів в рамках КТТ є забезпечення гомогенності (статистичної узгодженості) тестових завдань, включених в одну тестову шкалу. Для багатьох розділів психодіагностики (наприклад, для особистісних тест-опитувальників) КТТ зберігає свою актуальність і в наші дні.
Метою вивчення дисципліни «Класична теорія тестів» є оволодіння студентами основними підходами аналізу результатів тестування засобами класичної теорії тестів, з класичною теорією вимірювань та її застосуванням у педагогічному оцінюванні, набуття практичних навичок та умінь використовувати вивчені прийоми для опрацювання результатів тестування засобами електронних таблиць.
Основними завданнями вивчення дисципліни є:
· ознайомити студентів з основним понятійним апаратом теорії вимірювань, статистичними концепціями класичної теорії тестів, надійності істинної оцінки класичної моделі, статистичним процедурами для прогнозування та опрацювання результатів тестування.
· сформувати уміння застосовувати Класична теорія тестів у педагогічному оцінюванні.
· розкрити місце і значення класичної теорії тестів в практиці опрацювання результатів тестування;
· з’ясувати переваги та недоліки класичної теорії тестів порівняно з сучасною теорією, взаємозв’язки курсу з іншими навчальними дисциплінами, зокрема з статистичними, інформатичними та дисциплінами циклу «Освітні вимірювання»;
· розширити знання студентів про методи опрацювання результатів тестування;
· сформувати у студентів знання, навички та уміння використовувати класичні методи оцінювання результатів тестування на практиці;
· сформувати у студентів вміння використовувати знання, навички та уміння з класичної теорії тестів при вивченні інших дисциплін та в майбутній професійній діяльності;
Після вивчення дисципліни студент повинен згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· науково-понятійний апарат класичної тестової теорії;
· способи подання результатів тестування для їх опрацювання за допомогою комп’ютера;
· статистичні концепції в теорії тестів;
· нормативні документи, що регламентують проведення тестування в освіті;
· історію, сучасний стан та тенденції розвитку класичної теорії тестів в освіті;
· шкали вимірювання, які використовуються при шкалюванні результатів тестування,
· етапи процесу аналізу результатів тестування тесту;
· схеми оцінювання якості завдань;
· схеми оцінювання якості тесту в цілому.
уміти:
· застосовувати на практиці класичну теорії тестів до опрацювання та аналізу результатів тестування;
· виконувати первинний аналіз результатів тестування;
· визначати міри центральної тенденції, міри мінливості тестових балів;
· перевіряти гіпотези про нормальний закон розподілу результатів тестування;
· використовувати кореляційний для аналізу результатів тестування;
· визначати φ–коефіцієнт кореляції та коефіцієнт бісеріальної кореляції;
· визначати коефіцієнт та показник надійності тесту;
· визначати основні характеристики тестових завдань;
· визначати валідність для критеріально-орієнтованих тестів;
· інтерпретувати результати валідизації, що забезпечують формування системи таких компетентностей:
- соціально-особистісних;
- загальнонаукових;
- інструментальних;
- професійних;
- знання змісту, процедурне та епістемне знання.
- Викладач: Кух Аркадій
- Викладач: Кух Оксана