Мета викладання навчальної дисципліни  “ Навчання дітей із ЗПР в інклюзивних закладах” є дати  студентам теоретико-методологічні знання з психолого-педагогічних основ затримки психічного розвитку; сформувати практичні навички психолого-педагогічного вивчення дітей із затримкою психічного розвитку різного етіопатогенезу; розкрити структуру, зміст та напрямки навчально-виховної та корекційно-розвивальної  роботи з даною категорією дітей у загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни Навчання дітей із ЗПР в інклюзивних закладах” є: розкриття обґрунтування теоретико-практичних основ змісту, сутності та психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку в  загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; вивчення напрямків та етапів підготовки майбутніх спеціалістів до практичної розробки та проведення системи корекційно –розвивальної роботи з дітьми із ЗПР; .

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми :знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: про основні прояви затримки психічного розвитку у навчально-виховному процесі, рівень розвитку навчальної мотивації у даної категорії дітей; про зміст психолого-педагогічної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку різних вікових груп; про варіативні форми організації навчально-виховного процесу в дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; завдання корекційно-розвиваючого навчання, про технології та системи корекційно-розвиваючого навчання та їх нормативно-документальне забезпечення в загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; сучасні технології корекційно-розвивальної роботи, особливості впровадження нових програм і методик у навчально-виховний процес загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладів; особистісний, пізнавальний, мовленнєвий, емоційно-вольовий та психомоторний розвиток дітей із ЗПР; розвиток мотиваційного, орієтовно-операційного та регулятивного компонентів навчальної діяльності у цієї категорії дітей.

Уміння: розробляти педагогічні корекційні програми для різних категорій дітей із затримка психічного розвитку , враховуючи вікові та психофізичні ознаками; аналізувати і проводити корекційні, індивідуальні та групові заняття; відокремлювати професійні якості спеціального педагога; аналізувати діяльність учнів із затримка психічного розвитку під час уроків, враховуючи якості пізнавального процесу та в позаурочний час; розробляти, проводити та аналізувати уроки в початкових та старших класах інклюзивних закладів; набуття умінь щодо розробки та проведення корекійно-розвивальних занять з формування сенсорно-перцептивної діяльності еталонних уявлень мисленнєвої діяльності наочно-образного і словесно-логічного мислення, мовленнєвої діяльності та спілкування, особистості, вольової та потребово-мотиваційної сфери, дрібної моторики та координації рухів у дітей із ЗПР.

Навички: розробки та організації корекційно-розвивальних занять з дітьми із різними формами затримка психічного розвитку; складання психолого-педагогічної характеристики на них; використання різних форм, методів і засобів при проведені корекційно-розвивальних групових та індивідуальних занять; правильної організації та проведення педагогічних занять в дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; використання форм, методів, засобів і прийомів у навчально-виховному та корекційно-розвивальному процесі дошкільних та шкільних інклюзивних закладів.