Проблема зайнятості в Україні – одна з серйозних соціальних проблем сучасного світу. Наслідками безробіття є не тільки падіння рівня матеріального стану населення, а й духовна, моральна, соціальна деградація людей. Тому вирішення проблем зайнятості – одне з першочергових завдань цивілізованої країни. Соціальна робота має у своєму арсеналі комплекс процедур, які сприяють вирішенню проблем зайнятості населення.
Мета вивчення навчальної дисципліни «Соціальна допомога у сфері зайнятості населення» - розкриття проблем зайнятості населення в Україні та виокремлення можливих шляхів їх вирішення, оволодіння знаннями та навичками щодо здійснення соціальної роботи у сфері зайнятості. Вивчення цієї дисципліни надасть можливість студентам оптимально здійснювати соціальну роботу у сфері зайнятості, здійснювати підбір профорієнтаційного методологічного інструментарію відповідно до об’єкту допомоги.
Програмні компетентності навчання
Вивчення навчальної дисципліни «Соціальна допомога у сфері зайнятості населення» передбачає застосування таких загальних та фахових компетентностей:
Загальні компетентності:
1. Знання факторів, які впливають на соціальну роботу в суспільстві і сприяють захисту інтересів людини, груп, верств населення, їх прав і свобод.
Спеціальні (фахові) компетентності:
1. Визначення соціально-економічних проблем зайнятості на сучасному етапі та виокремлення можливих шляхів їх вирішення; володіння знаннями та навичками щодо здійснення соціальної роботи у сфері зайнятості.
2. Усвідомлення цінності і неповторності себе як професіонала, сприяння розвитку професійно-значущих особистісних якостей, розвитку активної соціальної позиції майбутнього фахівця.
3. Формування професійного уміння допомагати клієнтам обирати перспективні для них життєві цілі та шляхи й засоби досягнення їх, самоорганізовувати та саморегулювати ефективне використання цих засобів та рух цими шляхами.
2. Очікувані результати навчання з дисципліни
1. Уміти проводити співбесіду з клієнтом центру зайнятості, надавати соціально-психологічну допомогу людям, які шукають роботу.
2. Використовувати діагностичні методи визначення професійної спрямованості оптанта, добирати адекватні форми профорієнтаційної роботи.
- Викладач: Дідик Наталя Михайлівна