Проблема зайнятості в Україні – одна з серйозних соціальних проблем сучасного світу. Наслідками безробіття є не тільки падіння рівня матеріального стану населення, а й духовна, моральна, соціальна деградація людей. Тому вирішення про­блем зайнятості – одне з першочергових завдань цивілізованої країни. Соціальна робота має у своєму арсеналі комплекс про­цедур, які сприяють вирішенню проблем зайнятості населення.

Мета вивчення навчальної дисципліни «Соціальна допомога у сфері зайнятості населення» - розкриття проблем зайнятості населення в Україні та виокремлення можливих шляхів їх вирішення, оволодіння знаннями та навичками щодо здійснення соціальної роботи у сфері зайнятості. Вивчення цієї дисципліни надасть можливість студентам оптимально здійснювати соціальну роботу у сфері зайнятості, здійснювати підбір профорієнтаційного методологічного інструментарію відповідно до об’єкту допомоги. 

Програмні компетентності навчання

Вивчення навчальної дисципліни «Соціальна допомога у сфері зайнятості населення» передбачає застосування таких загальних та фахових компетентностей:

Загальні компетентності:

1.     Знання факторів, які впливають на соціальну роботу в суспільстві і сприяють захисту інтересів людини, груп, верств населення, їх прав і свобод.

Спеціальні (фахові) компетентності:

1.                 Визначення соціально-економічних проблем зайнятості на сучасному етапі та виокремлення можливих шляхів їх вирішення; володіння знаннями та навичками щодо здійснення соціальної роботи у сфері зайнятості.

2.                 Усвідомлення цінності і неповторності себе як професіонала, сприяння розвитку професійно-значущих особистісних якостей, розвитку активної соціальної позиції майбутнього фахівця. 

3.                 Формування професійного уміння допомагати клієнтам обирати перспективні для них життєві цілі та шляхи й засоби досягнення їх, самоорганізовувати та саморегулювати ефективне використання цих засобів та рух цими шляхами.

 

2.     Очікувані результати навчання з дисципліни

1.        Уміти проводити співбесіду з клієнтом центру зайнятості, надавати соціально-психологічну допомогу людям, які шукають роботу.

2.        Використовувати діагностичні методи визначення професійної спрямованості оптанта, добирати адекватні форми профорієнтаційної роботи.