АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
РУХЛИВІ ІГРИ ТА ОЗДОРОВЧИЙ ТУРИЗМ
1. Метою вивчення навчальної дисципліни здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності 227 Фізична терапія, ерготерапія є визначення змісту, ролі і завдань дисципліни у підготовці фахівців з оздоровчо-рекреаційної рухової активності, забезпечення теоретичної, методичної та практичної підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності.
Підготовка висококваліфікованого спеціаліста який в змозі кваліфіковано здійснювати фізкультурно-оздоровчу та навчально-тренувальну роботу з різним контингентом населення, а також сприяти гармонійному розвитку особистості, формуванню життєво необхідних навичок, розвитку фізичних якостей до майбутньої професійної діяльності в оздоровленні, відновленні сил, поліпшенні медико-фізіологічних даних за допомогою зміни форм діяльності, дозованого руху, раціонального харчування, нервового розвантаження, підвищення адаптації до незвичних умов. А також формування системи знань з основ техніки і тактики проведення рухливих ігор в навчальній, позашкільній роботі з фізичного виховання в медичних групах, оздоровчому таборі, по місцю проживання, набутті знань та організаційних навичок проведення спортивних свят «Веселі старти» та ін.
Навчальна дисципліна «Рухливі ігри та оздоровчий туризм» взаємопов’язана з такими навчальними дисциплінами як: «Теорія і методика фізичної рекреації», «Інформаційні системи і технології спортивно-масової роботи та спортивно-оздоровчого туризму», «Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав», «Теорія і методика спортивних ігор», «Теорія і методика фізичного виховання», «Біомеханіка фізичних вправ», «Теорія і методика гімнастики», «Теорія і методика легкої атлетики», «Психологія спорту».
2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.
Відповідно до освітньо-професійної програми (затверджена ухвалою вченої ради К-ПНУ імені Івана Огієнка від 25 квітня 2019 року, протокол за № 4) у здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня формуються наступні загальні компетентності:
- прихильність безпеці.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
- здатність до загальної орієнтації у застосуванні технологій оздоровчо-рекреаційної рухової активності;
- здатність показати виконання основних видів оздоровчо-рекреаційної рухової активності;
- здатність до організаційної роботи зі створення та забезпечення функціонування організацій з фітнесу, рекреації та фізичної реабілітації;
- здатність організовувати спортивні змагання, свята, туристичні та комплексні заходи.
Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.
1. прихильність безпеці.
«Бакалавр» спеціальності 227 Фізична реабілітація вміє ефективно вирішувати завдання професійної діяльності, дотримуватися рекомендацій щодо тривалості та інтенсивності оздоровчої рухової активності протягом тижня.
Спеціальні (фахові) компетентності.
1. Здатність до загальної орієнтації у застосуванні технологій оздоровчо-рекреаційної рухової активності.
«Бакалавр» фізичної реабілітації вміє планувати, організовувати і впроваджувати традиційні та авторські форми та методи організації і методики проведення спортивно-масових заходів, експериментальні програми та технології в галузі фізичного виховання. Вміє використовувати здоров’язберігаючі технології фізичної культури; готовність до систематизації, узагальнення та поширення вітчизняного та закордонного досвіду в професійній сфері. Здатен аналізувати та проектувати на сучасному рівні освітній процес, науково-дослідну, організаційно-управлінську, спортивну, фізкультурно-оздоровчу діяльність, у тому числі в умовах інклюзивної освіти, розробляти проекти й методичну документацію в сфері фізичної культури і спорту з обліком соціальних, морфофункціональних, психологічних особливостей контингенту різної статі та віку, природничих і економічних особливостей регіону.
2. здатність показати виконання основних видів оздоровчо-рекреаційної рухової активності.
Вміння випускника закладу вищої освіти організовувати туристичні походи оздоровчої спрямованості з людьми різного віку та рівня фізичної підготовленості.
3. здатність до організаційної роботи зі створення та забезпечення функціонування організацій з фітнесу, рекреації та фізичної реабілітації.
Вміння випускника управляти конфліктними ситуаціями під час рекреаційно-оздоровчих походів, надавати долікарську допомогу потерпілим, оформляти відповідну документацію.
4. здатність організовувати спортивні змагання, свята, туристичні та комплексні заходи.
Випускники фізичної реабілітації володіють вміннями організовувати і проводити спортивно-масові заходи, змагання, свята та мотивувати молодь до самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності. Використовують нетрадиційні методи та рекреаційні технології в організації масової фізичної культури. Здійснюють пропаганду фізичної культури, спорту, туризму, здорового способу життя з використанням сучасних інформаційних технологій. Здійснюють професійну та особистісну самоосвіту, проектують подальші освітні маршрути і професійну кар’єру.
3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами
Змістовий модуль 1
Загальні основи організації і методика проведення рухливих ігор в процесі різних форм їх організації
Тема 1. Загальні основи організації і методики проведення занять для реабілітації дітей.
Тема 2,3. Методика проведення і педагогічне значення рухливих ігор в процесі організації різних форм занять та у зв’язку з віковими особливостями фізичного розвитку дітей.
Тема 4. Організація та проведення змагань з рухливих ігор.
Змістовий модуль 1
Організація оздоровчо-туристичної діяльності
Тема 5. Класифікація видів і форм оздоровчого туризму.
Тема 6,7. Організація масових оздоровчо-туристичних заходів.
Тема 8. Географічне положення, природні умови і ресурси області.
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:
- кількість кредитів ЄКТС – 6;
- кількість годин – 180;
- кількість аудиторних годин – 60, 26 годин лекцій, 34 години практичних занять;
- кількість годин самостійної роботи – 120.
5. Форма семестрового контролю – залік.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:
Гуска Михайло Богданович, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, старший викладач, Мазур Василь Йосипович – викладач.
7. Перелік основної літератури:
1. Гуска М.Б., Гуска М.В., Мазур В.Й. Ігри та забави від народження до школи: методичний посібник. Кам‘янець-Подільський: Аксіома, 2016. 196 с.
2. Гуска М.Б., Зубаль М.В., Гуска М.В., Мазур В.Й. Теорія і методика викладання рухливих ігор і забав: навчально методичний посібник. Кам‘янець-Подільський: Аксіома, 2011. 400 с.
5. Грабовський Ю.А., Скалій О.В., Скалій Т.В. Спортивний туризм: навчальний посібник. Тернопіль: Навчальна книга–Богдан, 2009. 304 с.
6. Гуска М.Б., Зубаль М.В. Основи теорії і методики рекреаційно-оздоровчого туризму: методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський «Аксіома», 2018. 100 с.
7. Гуска М.Б., Стринадко В.С., Гуска М.В., Зубаль М.В., Стасюк І.І. Перша долікарська допомога та критичні ситуації під час подорожей: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський Аксіома, 2017.
264 с.
8. Дмитрук О.Ю. Щур Ю.В. Спортивно-оздоровчий туризм: навчальний посібник. К.: Альтерпрес, 2008. 280 с., іл.
9. Дехтяр В.Д. Основи оздоровчо-спортивного туризму : навчальний посібник. К.: Науковий світ, 2003. 218 с.
10. Зубаль М.В., Райтаровська І.В. Організація краєзнавчо-оздоровчої туристичної діяльності: методичні рекомендації. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня Рута», 2016. 44 с.
- Викладач: Гуска Михайло
- Викладач: Мазур Василь