Опис  (анотація): навчальна дисципліна “Гра на народних інструментах”   формує у студентів виконавські уміння і навички гри на народних музичних інструментах необхідних для виконання музичних творів народно-фольклорного (автентичного), класичного (академічного) та естрадного спрямування на високому художньому рівні та самостійну роботу за музичним інструментом.

Тип: дисципліни професійної практичної підготовки

Термін вивчення: І курс (І, ІІ семестри).

Кількість кредитів: 4,0 кредитів. Загальна кількість годин – 120;  з них практичних –  40 год., самостійна робота – 80 год. (денна форма навчання); практичних –  12 год., самостійна робота – 108 год. (заочна форма навчання)

Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Маринін І.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Чайка С.В., старший викладач кафедри музичного мистецтва Олійник В.Ф.

М е т о ю  навчальної дисципліни “Гра на народних інструментах” підготовка студента до гри в оркестровому класі, а також до майбутньої музично-педагогічної діяльності в школі, музичних дитячих навчальних закладах, школах мистецтв, яка передбачає практичне оволодіння музично-виконавськими навичками гри на народних інструментах та опанування методикою гри  на народних інструментах.

      Основні завдання  навчальної дисципліни:

-         формування у студентів позитивного, свідомого ставлення до музично-виконавської підготовки з гри на народних інструментах;

-         засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму музичного твору;

-         формування навичок виконавського саморегулювання  виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;

-         організація самостійної  роботи за музичним інструментом.

-         формування у студентів музично-педагогічних здібностей (розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі виконання музичних творів у класі гри на народних інструментах).

 

Результати навчання: студенти повинні знати:

-         вимоги Галузевого стандарту вищої освіти до особистості та компетентності педагога;

-         термінологічний та понятійний апарат музичної педагогіки;

-         закономірності, принципи, форми і методи навчання і виховання;

-         історію та сучасні тенденції розвитку народно-інструментального мистецтва  в Україні та світі;

-         методику гри навчання на народних інструментах (для відбору раціональних рухів, доцільних форм роботи в класі народних інструментів).

             студенти повинні вміти

-         аналізувати, узагальнювати і застосовувати передовий педагогічний досвід і досягнення психолого-педагогічної науки для систематичного підвищення своєї педагогічної компетентності;

-         володіти всієї системою практичних виконавських умінь і навичок гри на народних інструментах, необхідних для відтворення художнього задуму твору;

-         володіти навичками виконавського саморегулювання;

-         виконувати музичні твори різного спрямування (фольклорного, академічного, естрадного) на високому художньому рівні;

-         володіти навичками самостійної роботи з вивчення гри на народних інструментах.

       Методи викладання дисципліни: розповідь, пояснення, власний показ на музичному інструменті, демонстрація, використання технічних засобів.

       Методи оцінювання: поточний контроль (оцінювання навичок індивідуальної гри на народному  музичному інструменті, самостійної роботи),  а також виконання модульної контрольної роботи (академконцерт).

 

РОЗПОДІЛ БАЛІВ, що присвоюються студентам:

 

Поточний і модульний контроль (100 балів)

Сума

Змістовий модуль 1

(35 балів)

 

Змістовий модуль 2

(65 балів)

 

 

 

 

100

Поточний контроль

МКР

 

Сам. робота

 

Поточний контроль

МКР

 

Сам. робота

10

20

5

20

40

5

 

Форма підсумкового контролю: залік.

Перелік основної літератури:

1.      Александров А. Способы извлечения звука, приемы игры и штрихи на домре.     – М., 1975. – 34 с.

2.      Альбом бандуриста. / Упорядники Баштан С.В., Петренко В.Я. – Київ, 1991. – Вип. ІІ.  – 87 с.

3.      Блокфлейта: Репертуарный сборник для начинающих. (Ред. сост.  Мазур Я., Чеботарь Д.) – Київ, 1984. – 58 с.

4.      Комаренко В. Етюди для чотириструнної домри. – Київ, 1959. – 47 с.

5.      Маранцлихт М. Сомоучитель игры на мандолине или четырехструнной домре. – Москва, 1964, – 79 с.

6.      Незовибатько О. Школа гри на українських цимбалах. – Київ, 1966. – 234 с.

7.      Омельченко А. Школа гри на бандурі. 2 клас. – Київ, 1972. – 99 с.

8.      Педагогический репертуар домриста (четырехструнная домра). / Сост. Климов. – Москва. – Вып., 1967. – 45 с.

9.      Педагогический репертуар домриста (четырехструнная домра). / Сост. Евдокимов. – Москва, 1968. – Вып. ІV. – 67 с.

10.  Платонов Н. Школа игры на флейте. – Москва, 1983. – 112 с .

11.  Ставицкий З. Начальное обучение игры на домре. – Ленинград, 1984. – 55 с.

12.  Флейта: Учебный репертуар ДМШ., І класс (Ред. сост. Гречишников.         – Киев, 1977. – 46 с.