Опис (анотація): навчальна дисципліна “Гра на народних інструментах” формує у студентів виконавські уміння і навички гри на народних музичних інструментах необхідних для виконання музичних творів народно-фольклорного (автентичного), класичного (академічного) та естрадного спрямування на високому художньому рівні та самостійну роботу за музичним інструментом.
Тип: дисципліни професійної практичної підготовки
Термін вивчення: І курс (І, ІІ семестри).
Кількість кредитів: 4,0 кредитів. Загальна кількість годин – 120; з них практичних – 40 год., самостійна робота – 80 год. (денна форма навчання); практичних – 12 год., самостійна робота – 108 год. (заочна форма навчання)
Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Маринін І.Г., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Чайка С.В., старший викладач кафедри музичного мистецтва Олійник В.Ф.
М е т о ю навчальної дисципліни “Гра на народних інструментах” підготовка студента до гри в оркестровому класі, а також до майбутньої музично-педагогічної діяльності в школі, музичних дитячих навчальних закладах, школах мистецтв, яка передбачає практичне оволодіння музично-виконавськими навичками гри на народних інструментах та опанування методикою гри на народних інструментах.
Основні завдання навчальної дисципліни:
- формування у студентів позитивного, свідомого ставлення до музично-виконавської підготовки з гри на народних інструментах;
- засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму музичного твору;
- формування навичок виконавського саморегулювання виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;
- організація самостійної роботи за музичним інструментом.
- формування у студентів музично-педагогічних здібностей (розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі виконання музичних творів у класі гри на народних інструментах).
Результати навчання: студенти повинні знати:
- вимоги Галузевого стандарту вищої освіти до особистості та компетентності педагога;
- термінологічний та понятійний апарат музичної педагогіки;
- закономірності, принципи, форми і методи навчання і виховання;
- історію та сучасні тенденції розвитку народно-інструментального мистецтва в Україні та світі;
- методику гри навчання на народних інструментах (для відбору раціональних рухів, доцільних форм роботи в класі народних інструментів).
студенти повинні вміти:
- аналізувати, узагальнювати і застосовувати передовий педагогічний досвід і досягнення психолого-педагогічної науки для систематичного підвищення своєї педагогічної компетентності;
- володіти всієї системою практичних виконавських умінь і навичок гри на народних інструментах, необхідних для відтворення художнього задуму твору;
- володіти навичками виконавського саморегулювання;
- виконувати музичні твори різного спрямування (фольклорного, академічного, естрадного) на високому художньому рівні;
- володіти навичками самостійної роботи з вивчення гри на народних інструментах.
Методи викладання дисципліни: розповідь, пояснення, власний показ на музичному інструменті, демонстрація, використання технічних засобів.
Методи оцінювання: поточний контроль (оцінювання навичок індивідуальної гри на народному музичному інструменті, самостійної роботи), а також виконання модульної контрольної роботи (академконцерт).
РОЗПОДІЛ БАЛІВ, що присвоюються студентам:
Поточний і модульний контроль (100 балів) |
Сума |
|||||
Змістовий модуль 1 (35 балів) |
|
Змістовий модуль 2 (65 балів) |
|
100 |
||
Поточний контроль |
МКР
|
Сам. робота
|
Поточний контроль |
МКР
|
Сам. робота |
|
10 |
20 |
5 |
20 |
40 |
5 |
Форма підсумкового контролю: залік.
Перелік основної літератури:
1. Александров А. Способы извлечения звука, приемы игры и штрихи на домре. – М., 1975. – 34 с.
2. Альбом бандуриста. / Упорядники Баштан С.В., Петренко В.Я. – Київ, 1991. – Вип. ІІ. – 87 с.
3. Блокфлейта: Репертуарный сборник для начинающих. (Ред. сост. Мазур Я., Чеботарь Д.) – Київ, 1984. – 58 с.
4. Комаренко В. Етюди для чотириструнної домри. – Київ, 1959. – 47 с.
5. Маранцлихт М. Сомоучитель игры на мандолине или четырехструнной домре. – Москва, 1964, – 79 с.
6. Незовибатько О. Школа гри на українських цимбалах. – Київ, 1966. – 234 с.
7. Омельченко А. Школа гри на бандурі. 2 клас. – Київ, 1972. – 99 с.
8. Педагогический репертуар домриста (четырехструнная домра). / Сост. Климов. – Москва. – Вып., 1967. – 45 с.
9. Педагогический репертуар домриста (четырехструнная домра). / Сост. Евдокимов. – Москва, 1968. – Вып. ІV. – 67 с.
10. Платонов Н. Школа игры на флейте. – Москва, 1983. – 112 с .
11. Ставицкий З. Начальное обучение игры на домре. – Ленинград, 1984. – 55 с.
12. Флейта: Учебный репертуар ДМШ., І класс (Ред. сост. Гречишников. – Киев, 1977. – 46 с.