РОб. прогр ШТК 4 р.(Нова 2019).pdfРОб. прогр ШТК 4 р.(Нова 2019).pdf

Опис  (анотація): навчальна дисципліна «Методика роботи з шкільними творчими колективами» формує соціально-історичний підхід до культури музичного вокального та інструментального виконавства, сприяє засвоєнню сучасних завдань у галузі пропаганди та практичного використання народного музичного інструментарію, народної та академічної пісні, а також теоретичні основи методичної роботи з питань організації  та практичні вміння і навички керівництва шкільними вокальними й інструментальними творчими колективами.

Тип: дисципліни вільного вибору студента.

Термін вивчення: ІV курс (VІІ семестр).

Кількість кредитів: 8,0 кредитів ЕСТS: загальна кількість годин –  240, з них денна форма навчання   (40 – лекційних, 40 – практичних, 160 – самостійна робота).  

Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Мартинюк Л.В.; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Маринін І.Г.

Мета навчальної дисципліни –  підготовка студентів до організації та здійснення керівництва шкільними вокально-хоровими та народно-інструментальними колективами в умовах позакласної та позашкільної роботи.

Основні  завдання курсу:

-         формування у студенів знань про історичний розвиток вокально-хорового та народно-інструментального виконавства в Україні та його сучасний стан;

-         опанування студентами знаннями про музичні здібності та психофізіологічні особливості дітей молодшого та старшого віку, що забезпечують ефективність в роботі зі шкільними творчими колективами;

-         оволодіння системою пізнавально-технологічної і художньо-творчої діяльності школярів у процесі роботи над музичним твором, реалізації його художнього потенціалу;

-          формування у студентів інтересу, потребу та установку на музично-педагогічну діяльність керівника шкільного вокально-хорового та народно-інструментального колективів;

-         забезпечення студентів знаннями, що розкривають теоретичні відомості про методичну роботу вчителя-керівника шкільного вокально-хорового та народно-інструментального колективів;

-         формування психолого-педагогічних та спеціальних умінь, які складають основу професійно-методичного досвіду роботи керівника шкільного вокально-хорового та народно-інструментального колективів.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-         вимоги Галузевого стандарту вищої освіти до особистості та компетентності педагога;

-         термінологічний та понятійний апарат музичної педагогіки;

-         закономірності, принципи, форми і методи навчання і виховання;

-         історичний розвиток вокально-хорового та народно-інструментального виконавства в Україні;

-         організаційно-педагогічні основи створення шкільного вокально-хорового та  народно-інструментального колективів;

-         вимоги до створення матеріальної бази для хору, ансамблю чи оркестру;

-         музичні здібності та психофізіологічні особливості дітей молодшого та старшого віку;

-         теоретичні відомості про методичну роботу вчителя-керівника шкільного воклаьно-хорового та народно-інструментального колективів.

вміти:

-         здійснити діагностику рівня музичних здібностей у дітей;

-         враховувати фізіологічні особливості та фізичні дані учнів при розподілі  за хоровими голосами та інструментами;

-         підготовити та настроїти музичні інструменти до проведення занять;

-         проводити індивідуальні та колективні заняття і шкільному вокально-хоровому та народно-інструментальному колективах.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності майбутнього викладача музичного мистецтва передбачають:

-         володіння комплексом знань музично-історичного змісту та музично-теоретичного змісту;

-    володіння системою вокально-хорових та інструментальних музично-виконавських умінь колективного виконавства;

-         володіння методикою початкового навчання учнів вокалу, гри на народних інструментах та їх музичного розвитку;

-         здатність управляти музично-педагогічним процесом вивчення та виконанням музичних творів вокальним ансамблем, хором, ансамблем та оркестром народних інструментів.

       Методи викладання дисципліни: розповідь, пояснення, власний показ на музичному інструменті або голосом, демонстрація, використання технічних засобів.

      Методи оцінювання: поточний контроль,  а також виконання модульної контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

РОЗПОДІЛ БАЛІВ, що присвоюються студентам:

 

Змістовий модуль І.

Методика роботи з вокально-хоровими колективами

 

 

50

Поточн.

контроль

МКР

 

 

Самост

робота

 

10

балів

25

балів

5

балів

 

 

Змістовий модуль ІІ.

Методика роботи з народно-інструментальними

 колективами

 

 

50

Поточн.

контроль

МКР

 

 

Самост

робота

 

10

балів

25

балів

5

балів

 

 

Форма підсумкового контролю: залік (8 семестр).

 

Перелік основної літератури:

 1.      Гуменюк А. Українські народні музичні інструменти. Київ, 1967. 244 с.

2.      Іванов П. Оркестр народних інструментів. Київ, 1981. 110 с.

3.      Демянчук В. Теорія та практика роботи з дитячим вокальним ансамблем. Тернопіль, 2001. 48 с.

4.      Дмитревский Г. Ансамбль хора. Москва, 1972. 98 с.

5.      Іванов І.Є. Академічне баянно-акордеонне мистецтво  на Україні : автореф. канд.. мистецтвознавства. Київ, 1995.17с.

6.      Ільченко О.О. Народне оркестрове виконавство: аматорство і проблеми художності. Київ, 1994. 106 с.

7.      Егоров А. Теория и практика работы с хором. Москва, 1981.76 с.

8.      Комаренко В.А Інструментальні ансамблі в початкових класах. Київ, 1960.

9.      Лабунець В.М. Ансамблі українських народних інструментів: навчально-репертуарний посібник. Вінниця : ВМГО Розвиток, 2006. 126 с.

10.  Лабунець В.М., Маринін І.Г., Богонос П.Л. Інструментознавство: методичний посібник для музичних керівників шкільних ансамблів та оркестрів народних інструментів. Кам’янець-Подільський.1994. 40 с.

11.  Лапченко В. Інструментальні ансамблі в початкових класах : методичний посібник.  Київ :  «Музична Україна», 1969. 152 с.

12.  Лапченко В. Грає дитячий оркестр народних інструменті. Київ, 1988. 64 с.

13.  Марцинківський С.Л. Інструментознавство: навчальний посібник для училищ  та вузів культури . Рівне,  1995. 207 с.

14.  Маринін І.Г. Формування готовності майбутнього вчителя музики до керівництва шкільним народно-інструментальним колективом: дисертація на здобуття наукового ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / Український державний педагогічний  університет імені М.П. Драгоманова. Київ, 1995. 187 с.

15.  Маринін І.Г. Формування готовності майбутнього вчителя музики до керівництва шкільним народно-інструментальним колективом: автореф.  дис. на здоб. наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02. / Український державний педагогічний  університет імені М.П. Драгоманова. Київ, 1995. 24 с.

16.  Мартинюк Л.В. Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Хоровий клас та практикум роботи з хором» // Навчально-методичний посібник / Мартинюк Любов Василівна. Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. 60 с.

17.  Мархлевський А.Ц.  Практичнi основи роботи в хоровому класi. Київ : Музична Україна, 1986. 96 с.

18.  Мацієвський І.  Ігри й співголосся. Контонація. Тернопіль, 2002. 170 с.

19.  Незовибатько О. Ознайомлення з музичними інструментами та організація інструментальних ансамблів. Київ, 1966. 79 с.

20.  Олексюк О.М. Методика викладання гри на народних інструментах: навчальний посібник. Київ : ДАККіМ, 2004. 135 с.

21.  Пасічняк Л. Академічне народно-інструментальне ансамблеве мистецтво України ХХ ст.: історико-виконавський аспект: автореф. дис. канд. мистецтвознавства: 17.00.01. / ЛДМА   ім. М.В.  Лисенка. Львів, 2007. 17 с.

22.  Струве Г. Школьный хор. Москва, «Просвещение», 1981. 90 с.

23.  Черкаський Л. Українські народні музичні інструменти: навчальний посіник. Київ : ДАКККіМ, 2005. 264 с. 

24.  Хай М.Й. Музично-інструментальна культура українців (фольклорна традиція). – Дис. на здоб. наук. ступеня докт. мист-ва за фахом 17.00.03 – муз. мист-во. – Інст. мист-ва, фольк-ки та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України. Київ, 2007. 544 с.

25.  Хоткевич Г. Музичні інструменти українського народу. Харків, 1930. 290 с.

26.  Хлєбнікова Л. Позакласна робота з музики та спів в школі. Київ, 1961.158 с.

27.  Юцевич Ю. Словник музичних термінів. Київ : «Музична Україна», 1977.  79 с.