Опис (анотація): навчальна дисципліна “Основний музичний інструмент” передбачає:
- оволодіння спеціальними знаннями, вміннями та навичками гри на основному музичному інструменті, необхідних для відтворення художнього задуму твору;
- формування навичок виконавського саморегулювання;
- виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;
- акомпанування хору, солістові або власному співу;
- розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі вивчення та виконання музичних творів;
- оволодіння методикою навчання гри на музичному інструменті;
- оволодіння раціональними методами роботи над музичним твором;
- формування навичок самостійної роботи за музичним інструментом.
Тип: дисципліни професійної і практичної підготовки
Термін вивчення: І, ІІ, ІІІ, ІV курси (І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ, VІІІ семестри).
Метою навчальної дисципліни “Основний музичний інструмент” є підготовка майбутнього викладача музичного мистецтва до музично-педагогічної діяльності в школі, дитячих мистецьких та спеціалізованих мистецьких навчальних закладах, яка передбачає оволодіння студентами високим рівнем виконавства на музичному інструменті та опанування методикою навчання в класі основного музичного інструмента.
Основними завданнями дисципліни “Основний музичний інструмент” є:
- формування у студентів позитивного, свідомого ставлення до музично-виконавської підготовки з основного музичного інструмента;
- засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму твору;
- формування навичок виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньо-технічному рівні;
- акомпанування солістові або власному співу;
- організація самостійної роботи за музичним інструментом.
- формування у студентів музично-педагогічних здібностей (розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі виконання музичних творів;
- формування у студентів організаційно-педагогічних здібностей (організація та проведення музично-освітніх заходів);
- формування у студентів інструментально-методичних вмінь (для музично-педагогічної роботи в класі основного музичного інструмента дитячих мистецьких навчальних закладах тощо).
- формування зорової, слухової й рухової сфер виконавця;
- використання сучасних технічних засобів для слухання і запису власних варіантів розучуваного твору;
- використання дидактичних принципів навчання: міцності засвоєння знань (активізація різних видів пам’яті, настанова на міцне і тривале запам’ятовування); свідомості та активності в роботі над музичним твором; цілеспрямоване сприйняття музичного твору, осмислення його змісту, стилю, форми, фактури, а також процесу автоматизації виконавських навичок; систематичності й послідовності (в плануванні роботи, вивченні навчального репертуару і поступовому ускладненні виконавських прийомів); доступності і врахування вікових та індивідуальних особливостей студентів (рівень підготовки на музичному інструменті; рівень музичних здібностей).
- Викладач: Боршуляк Альона
- Викладач: Карташова Жанна