Опис  (анотація): навчальна дисципліна Основний музичний інструмент  передбачає:

-         оволодіння спеціальними знаннями, вміннями та навичками гри на основному музичному інструменті, необхідних для відтворення художнього задуму твору;

-          формування навичок виконавського саморегулювання;

-          виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;

-         акомпанування хору, солістові або власному співу;

-         розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі вивчення та виконання музичних творів;

-          оволодіння методикою навчання гри на музичному інструменті;

-         оволодіння раціональними методами роботи над музичним твором;

-         формування навичок самостійної роботи за музичним інструментом.

Тип: дисципліни професійної і практичної підготовки

Термін вивчення: І, ІІ, ІІІ, ІV курси (І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ, VІІ, VІІІ  семестри).


              Метою навчальної дисципліни  “Основний музичний інструмент” є підготовка майбутнього викладача музичного мистецтва до музично-педагогічної діяльності в школі, дитячих мистецьких та спеціалізованих мистецьких навчальних закладах, яка передбачає оволодіння студентами високим рівнем виконавства на музичному інструменті та опанування методикою навчання в класі основного музичного інструмента.

Основними завданнями дисципліни “Основний музичний інструмент” є:

-         формування у студентів позитивного, свідомого ставлення до музично-виконавської підготовки з основного музичного інструмента;

-         засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму твору;

-         формування навичок  виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньо-технічному рівні;

-         акомпанування солістові або власному співу;

-         організація самостійної  роботи за музичним інструментом.

-         формування у студентів музично-педагогічних здібностей (розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі виконання музичних творів;

-         формування у студентів організаційно-педагогічних здібностей (організація та проведення музично-освітніх заходів);

-          формування у студентів інструментально-методичних вмінь (для музично-педагогічної роботи в класі основного музичного інструмента дитячих мистецьких навчальних закладах тощо).

-         формування зорової, слухової й рухової сфер виконавця;

-         використання сучасних технічних засобів для слухання і запису  власних варіантів розучуваного твору;

використання дидактичних принципів навчання: міцності засвоєння знань (активізація різних видів пам’яті, настанова на міцне і тривале запам’ятовування); свідомості та активності в роботі над музичним твором; цілеспрямоване сприйняття музичного твору, осмислення його змісту, стилю, форми, фактури, а також процесу автоматизації виконавських навичок; систематичності й послідовності (в плануванні роботи, вивченні навчального репертуару і поступовому ускладненні виконавських прийомів); доступності і врахування вікових та індивідуальних особливостей студентів (рівень підготовки на музичному інструменті; рівень музичних здібностей).