Дисципліна передбачає пропедевтичну понятійну-термінологічну підготовку студентів. Досягається шляхом ознайомлення студентів із початковими знаннями з теорії лінгвістики, підготовки їх до свідомого сприйняття у майбутньому інших лінгвістичних курсів, формування у філологів-початківців загального лінгвістичного (а почасти й філологічного) кругозору. Для системного оволодіння термінами на заняттях встановлюються природні логічні зв’язки між термінами та поняттями лінгвістики, демонструється їх ієрархія, співвіднесеність у лінгвістичній системі та адекватність відображення наукою про мову реальних мовних зв’язків (внутрішньолінгвальних та позалінгвальних). Навички, здобуті у курсі лекцій та під час самостійної роботи, поглиблюються та закріплюються на практичних та лабораторних заняттях. Курс, пов’язаний з усіма лінгвістичними дисциплінами, оскільки дає певне теоретичне та методологічне підґрунтя для їх вивчення, логічно завершується курсом «Загальне мовознавство».