Мета вивчення навчальної дисципліни – опанування здобувачами вищої освіти необхідним комплексом знань про український музичний фольклор як самобутній етнокультурний та історичний феномен, що є засобом музично-естетичного та етнонаціонального виховання; підготувати здобувачів вищої освіти до музично-педагогічної професійної діяльності у закладах загальної середньої освіти, дати їм основні знання про завдання, зміст, організацію, форми і методи роботи з дітьми та підлітками у ракурсі фольклористично-етнографічної діяльності.

Програмні компетентності навчання:

  • володіти знаннями у галузі дитячого музичного фольклору, календарною обрядовістю, збирацько-видавничою діяльністю; володіти спектром інформаційного фонду теоретико-фольклористичного, історико-фольклористичного, фольклорно-жанрологічного, культурологічного, етнолінгвістичного, комунікативного спрямування, реалізацією у науково-дослідницькій фольклористичній діяльності з установкою на самовдосконалення;

  • здатність до опрацювання різножанрового фольклорного матеріалу, запису та розшифрування зразків дитячого музичного фольклору, застосування отриманих вмінь і знань на практиці; здобуття навичок щодо організації шкільних народознавчих музеїв, фольклорних гуртків, виставок, підготовки і проведення тематичних свят та обрядів;

  • здатність застосовувати етнографічні знання, уміння та навички, уяву, фантазію, проявляти творчу ініціативу у практичній діяльності; реалізовувати потребу у творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні;

  • здатність до реконструкції, виконання, популяризації та збереження зразків дитячого музичного фольклору; уміння працювати в колективі, реалізовувати набутий досвід у майбутній професійній діяльності;

  • здатність виявляти зв’язок народної музичної спадщини з іншими видами мистецтва, суспільно-історичними подіями, національними традиціями та побутом народу.



 

2.     Очікувані результати навчання з дисципліни.

Після завершення вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти повинні знати: знати:

·  основні теоретичні засади українського музичного фольклору як засобу культурно-національного виховання;

·  сучасну класифікацію жанрів музичного фольклору;

·  основні функції українського музичного фольклору

·  фольклорні зразки, джерела та пам’ятки музичного фольклору;

·  Методику роботи з дитячим фольклорним колективом у закладах загальної середньої освіти.

вміти:

·  аналізувати витоки створення та розвиток музичного фольклору;

·  записувати та розшифровувати зразки музичного фольклору;

·  толерантно ставитись до представників різних етнічних груп;

·  використовувати народознавчу та фольклористичну інформацію у своїй майбутній педагогічній та творчій діяльності.

 

       Засоби діагностики результатів навчання залік, творчі проекти, командні проекти, МКР.