Метою викладання навчальної дисципліни  “логопедія” є – формування у здобувачів вищої освіти знань про мовленнєві труднощі первинного та вторинного генезу у дітей та дорослих; методики їх попередження та подолання, особливості діагностики порушень у розвитку мовлення та причин, що їх обумовлюють.

Мета практичних занять  - закріплення наукових знань, одержаних під час лекцій, аналіз інформації засвоєної студентами під час самостійного опрацювання додаткових наукових джерел і посібників; вивчення студентами практичного досвіду корекційної роботи з дітьми-логопатами.

Метою проведення лабораторні занять є формування у студентів практичних вмінь проведення обстеження дітей, дорослих і підлітків з порушеннями мовлення, розробки та проведення індивідуальних, фронтальних логопедичних занять, складання програм для проведення корекційно відновлювальної роботи з логопатами.

 

Основними завданнями вивчення дисципліни “логопедія” є формування у них глибокого розуміння понять: “дислалія”, “ринолалія”, “дизартрія”, “заїкання”, “тахілалія”, “брадилалія”, “ринофонія”, “афонія”, “дисфонія”, “алалія”, “афазія”, “фонетичне недорозвинення мовлення”, “фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення”, “загальне недорозвинення мовлення”, “затримка мовленнєвого розвитку”, “дислексія”, “дисграфія”, “алексія”, “аграфія”, “дизорфографія”.  Вміння репродуктивно відтворювати знання, робити перенос на аналогічні ситуації у практиці, творчо підходити до аналізу порушень мовлення у дітей та дорослих, формування корекційних систем подолання відхилень у розвитку.      

 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-                особливості порушень мовлення у дітей з первинно збереженим інтелектом та аналізаторними системами, причини їх виникнення, структуру і механізми мовленнєвих відхилень, а також симптоми їх прояву;

-                прийоми та методи діагностики відхилень у мовленнєвому розвитку дітей, причини їх виникнення, розмежування із суміжними станами, а також критерії оцінювання специфіки виконуваних різними категоріями дітей завдань;

-                прийоми та методи профілактики та корекції різних відхилень у мовленнєвому розвитку дітей;

-                систему організації логопедичної роботи у загальноосвітній школі й спеціальній загальноосвітній школі на логопедичному пункті, а також в умовах спеціальної групи для дітей з порушеннями мовлення дитячого навчального закладу;     

-                систему і структуру проведення індивідуальної та фронтальної логопедичної роботи;

-                законодавчу, навчально-методичну, документальну і матеріальну базу забезпечення логопедичної допомоги дітям і дорослим. 

вміти:

-                вести роботу по популяризації знань з логопедії серед вчителів загальноосвітніх шкіл, навчальних дошкільних закладів і батьків;

-                проводити діагностику порушень мовлення у дітей, розмежовувати їх з іншими суміжними станами, а також виявляти причини, що обумовлюють відхилення у розвитку мовлення;

-                організовувати та здійснювати корекційно-розвиваюче навчання дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку;

-                проводити логопедичну корекцію різних порушень мовлення у дітей, дорослих та підлітків;

- вести документацію, складати плани організації логопедичної роботи з дітьми, підбирати та оформляти дидактичні матеріали для корекційного навчання дітей з порушеннями мовлення.