Навч і РОб. прогр.  Практикум(магістри 2019).pdfНавч і РОб. прогр. Практикум(магістри 2019).pdf

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Практикум роботи з вокально-хоровими колективами»

 

1.                  Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності.

Метою вивчення навчальної дисципліни «Практикум роботи з вокально-хоровими колективами» є підготовка кваліфікованого спеціаліста — вчителя, дириґента, керівника вокально-хорового колективу, здатного на високому рівні організувати та забезпечити музичну та вокально-хорову діяльність.

Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.

Міждисциплінарні зв’язки: Хоровий клас, Хорове диригування, Постановка голосу, Методика музичного виховання, Методика роботи зі шкільними творчими колективами, Практикум роботи з вокально-хоровим колективом.

2.                 Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни:

-         здатність розв’язувати завдання в галузі середньої мистецької освіти, що передбачає використання отриманого досвіду у самостійній професійній діяльності майбутніх педагогів;

-         володіння ґрунтовною науково-теоретичною базою, яка сприяє глибокому осягненню сенсу явища національної співацької виконавської традиції, у якій концентрується багатовіковий досвід народно-пісенної творчості;

-         здатність застосовувати сучасні досягнення та тенденції розвитку науки в галузі методики розвитку хорового мистецтва;

-         розвиток необхідних професійних якостей особистості фахівця, загального культурного рівня, творчої активності, креативності, прагнення до саморозвитку та самоосвіти у професії.

-володіння методикою формування вокально-технічних, виконавських, оцінювально-аналізуючих умінь та навичок учнів в роботі з вокально-хоровими колективами;

-здатність застосовувати спеціальні науково-методичні знання в галузі вокального педагогіки при розв’язанні проблемних ситуацій у сфері педагогічної діяльності;

-уміння глибокого осмислення сучасного змісту хорової виконавської практики, здатності до аналізу складних мистецьких явищ з опорою на досягнення сучасної вокально-хорової педагогіки та суміжних галузей наук;

-володіння методикою проведення аналізу загального, музично-теоретичного, виконавського компонентів хорових творів;

-уміння застосовувати сучасні освітні технології, в тому числі і музично-інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх та позашкільних мистецьких закладах.

3.     Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1.     Колективне професійно-художнє виконання хорових творів

2.     Вивчення класичних хорових творів вітчизняних та зарубіжних композиторів.

3.     Робота над елементами вокально-хорової техніки. 

4. Кількість кредитів: 7,0 кредитів ОСТS: загальна кількість годин – 210; з них: 2 год.  лекційних, 26 год. практичних; 182 год. – самостійна робота.

 

5.Форма підсумкового контролю-залік (3cеместр)

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни (прізвище, ім’я, по батькові, науковий ступінь, вчене звання): кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва Мартинюк Л.В.

 

7.     Перелік основної літератури:

Базова:

1.     Горбенко С.С. Дитяче хорове виховання в Українi: Навчально-методичний посiбник. Київ: IЗМН, 1999. 253с.

2.     Горбенко С.С. Українська дитяча хорова література: Навчально-методичний посібник. Київ: НПУ, 2001. Ч.1.- 207 с.

3.     Гордiйчук М.М. Хор i майстри хорового спiву /Музика i час.  Київ: Музична Україна, 1984. С. 243-276.

4.     Гулеско I.I.  Нацiональний хоровий стиль: Навчальний посiбник. Харкiв: ХДIК. 1994. 108с.

5.     Єгоров О.Є.  Теорiя i практика роботи з хором. Київ: Держ. видав-во образотворчого митецтва i музичної лiтератури УРСР, 1991. 239 с.

6.     Історія української музики. Т.4. Київ: Наукова думка, 1992. 615 с.

7.     Казачков С.А. О дирижерско-хоровой педагогике //Музыкальное исполнительство. Москва: Музыка, 1970. Вып. 6. С. 120-144.

8.     Коломієць О.М. Хорознавство: Навч. посібник. Київ: Либідь. 2001. 168 с.

9.     Лащенко А.П. Хоровая культура: аспекты изучения и развития. Київ: Музична Украина, 1989. 136 с.

10.  Левандо П.П.  Хоровая фактура. Москва: Музыка, 1984. 124с.

11.  Мартинюк А.К. Диригування: Навчальний посібник.Мелітополь, 1996. 125с.

12.  Мартинюк Л.В. Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Хоровий клас та практикум роботи з хором» : Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. 60 с.

13.  Мартинюк Л.В. Співає дитячий хор «Любава», випуск 1: навчально-репертуарний збірник. Камянець-Подільський: Абетка. 2012. 85с.

14.  Мархлевський А.Ц.  Практичнi основи роботи в хоровому класi. Київ: Музична Україна, 1986. 96с.

15.  Огороднов Д.Е. Музыкально-певческое воспитание детей в общеобразовательной школе. Київ: Музична Украъна, 1981. 166 с.

16.  Пигров К.К.  Руководство хором. Москва: Музыка, 1964. 220с.

17.  Раввінов О.Г. Методика хорового співу в школі. Київ: Музична Україна, 1971. 120 с.

18.  Смирнова Т.А. Хорознавство (історія, теорія, методика): Навч. посіб. /Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. Харків: ХДПУ, 2000. 180с.

19.  Стахевич О.Г. Основи вокальной педагогіки. Ч.1: Природничо-наукові теорії сольного співу. Курс лекцій. Суми: Сум ДПУ ім. А.С.Макаренка, 2002. 92 с

20.  Стулова Г.П. Хоровой класс: (Теория и практика вокальной работы в детском хоре): Учебное пособие. Москва: Просвещение, 1988. 126с..

21.  Юцевич Ю.Є. Теорiя i методика розвитку спiвацького голосу: Навчально-методичний посiбник для викладачiв i студентiв мистецьких навчальних закладiв,  учителiв  шкiл рiзного типу. Київ: IЗМН, 1998. 160с.

22.  Яропуд З.П.Дириґентська практика у духовній хоровій музиці на матеріалі духовних творів немензурованого безрозмірного письма): Навчальний посібник : Камянець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2011, 148с.