АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Практикум роботи з вокально-хоровими колективами»
1. Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності.
Метою вивчення навчальної дисципліни «Практикум роботи з вокально-хоровими колективами» є підготовка кваліфікованого спеціаліста — вчителя, дириґента, керівника вокально-хорового колективу, здатного на високому рівні організувати та забезпечити музичну та вокально-хорову діяльність.
Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.
Міждисциплінарні зв’язки: Хоровий клас, Хорове диригування, Постановка голосу, Методика музичного виховання, Методика роботи зі шкільними творчими колективами, Практикум роботи з вокально-хоровим колективом.
2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни:
- здатність розв’язувати завдання в галузі середньої мистецької освіти, що передбачає використання отриманого досвіду у самостійній професійній діяльності майбутніх педагогів;
- володіння ґрунтовною науково-теоретичною базою, яка сприяє глибокому осягненню сенсу явища національної співацької виконавської традиції, у якій концентрується багатовіковий досвід народно-пісенної творчості;
- здатність застосовувати сучасні досягнення та тенденції розвитку науки в галузі методики розвитку хорового мистецтва;
- розвиток необхідних професійних якостей особистості фахівця, загального культурного рівня, творчої активності, креативності, прагнення до саморозвитку та самоосвіти у професії.
-володіння методикою формування вокально-технічних, виконавських, оцінювально-аналізуючих умінь та навичок учнів в роботі з вокально-хоровими колективами;
-здатність застосовувати спеціальні науково-методичні знання в галузі вокального педагогіки при розв’язанні проблемних ситуацій у сфері педагогічної діяльності;
-уміння глибокого осмислення сучасного змісту хорової виконавської практики, здатності до аналізу складних мистецьких явищ з опорою на досягнення сучасної вокально-хорової педагогіки та суміжних галузей наук;
-володіння методикою проведення аналізу загального, музично-теоретичного, виконавського компонентів хорових творів;
-уміння застосовувати сучасні освітні технології, в тому числі і музично-інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх та позашкільних мистецьких закладах.
3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Колективне професійно-художнє виконання хорових творів
2. Вивчення класичних хорових творів вітчизняних та зарубіжних композиторів.
3. Робота над елементами вокально-хорової техніки.
4. Кількість кредитів: 7,0 кредитів ОСТS: загальна кількість годин – 210; з них: 2 год. лекційних, 26 год. практичних; 182 год. – самостійна робота.
5.Форма підсумкового контролю-залік (3cеместр)
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни (прізвище, ім’я, по батькові, науковий ступінь, вчене звання): кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва Мартинюк Л.В.
7. Перелік основної літератури:
Базова:
1. Горбенко С.С. Дитяче хорове виховання в Українi: Навчально-методичний посiбник. Київ: IЗМН, 1999. 253с.
2. Горбенко С.С. Українська дитяча хорова література: Навчально-методичний посібник. Київ: НПУ, 2001. Ч.1.- 207 с.
3. Гордiйчук М.М. Хор i майстри хорового спiву /Музика i час. Київ: Музична Україна, 1984. С. 243-276.
4. Гулеско I.I. Нацiональний хоровий стиль: Навчальний посiбник. Харкiв: ХДIК. 1994. 108с.
5. Єгоров О.Є. Теорiя i практика роботи з хором. Київ: Держ. видав-во образотворчого митецтва i музичної лiтератури УРСР, 1991. 239 с.
6. Історія української музики. Т.4. Київ: Наукова думка, 1992. 615 с.
7. Казачков С.А. О дирижерско-хоровой педагогике //Музыкальное исполнительство. Москва: Музыка, 1970. Вып. 6. С. 120-144.
8. Коломієць О.М. Хорознавство: Навч. посібник. Київ: Либідь. 2001. 168 с.
9. Лащенко А.П. Хоровая культура: аспекты изучения и развития. Київ: Музична Украина, 1989. 136 с.
10. Левандо П.П. Хоровая фактура. Москва: Музыка, 1984. 124с.
11. Мартинюк А.К. Диригування: Навчальний посібник.Мелітополь, 1996. 125с.
12. Мартинюк Л.В. Методичні рекомендації до практичних занять з курсу «Хоровий клас та практикум роботи з хором» : Навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. 60 с.
13. Мартинюк Л.В. Співає дитячий хор «Любава», випуск 1: навчально-репертуарний збірник. Камянець-Подільський: Абетка. 2012. 85с.
14. Мархлевський А.Ц. Практичнi основи роботи в хоровому класi. Київ: Музична Україна, 1986. 96с.
15. Огороднов Д.Е. Музыкально-певческое воспитание детей в общеобразовательной школе. Київ: Музична Украъна, 1981. 166 с.
16. Пигров К.К. Руководство хором. Москва: Музыка, 1964. 220с.
17. Раввінов О.Г. Методика хорового співу в школі. Київ: Музична Україна, 1971. 120 с.
18. Смирнова Т.А. Хорознавство (історія, теорія, методика): Навч. посіб. /Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. Харків: ХДПУ, 2000. 180с.
19. Стахевич О.Г. Основи вокальной педагогіки. Ч.1: Природничо-наукові теорії сольного співу. Курс лекцій. Суми: Сум ДПУ ім. А.С.Макаренка, 2002. 92 с
20. Стулова Г.П. Хоровой класс: (Теория и практика вокальной работы в детском хоре): Учебное пособие. Москва: Просвещение, 1988. 126с..
21. Юцевич Ю.Є. Теорiя i методика розвитку спiвацького голосу: Навчально-методичний посiбник для викладачiв i студентiв мистецьких навчальних закладiв, учителiв шкiл рiзного типу. Київ: IЗМН, 1998. 160с.
22. Яропуд З.П.Дириґентська практика у духовній хоровій музиці на матеріалі духовних творів немензурованого безрозмірного письма): Навчальний посібник : Камянець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2011, 148с.
- Викладач: Мартинюк Любов