Шановні студенти!

Професійна підготовка фахівців реабілітаційної сфери не може бути якісною та ефективною без опанування знань із патологічної фізіології, яка є однією з фундаментальних дисциплін у системі вищої освіти у галузі 22 Охорона здоров’я.

Патофізіологія це наука, що вивчає життєдіяльність хворого організму та займає одне з провідних місць в системі науково-теоретичної підготовки фізичного терапевта, ерготерапевта. Професіонали медичної галузі (фізичні терапевти, ерготерапевти) повинні трактувати основні поняття загальної нозології, інтерпретувати причини, механізми розвитку та прояви типових патологічних процесів та найбільш поширених захворювань, аналізувати, робити висновки щодо причин і механізмів функціональних, метаболічних, структурних порушень органів та систем організму при захворюваннях.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення основних закономірностей виникнення, особливості етіології та патогенезу патологічних процесів та хвороб.

Міждисциплінарні зв'язки: біологічні аспекти фізичної терапії, ерготерапії; анатомія людини; фізіологія людини; біохімія; вступ до спеціальності; професійна етика та деонтологія.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Патологічна фізіологія» є:

-          формування системи знань професійних умінь та практичних навичок, що складають основу майбутньої професійної діяльності фізичних терапевтів, ерготерапевтів;

-          навчити студентів умінню застосовувати природничо-наукові знання у роботі із клієнтами/пацієнтами, тобто розбиратися у причинах виникнення та механізмах розвитку хвороб, розвивати фахові здібності до клінічного мислення, забезпечити можливість діагностики, лікування, здійснення профілактики виникнення і розвитку хвороб;

-          природничо-наукове обґрунтування принципів індивідуального підходу до хворого, основних положень професійної етики і медичної деонтології, психопрофілактики та психотерапії.

Видами навчальної діяльності студентів, згідно з навчальним планом, є лекції, лабораторні заняття та самостійна робота студентів.

Лекційний курс об’єднує найважливішу тематику дисципліни. На лекціях подаються проблемні і фундаментальні положення, які складають основу кожної теми. Практичні заняття передбачають роботу студентів під безпосереднім керівництвом викладача і включають проведення дослідів, розв’язування ситуаційних задач, участь у дискусії і т.п. Результати роботи піддаються аналізу і оформляються у вигляді протоколу. На самостійне вивчення в позааудиторний час плануються теми, що не охоплені навчальним процесом, але передбачаються робочою програмою і мають істотне значення для підготовки фахівця.

На вивчення навчальної дисципліни "Патологічна фізіологія" відводиться 180 годин ( 6 кредити ECTS), з яких 28 годин лекційних занять, 44 години лабораторних занять та 108 години самостійної роботи.

Методи викладання дисципліни:

Словесні (лекція, дискусії, інструктажі);

Наочні (демонстрація, ілюстрація);

Практичні (індивідуальна самостійна робота);

Проблемні (проблемне викладання із застосуванням власного досвіду);

Інтерактивні (лекція-презентація, методи з використанням мультимедійних технологій та ін.).

 

Методи оцінювання: усний контроль (поточне індивідуальне опитування, доповіді, розв’язування ситуаційних задач); письмовий контроль (поточні контрольні роботи, тематичний тестовий контроль, написання рефератів); взаємоперевірка (рецензування відповідей студентами, взаємоперевірка).

 

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 Денна форма навчання

Поточний контроль

Самостійна робота

Екзамен

40 балів

20 балів

40 балів

 

Перелік основної літератури:

1.           Атаман О.В. Патофізіологія: в 2 т. Т. 1. Загальна патологія: підручник для студ. вищ. мед. навч. заклад. / О.В. Атаман. Вид. 3-тє. Вінниця: Нова Книга, 2018. 584 с.

2.            Атаман О.В. Патофізіологія: в 2 т. Т. 2. Патофізіологія органів і систем / О.В. Атаман. Вид. 2-те. Вінниця: Нова Книга, 2017. 448 с.

3.      Боднар Я.Я., Файфура В.В. Патологічна анатомія і патологічна фізіологія людини. - Тернопіль : Укрмедкнига, 2000. - 494 с. 

4.           Боднар Я.Я., Файфура В.В.
Патологічна анатомія і патологічна фізіологія людини : підручник. - 2-ге вид., без змін. - Тернопіль : Укрмедкнига, 2009. - 493 с.

5.           Патофізіологія : підручник / М.Н. Зайка, Ю.В. Биць, М.В. Кришталь та ін..; за ред.. М.Н. Зайка, Ю.В. Биця, М.В. Кришталя. 6-е вид., переробл. І допов. К.: ВСВ «Медицина», 2017. 736.

6.           Петрик О.І., Валецька Р.О. Основи загальної патології. - Львів : Світ, 1996. - 216 с.

7.           Пропедевтика внутрішніх хвороб з доглядом за терапевтичними хворими /За заг. ред. А.В. Єпішина. – Тернопіль:  Укрмедкнига, 2001. – 767 с.

8.            Кумар В. Основи патології за Роббінсоном: пер. 10-го англ. вид.: у 2 т. Т.1 / Віней Кумар, Аббас, Джон К. Астер.; наук. ред. пер. проф.: І. Сорокіна, С. Гичка, І. Давиденко. - К.: ВСВ “Медицина”, 2019. - XII, 420 с. 

Мова викладання: українська. 

З повагою, кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання Евеліна Олександрівна Жигульова.