Навчальний курс «Ботаніка» (ЗМ-2 «Систематика нижчих рослин») знайомить студентів з основними принципами сучасної  таксономії водоростей, грибів і грибоподібних організмів, особливостями організації і біології таломних організмів, їх місцем в сучасній системі живого. Детально вивчається різноманітність рослин, що мають таломний тип організації тіла. Першочерговим є вивчення систематики основних таксонів та особливостей формування таксономічних груп. Для  розуміння схожості та відмінності  необхідно вивчити біологію найбільш типових представників таксонів; визначити місце таксону в системі,  вивчити характерні ознаки, які відрізняють групи, з’ясувати екологічні особливості, поширення та морфологічну пристосованість; прослідкувати родинні зв’язки, ознайомитися із значенням об’єктів у природі та житті людини. 

          Мета: формування наукових знань, умінь та навичок з систематики таломних організмів, аналіз основних принципів сучасної  таксономії водоростей, грибів і грибоподібних організмів, особливостей їх організації і біології, місцем в сучасній системі живого; вироблення умінь здійснювати їх систематичний аналіз.

Основні завдання вивчення дисципліни «Ботаніка» (ЗМ-2): навчити знаходити місце кожного представника в сучасній системі органічного світу; ознайомити з методами класифікації таломних організмів, основними поняттями систематики нижчих рослин; виробити навички відрізняти об’єкти різних систематичних груп за особливостями будови, правильно описувати і визначати рослинні організми, визначати еволюційно примітивні і просунені ознаки видів, родів і родин.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати: загальні поняття систематики рослин; біологічну термінологію та номенклатуру, принципи номенклатури нижчих рослин; особливості організації тіла і циклів розвитку нижчих рослин у цілому та у окремих систематичних груп; сучасну систему живих організмів та методологію систематики; таксономічну різноманітність, основні напрямки еволюції і закономірності філогенії нижчих рослин, їх морфологічні ознаки, значення в природі та для людини, поширення, особливості екології.

вміти: орієнтуватись у різноманітності нижчих організмів, знайти місце цих організмів в природних екосистемах, з’ясувати їх значення в житті людини; виготовляти мікроскопічні тимчасові і постійні препарати для дослідження; аналізувати будову тіла нижчих рослин та грибів під мікроскопом і документувати результати дослідження біологічними рисунками, розрізняти основні групи цих організмів; працювати з гербарними зразками; навчитися виготовляти препарати та опанувати техніку біологічного рисунка; оволодіти методикою збору, опису і визначення водоростей, грибів і лишайників.