АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ЗІ СПОРТИВНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
З БОРОТЬБИ САМБО
1. Метою вивчення обов’язкового освітнього компоненту професійної підготовки (1, 2 курси СВО «бакалавр») / дисципліни вибору навчального закладу професійної підготовки (3 курс СВО «бакалавр») / вибіркової навчальної дисципліни самостійного вибору навчального закладу професійної підготовки (4 курс СВО «бакалавр»). Підвищення спортивної майстерності / Спортивно-педагогічне вдосконалення / з боротьби самбо є формування загальних та спеціальних (фахових) компетентностей у здобувачів вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт, ступенів вищої освіти «бакалавр»», підготовка конкурентоздатного фахівця у сфері фізичної культури і спорту, оволодінням ним основними теоретичними знаннями в обраному виді спорту, основами техніки рухових дій, індивідуальними тактичними атакуючими та захисними діями у поєдинку, відповідним рівнем змагальної підготовки.
Передумови для вивчення дисципліни: вивченню навчальної дисципліни «Спортивно-педагогічне вдосконалення / Підвищення спортивної майстерності з боротьби самбо» передують наступні навчальні дисципліни:
1-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт: «Вступ до спеціальності», «Анатомія людини з основами спортивної морфології», «Історія фізичної культури»;
2-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт: «Психологія спорту», «Педагогіка спорту», «Адаптивний спорт», «Спортивні та національні види боротьби» «Теорія і методика фізичного виховання»;
3-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт: «Управління у сфері фізичної культури і спорту», «Теорія і методика легкої атлетики», «Теорія і методика гімнастики» «Теорія і методики фізичного виховання», «Теорія і методика юнацького спорту»;
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 014 Середня освіта (Фізична культура): «Теорія і методика фізичного виховання», «Теорія і методика викладання спортивних ігор» «Теорія і методика викладання гімнастики», «Теорія і методика викладання легкої атлетики»;
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт: «Теорія і методика фізичного виховання», «Теорія і методика спортивного тренування», «Теорія і методика юнацького спорту», «Професійна майстерність тренера» «Теорія і методика спортивних ігор», «Теорія і методика легкої атлетики», «Теорія і методика гімнастики».
2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення навчальної дисципліни.
Загальні компетентності:
1-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- навички міжособистісної взаємодії;
- здатність бути критичним і самокритичним; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
2-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- навички міжособистісної взаємодії; здатність бути критичним і самокритичним;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
3-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність працювати в команді; навички міжособистісної взаємодії;
- навички міжособистісної взаємодії; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 014 Середня освіта (Фізична культура): відсутні.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; здатність працювати в команді;
- навички міжособистісної взаємодії.
Фахові компетентності:
1-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях;
- здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя;
- здатність до безперервного професійного розвитку;
- здатність використовувати набуті теоретичні знання, практичні вміння та навички для проведення кондиційних тренувань з видів спорту;
- здатність здійснювати спортивний відбір та орієнтацію дітей, підлітків та молоді для занять видами спорту;
- здатність використовувати традиційні, авторські форми та методи для організації і проведення спортивно-масових заходів з видів спорту;
- здатність у процесі практичної підготовки вдосконалювати теоретичні знання, практичні вміння та навички для підвищення своєї професійної майстерності.
2-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях;
- здатність до безперервного професійного розвитку.
3-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях;
- здатність до безперервного професійного розвитку.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 014 Середня освіта (Фізична культура):
- використання теоретичних знань зі спортивно-педагогічного вдосконалення для виконавської, педагогічної, науково-дослідної роботи;
- використання практичних навичок зі спортивно-педагогічного вдосконалення для виконавської діяльності.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базові знання з теорії і методики фізичного виховання та спортивної підготовки;
- здатність використовувати різні методи та прийоми навчання, виховання та соціалізації особистості;
- здатність розв’язувати практичні проблеми за невизначених умов в окремих напрямах фізичної культури і спорту;
- використання професійно-профільних знань і практичних умінь та навичок зі спортивно-педагогічного вдосконалення;
- належність необхідних технічних вмінь і навичок та відповідного рівня фізичних якостей, а також професійної майстерності для організації спортивної підготовки, підвищення своєї професійної майстерності;
- здійснення підготовчої роботи і виконавської діяльності з усіх видів рухової активності;
- застосування традиційних та авторських форм та методів організації і методики проведення спортивно-масових форм занять фізичною культурою та спортом; проведення індивідуальних та групових тренувань з людьми різних вікових груп з урахуванням параметрів їх здоров’я та фізичної підготовленості;
- формування готовності забезпечувати високий практичний і методичний рівень викладання дисциплін у повному обсязі освітньої програми відповідної спеціальності.
За результатами вивчення обов’язкового освітнього компоненту професійної підготовки / нормативної навчальної дисципліни професійної підготовки «Спортивно-педагогічне вдосконалення / Підвищення спортивної майстерності» у здобувачів вищої освіти мають сформуватися такі програмні результати навчання:
1-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- здійснювати аналіз суспільних процесів у сфері фізичної культури і спорту, демонструвати власне бачення шляхів розв’язання існуючих проблем;
- показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення;
- засвоювати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег;
- здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами;
- використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості;
- аргументувати управлінські рішення для вирішення проблем, які виникають в роботі суб’єктів фізичної культури і спорту;
- мати навички лідерства;
- застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати;
- володіти необхідним арсеналом техніко-тактичних вмінь, рухових дій та навичок, належним рівнем розвитку фізичних якостей у професійній діяльності;
- здійснювати аналіз та оцінку здібностей, задатків особи до певного виду фізичної активності;
- використовувати під час практичної підготовки теоретичні знання, практичні вміння та навички для проведення тренувальних занять з обраного виду спорту із врахуванням рівня розвитку фізичної, технічної, тактичної, психологічної, змагальної та інтегральної підготовленості осіб, які займаються.
2-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення;
- застосовувати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег;
- застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
3-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення;
- застосовувати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 014 Середня освіта (Фізична культура):
- вміє розробляти перспективні та оперативні плани і програми конкретних занять в сфері дитячо-юнацького спорту та зі спортсменами масових розрядів;
- підвищує професійний рівень і кваліфікацію.
4-й курс СВО «бакалавр» спеціальність 017 Фізична культура і спорт:
- демонструвати готовність до засвоєння нового матеріалу та вміння оцінювати себе критично; поглиблювати базові знання з допомогою самоосвіти; вміння представити і оцінити власний досвід та аналізувати й застосовувати досвід колег;
- демонструвати уміння планувати, чітко формулювати цілі, застосовувати різноманітні методики, технології та практики тайм-менеджменту, які сприятимуть ефективній організації часу відповідно до особистісних та професійних потреб;
- виконувати визначені види рухових дій для занять масовим спортом; дотримуватись рекомендацій щодо тривалості та інтенсивності оздоровчої рухової активності протягом тижня; вести здоровий спосіб життя та здавати встановлені тести і нормативи щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України;
- пояснювати принципи, засоби та методи фізичного виховання населення; інтерпретувати теорію навчання рухових дій; описувати методики розвитку фізичних якостей; визначати форми організації занять у фізичному вихованні;
- демонструвати знання теоретичних засад використання рухової активності людини під час дозвілля для збереження здоров’я, зокрема, спортивного туризму й орієнтування на місцевості; проводити оцінку рухової активності; складати план кондиційного тренування; розробляти та організовувати фізкультурно-оздоровчі заходи для різних груп населення;
- пояснювати принципи, мету, завдання, засоби та методи спортивної підготовки, обговорювати особливості змагальної діяльності та організацію й проведення спортивних змагань, структуру тренувального процесу, основи відбору і орієнтації спортсменів, основи моделювання та прогнозування у підготовці спортсменів; визначати позатренувальні та позазмагальні засоби стимулювання працездатності та відновлювальних процесів.
3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.
Змістовий модуль 1. Фізична підготовка
Тема 1. (ПЗ 1). Тестування для вияву рівня загальної фізичної підготовки.
Тема 2. (ПЗ 2). Тестування для вияву рівня загальної фізичної підготовки.
Тема 3. (ПЗ 3). Тестування для вияву рівня спеціальної фізичної підготовки.
Тема 4. (ПЗ 4). Тестування для вияву рівня спеціальної фізичної підготовки.
Тема 5. (ПЗ 5). Загальна фізична підготовка – розвиток швидкості.
Тема 6. (ПЗ 6). Загальна фізична підготовка – розвиток координаційних якостей.
Тема 7. (ПЗ 7). Загальна фізична підготовка – розвиток сили верхнього плечового поясу.
Тема 8. (ПЗ 8). Загальна фізична підготовка – розвиток вибухової сили м’язів нижніх кінцівок.
Тема 9. (ПЗ 9). Спеціальна фізична підготовка – розвиток швидкості реакції.
Тема 10. (ПЗ 10). Спеціальна фізична підготовка – розвиток вибухової сили верхнього плечового поясу.
Тема 11. (ПЗ 11) Спеціальна фізична підготовка – розвиток витривалості.
Тема 12. (ПЗ 12). Спеціальна фізична підготовка – розвиток вибухової сили м’язів верхніх і нижніх кінцівок.
Змістовий модуль 2. Технічна підготовка
Технічні дії в стійці та партері
Тема 1. (ПЗ 13) Удосконалення техніки передньої підніжки.
Тема 2. (ПЗ 14). Удосконалення техніки переворотів “накатом”, “ножицями”, “захватом шиї та ближньої ноги”.
Тема 3. (ПЗ 15). Удосконалення техніки переводу в партер нирком під руку.
Тема 4. (ПЗ 16). Удосконалення комбінацій, зв’язок, підводок. Техніко-тактична підготовка кидка через плечі з виведенням партнера.
Тема 5. (ПЗ 17). Удосконалення техніки кидків через плечі в комбінації.
Тема 6. (ПЗ 18). Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидків через плечі.
Тема 7. (ПЗ 19). Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидків передньою підніжкою.
Тема 8. (ПЗ 20). Удосконалення техніки кидків через спину захватом двох рукавів в комбінації.
Тема 9. (ПЗ 21). Удосконалення техніки кидків через плечі в комбінації. Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидків через плечі.
Тема 10. (ПЗ 22). Удосконалення техніки кидків задньої підніжки в комбінації. Тактика ведення поєдинку в боротьбі лежачи, техніка накатів, напівнакатів, переворотів.
Тема 11. (ПЗ 23). Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидка прогином. Удосконалення техніки переводу в партер нирком під руку.
Тема 12. (ПЗ 24). Удосконалення техніки кидків зі спини захватом руки на плече в комбінації. Тактика захисту – при кидках зі спини з захватом руки та поясу, з захватом руки і шиї.
Тема 13. (ПЗ 25). Удосконалення комбінацій, зв’язок, підводок. Тактика захисту – при кидках задньою та передньою підніжкою.
Тема 14. (ПЗ 26). Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидків передньою підніжкою в русі. Удосконалення техніки захисних дій при виконанні кидків зі спини (захватом руки обома руками, захватом руки та ворота).
Тема 15. (ПЗ 27). Удосконалення техніки зацепів ноги із середини. Техніка захисних дій від зацепів ніг із середин.
Тема 16. (ПЗ 28). Удосконалення техніки зацепів ніг із зовні. Техніка захисних дій від зацепів ніг із зовні.
Тема 17. (ПЗ 29). Удосконалення техніки кидків обвивом, захватом різноіменної ноги. Удосконалення техніки переворотів із переходом на больовий прийом.
Тема 18. (ПЗ 30). Удосконалення ведення комбінаційної боротьби в центрі килима. Захисні дії на краю килима.
Змістовий модуль 3. Тактична підготовка
Тактика ведення поєдинку, комбінацій.
Тема 1. (ПЗ 31). Тактика захисту – удосконалення техніки кидків зі спини в комбінації. Удосконалення техніки захисних дій при кидках задньою підніжкою.
Тема 2. (ПЗ 32). Тактика захисту – удосконалення техніки захисних дій при виконанні переворотів, накатів. Удосконалення техніки задньою підніжкою.
Тема 3. (ПЗ 33). Тактика захисту – при кидках через плечі з колін, з висідом. Удосконалення техніки захисних дій при кидках через плечі в комбінації.
Тема 4. (ПЗ 34). Тактика захисту – при техніці накатів, переворотів. Тактика захисту – при техніці перевороту “ножицями”, перевороту “важелем”.
Тема 5. (ПЗ 35). Тактика захисту – Удосконалення техніки кидків через спину в комбінації.
Тема 6. (ПЗ 36). Тактика захисту – удосконалення техніки захисних дій від кидків зі спини захватом двох рук.
Тема 7. (ПЗ 37). Тактика захисту – тактичні дії: захват-кидок; заведення в одну сторону-кидок скручуванням в другу.
Тема 8. (ПЗ 38). Тактика захисту – удосконалення комбінаційної боротьби в захисті – (від проходів в ноги, при кидках через плечі).
Тема 9. (ПЗ 39). Тактика захисту – при виконанні кидків відхватом, підсіканнями, зацепами. Удосконалення техніки кидків через спину в комбінації.
Тема 10. (ПЗ 40). Тактика захисту – при переводах зі стійки в партер (нирком під руку).
Тема 11. (ПЗ 41). Тактика захисту – при переворотах зі сторони голови.
Тема 12. (ПЗ 42). Тактика ведення поєдинку – в центрі килиму боротьба за вигідне положення (руки з низу).
Тема 13. (ПЗ 43). Тактика ведення поєдинку – в центрі килиму боротьба за вигідне положення (руки з низу).
Тема 14. (ПЗ 44). Тактика захисту: удосконалення техніки проходів в ноги. Тактика ведення поєдинку – в центрі килиму боротьба за вигідне положення.
Тема 15. (ПЗ 45). Тактика захисту – при кидках зі спини з захватом руки та поясу, з захватом руки і шиї.
Тема 16. (ПЗ 46) Тактика ведення поєдинку – на краю килима боротьба за активність.
Тема 17. (ПЗ 47). Тактичні варіанти ведення поєдинку при відході та пресингу партнера. Комбінаційна боротьба та захисні дії в партері.
Тема 18. (ПЗ 48). Тактичні варіанти ведення поєдинку на початку сутички. Тактика захисту – при виконанні кидків зі спини захватом руки на плече (зі стійки, з колін).
Тема 19. (ПЗ 49). Тактичні варіанти ведення поєдинку з переходом від технічних дій в нападі до технічних дій в захисті (від кидка через плечі до кидка зацепом). Удосконалення комбінаційної боротьби в захисті – (від проходів в ноги, при кидках через плечі).
Змістовий модуль 4. Суддівська та змагальна підготовка
Тема 1. (ПЗ 50). Обов’язки головного судді змагань з боротьби самбо. Обов’язки головного секретаря змагань з боротьби самбо.
Тема 2. (ПЗ 51). Обов’язки судді на килимі. Жистикуляція.
Тема 3. (ПЗ 52). Місцезнаходження, обов’язки та повноваження бокового судді.
Тема 4. (ПЗ 53). Місцезнаходження, обов’язки та повноваження судді-секундоментриста.
Тема 5. (ПЗ 54). Методика суддівства секційних змагань з боротьби самбо у групах початкової підготовки.
Тема 6. (ПЗ 55). Змагальна підготовка, участь у товариських поєдинках.
Тема 7. (ПЗ 56). Підготовка до змагань, проведення змагань та дії, які потрібно зробити після змагань. Положення про змагання. Документація (протоколи зважування, протоколи змагань, звіт головного судді).
Тема 8. (ПЗ 57). Змагальна підготовка, участь у товариських поєдинках.
Тема 9. (ПЗ 58). Змагальна підготовка, участь у товариських поєдинках.
Тема 10. (ПЗ 59). Змагальна підготовка, участь в офіційних змаганнях.
Тема 11. (ПЗ 60). Змагальна підготовка, участь в офіційних змаганнях.
Організація і участь у змаганнях
Прийняти участь в організації та проведенні товариських зустрічей з колективами ДЮСШ, коледжами, університетами (8-10 упродовж навчального року).
Брати участь в організації та проведенні змагань на першість міста, області (6 – 8 упродовж навчального року).
4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:
- кількість кредитів ЄКТС – 4;
- кількість годин – 120;
- кількість аудиторних годин – 120 годин практичних занять;
5. Форма підсумкового контролю – диференційований залік.
6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечують викладання дисципліни:
Мазур Василь Йосипович, викладач кафедри спорту і спортивних ігор, суддя національної категорії з боротьби на поясах.
7. Перелік основної літератури:
Основна
1. Арзютов Г. М., Гуска М. Б., Даіаурі В. М. Правила змагань з боротьби на поясах. Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2013. 36 с. (https://tinyurl.com/yc476mtz). (дата звернення: 20.08.2022).
2. Арзютов Г. М., Гуска М. Б., Даіаурі В. М. та ін. Боротьба на поясах “Алиш”. Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Республіканський науково-методичний кабінет, Міністерство України у справах сім’ї, молоді та спорту, Федерація України з боротьби на поясах: Київ: 2009. 84 с. (https://tinyurl.com/43k42sm6). (дата звернення: 21.08.2022).
3. Абдуллаєв А. К., Ребар І. В. Теорія і методика викладання вільної боротьби: навчально-методичний посібник. Вид. 2-е, пероб. Мелітополь: ФОП Однорог Т. В., 2018. 299 с. (https://tinyurl.com/3xjw6tuu). (дата звернення: 22.08.2022).
4. Алексєєв А. Ф. Правила змагань з дзюдо. Харків, 2019. 56 с. (https://tinyurl.com/5amdexdr). (дата звернення: 20.08.2022).
5. Гуска М. Б., Мазур В. Й., Шишкін О. П. Досягнення студентів, випускників і викладачів Кам᾿янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка зі спортивної боротьби за роки Незалежності України: іст. нарис, присвяч. 70-річчю ф-ту фіз. к-ри Кам᾿янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Кам᾿янець-Подільський: Аксіома, 2020. 200 с.
(https://tinyurl.com/yvjs5fpc). (дата звернення: 22.08.2022).
6. Лапицький В. О., Гончаренко В. І.,
Чхайло М. Б. Навчально-методичний посібник з тренерської практики. Суми: Вид-во
СумДПУ імені
А. С. Макаренка, 2015. 124 с. (https://tinyurl.com/2p8tceu6). (дата звернення:
22.08.2022).
7. Мазур В. Й., Гуска М. Б. Спортивна боротьба. Методичні рекомендації до виконання практичних і самостійних занять з дисципліни “Спортивна боротьба з методикою викладання” (для студентів факультету фізичної культури). Камʼянець-Подільський: Аксіома, 2015. 148 с. (https://tinyurl.com/2b9amjnk). (дата звернення: 22.08.2022).
8. Мазур В. Й. Методика навчання техніко-тактичним діям юних борців у групах базової підготовки ДЮСШ. Наукові праці Кам`янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів у 3-х томах. Кам`янець-Подільський: Кам`янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 18. Т. 2. С. 99-101. (https://tinyurl.com/3dz2b5r9). (дата звернення: 22.08.2022).
9. Поляков І.О., Гуска М.Б., Мазур В.Й., Романенко О.І., Мичковська Л.І. Сутність та структура формування готовності тренерів з одноборств до побудови раціональних тактичних схем. Науковий часопис національного педагогічного університету імені м. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. Випуск 87. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. 144 с. С. 77-82. http://chasopys.ps.npu.kiev.ua/nc-87. (дата звернення: 12.09.2022).
10. Шандригось В. І. Рухливі ігри з елементами єдиноборств: Навчально-методичний посібник / 2-ге вид. доповнене і перероблене. Тернопіль: Вектор, 2013. 60 с. (https://tinyurl.com/2p8pkxj4). (дата звернення: 22.08.2022).
Допоміжна
1. Боротьба вільна: чоловіки, жінки. Навчальна
програма для дитячо–юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо–юнацьких
шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та
спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю / В. І. Шандригось, В.
В. Яременко,
М. В. Латишев, Р. В. Первачук, В. Ю. Чікало. Київ: АСБУ, 2019. 104 с. (https://tinyurl.com/muht4ewk). (дата звернення:
20.08.2022).
2. Бабич Н. Л., Полякова О. О., Березяк К. М., Мазур В. Й., Шевченко Т. Г. Програма фізичної терапії юнаків, які спеціалізуються у спортивних видах боротьби після лікування коронавірусної хвороби. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2022. Випуск 4 (149) 22. С. 26-35. (https://tinyurl.com/bdh9uxaw). (дата звернення: 22.08.2022).
3. Гуска М. Б., Гуска М. В., Мазур В.Й. Колове тренування як засіб розвитку сили у шкільній секції з боротьби. Формування здорового способу життя студентської та учнівської молоді засобами освіти: збірник наукових праць [редкол.: І.І. Стасюк (відп. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 9. С. 26-30. (https://tinyurl.com/23f8wc5c). (дата звернення: 20.08.2022).
4. Мазур В. Й., Петров А. О. Методичні особливості розвитку рухових здібностей юних борців ДЮСШ в тренувальному процесі. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини [редкол.: І.І. Стасюк (відп. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. Випуск 11. 424 с. С. 224-233. (https://tinyurl.com/2p8bm74k). (дата звернення: 22.08.2022).
5. Мазур В. Й. Методика навчання техніко-тактичним діям юних борців у групах базової підготовки ДЮСШ. Наукові праці Кам`янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів у 3-х томах. Кам`янець-Подільський: Кам`янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 18. Т. 2. С. 99-101. (https://tinyurl.com/3dz2b5r9). (дата звернення: 22.08.2022).
6. Мазур В. Й., Гуска М. Б. Особливості психологічної підготовки борців групи спортивно-педагогічного вдосконалення К-ПНУ імені Івана Огієнка. Формування здорового способу життя студентської та учнівської молоді засобами освіти: збірник наукових праць [редкол.: І.І. Стасюк (відп. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 9. С. 75-81. (https://tinyurl.com/23f8wc5c). (дата звернення: 22.08.2022).
7. Мазур В. Й., Гуска М. Б. Динаміка показників спеціальної витривалості спортсменів-борців. Наукові праці Кам`янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів у 3-х томах. Кам`янець-Подільський: Кам`янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. Вип. 19. Т. 2. С. 107-108. (https://tinyurl.com/mr2n8b2u). (дата звернення: 18.08.2022).
8. Мазур В., Кучер В., Петров А., Скавронський О., Чистякова М., Марчук В., Марчук Д, Макарчук Б. Вдосконалення рухових якостей спортсменів, які спеціалізуються у дзюдо, на етапі попередньої базової підготовки. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров’я людини. Кам’янець-Подільський, 2021. Вип. 19. С. 31-35. (https://tinyurl.com/yc3upk56).
9. Матвєєв С. Ф. та інші. Самбо. Навчальна програма для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності. Київ. 2001. 99 с. (https://tinyurl.com/utvpeda8). (дата звернення: 18.08.2022).
10. Платонов В. Н. Двигательные качества и физическая подготовка спортсменов. Киев: Олимп. Лит., 2017. 656 с.: ил. (https://tinyurl.com/2dpcf7ex). (дата звернення: 22.08.2022).
11. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев: Олимп. лит. 2015. Кн. 1. 680 с.: ил.
12. Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения. Киев: Олимп. лит. 2015. Кн. 2. 752 с.: ил.
13. Прозар
М. В., Зубаль М. В., Райтаровська І. В., Мазур В. Й.
Практична підготовка здобувачів вищої освіти спеціальності 017 Фізична культура
і спорт ступенів вищої освіти "бакалавр" та магістр" : [навч.
посіб.]. Кам'янець-Подільський : Віт'А Друк, 2021. 168 с. (https://tinyurl.com/bdhdj99m). (дата
звернення: 18.08.2022).
- Викладач: Мазур Василь