Мета вивчення навчальної дисципліни «Дендрологія»: розкриття теоретичних положень формування високопродуктивних та біологічно стійких лісових, захисних, естетично цінних насаджень, ефективних і довговічних агроландшафтів на основі знання біології розвитку деревних рослин, їх систематики, екології і фенології, вчення про рослинний покрив.

Основні завдання вивчення дисципліни “Дендрологія”: ознайомитись з видовим різноманіттям  природної та інтродукованої флори України;  знати морфо-біологічні, еколого-фітоценотичні, фенологічні особливості видів дендрофлори; мати уявлення про географічне поширення і господарське значення деревних видів; знайомство з дендрофлорою різних природних зон України, декоративною дендрофлорою; навчити раціонально використовувати природні ресурси дендрофлори і сприяти їх збереженню.

Статус дисципліни: дисциплін належить до вибіркових освітніх компонентів, освітні компоненти за вибором здобувачів вищої освіти.


У результаті вивчення дисципліни студент має володіти наступними вміннями і навичками. Магістрант повинен знати: предмет дендрології, її практичну цінність та зв'язок з іншими дисциплінами; систематичне положення деревних рослин флори України; морфологічні особливості та їх роль у визначенні якості деревних рослин; основні життєві форми деревних рослин; біологічні та екологічні властивості, фенологічний розвиток деревних рослин;    лісоутворюючі види деревних рослин, які ростуть на території України; поняття про інтродукцію, акліматизацію і натуралізацію деревних видів рослин; цінні у господарському відношенні і перспективні для вирощування види інтродуцентів; особливо декоративні, а також плодово-ягідні  і технічно цінні деревні рослини; види деревних рослин, занесені до Червоної книги України; основи дендроіндикації.

Магістрант повинен вміти: характеризувати видовий склад і філогенез дендрофлори різних природних зон; провести оцінку біоекологічної відповідності видового складу деревних рослин і насаджень конкретним умовам їх зростання; користуватись методиками та методами дослідження декоративних якостей деревних рослин, методикою фенологічних досліджень; визначати деревні рослини за гербарними зразками та живими екземплярами, у безлистковому стані, за листками;  проводити дендрологічну інвентаризацію насаджень; прогнозувати фенофази і терміни дозрівання, врожайність плодів і насіння основних лісоутворюючих порід; застосовувати знання з дендроіндикації; володіти методикою створення шкільного дендрарію; здійснювати науково-обгрунтований підбір деревних рослин для створення лісосмуг, штучних насаджень, озеленення населенних пунктів, формування лісопарків і парків.