Мета навчальної дисципліни «Історія України» полягає у формуванні у студентів-четвертокурсників історичного факультету (денна форма навчання) цілісних, системних знань і глибокого розуміння складних і часто суперечливих політичних, державотворчих, соціально-економічних і культурних процесів різних періодів новітньої доби історії України на основі опублікованих джерел і  наукових праць сучасних українських істориків.

На основі вивчення дисципліни студент має набути таких компетентностей:

1) інтегральні – здатність розв’язувати складні науково-спеціалізовані завдання та практичні проблеми з історії України, як в професійній, так і науково-дослідній діяльності, що передбачає оволодіння і застосування певних теорій і методології історичної науки.

2) загальні – здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність застосовувати знання у практичних (освітніх) ситуаціях; знання та розуміння предметної області професійної діяльності; здатність до усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами; навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; здатність бути критичним і самокритичним; здатність до адаптації та дії в новій (професійній) ситуації; здатність до креативного та критичного мислення; здатність приймати обґрунтовані рішення; навички міжособистісної взаємодії; здатність виявляти ініціативу та конструктивність; здатність свідомо та соціально-відповідально діяти на основі етичних міркувань; готовність до усного і письмового спілкування українською мовою в освітній сфері; готовність до узагальнення знань та умінь, здатність застосовувати їх на практиці; здатність діяти на основі зрілих етичних міркувань; визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

3) спеціальні (фахові, предметні) – розуміння місця і ролі історії України новітньої доби в підготовці фахівців та її значення для подальшого розвитку сучасної наукової і освітньої сфери України, підвищення рівня історичної свідомості громадян; наявність глибоких, обґрунтованих знань історії Україні новітньої доби, вільне оперування основними подіями, фактами, процесами новітньої вітчизняної історії, уміння розглядати їх у логічному взаємозв’язку і піддавати  системному науковому аналізу, робити відповідні висновки; критичне усвідомлення зав’язків між теперішніми подіями та минулими процесами; уміння ведення пошуку документів з теми, працювати з джерелами; розширення і поглиблення володіння науково-термінологічним апаратом, означеннями, поняттями; здатність до самовдосконалення у професійній сфері протягом життя, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-освітньої, педагогічної діяльності та наукових досліджень в галузі історії України новітньої доби.

Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

Кількість кредитів ECTS – 6 (180 год.). Лекцій – 38 год., семінарські заняття – 34 год., самостійна робота – 108 год.

Форма семестрового контролю: екзамен

Викладацький склад: доктор історичних наук, професор Завальнюк О.М.; кандидат історичних наук, доцент Олійник С.В.