З поняттям організаційної структури тісно пов'язане поняття організаційної культури. Практика показує, що, керуючи організацією, найбільше часу і зусиль менеджер витрачає на створення формальної структури. Саме структурно-функціональні характеристики організації традиційно вважаються об'єктом управління.

При цьому, будь-який керівник майже завжди розуміє, що справжній вигляд організації описується не її штатною структурою та навіть не характером вирішуваних завдань або спрямованістю діяльності. Справжнє обличчя будь-якої організації становлять люди, які в ній працюють. Неважко уявити собі дві освітні організації з практично однаковими формальними структурами, штатним розкладом, але при цьому неможливо знайти два абсолютно однакових педагогічних колективи.

Особливості освітньої організації, її неповторний вигляд стають зрозумілі тоді, коли ми звертаємо увагу на "соціальність" цієї системи, яка, взагалі кажучи, і створить основні проблеми в управлінні. Саме в цій "соціальності" проявляє себе неформальна структура організації, переконання, цінності, норми поведінки, відносини, моделі організаційної поведінки - все, що визначає специфіку даної організації, відрізняє її від інших.