Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Метеорологія і кліматологія» складена відповідно до освітньо-професійної програми Середня освіта (Географія), підготовки бакалаврів за спеціальністю 014 Середня освіта (Географія).

Мета: забезпечення професійної географічної освіти, сприяючої формуванню наукового загальногеографічного світогляду, заснованого на комплексній оцінці метеорологічних і кліматичних процесів, що відбуваються в географічній оболонці і розумінні складності взаємозв’язаних гілок фізико-географічної науки: фізики атмосфери, синоптичної метеорології і кліматології; формування у студентів фізико-географічного мислення; навчання й виховання фахівця такого профілю, що буде виконувати комплексні дослідження кліматичних процесів (теплообмін, вологообмін і атмосферну циркуляцію), основних типів клімату і кліматичних факторів, які є одними із провідних компонентів формування ландшафтів Землі, складовою частиною природно-територіальних комплексів.

Дисципліна «Метеорологія і кліматологія» тематично пов’язана з усіма фізико-географічними дисциплінами, які студенти засвоювали у програмі підготовки першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, а також із дисциплінами другого (магістерського) рівня вищої освіти: основи ландшафтознавства, антропогенне ландшафтознавство, біосферологія, геофізика ландшафтів.

Компетентності, якими повинні оволодіти здобувачі вищої освіти:

·        здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;

·        загальні компетентності: використання знань і навичок необхідної комунікації в сферах професійного та ситуативного спілкування іноземною мовою в усній і письмовій формах, навичок практичного володіння в різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, що обумовлена професійними потребами;

·        спеціальні (фахові, предметні) компетентності: розуміння природних закономірностей виникнення, розвитку та функціонування географічної оболонки Землі; використання знань, умінь і навичок зі спеціалізованих професійних дисциплін в процесі вирішення практичних завдань використання професійно-профільних знань і практичних навичок польових спостережень та вимірювання параметрів для професійної діяльності;

Формування вищезазначених компетентостей сприятиме ефективному функціонуванню майбутніх фахівців у розмаїтті навчального та професійного середовища, мобільності і конкурентоспроможності на ринку праці.